StoryEditor
Perfumerie
09.01.2023 00:00

Sephora jest najbardziej angażująca marką kosmetyczną w polskim internecie

Sephora na świecie zajęła dziewiąte miejsce wśród najbardziej angażujących w mediach społecznościach i najczęściej wyszukiwanych w Google marek kosmetycznych. Jednak w Polsce jest na pozycji nr 1 – wynika z raportu Cosmetify Index 2022.

Cyfrowa porównywarka cen produktów kosmetycznych – Cosmetify, jak co roku przygotowała swój Cosmetify Index. Ranking pokazuje m.in. najbardziej popularne marki, a tworzony jest w oparciu o wyszukiwania w Google oraz obserwowanie,  komentarze i stosowane hasztagi w mediach społecznościowych.

Czytaj też: Florence By Mills była najgorętszą marką kosmetyczna 2022 roku [Cosmetify Index]

Cosmetify Index tworzy tez ranking marek najbardziej popularnych w internecie w danym kraju.  Okazuje się, ze w 2022 roku wszystkie inne brandy zdominował Avon. Marka ta była najczęściej wyszukiwana i wspominana przez użytkowników mediów społecznościowych w 21 krajach. Wśród nich jest: Rosja, Litwa, Łotwa, Bułgaria i Węgry, ale też Republika Południowej Afryki, Gwatemala, Zimbabwe, Nikaragua, Namibia, Mozambik, Zambia, Urugwaj, Kirgistan, Botswana, Tadżykistan oraz Meksyk i Brazylia.

Inna marka sprzedawana w systemie marketingu bezpośredniego – Oriflame – zajmuje drugą pozycje w zestawieniu (ex equo z marką Origins). Była bowiem najczęściej wyszukiwaną marką kosmetyczną w 19 krajach: Indie, Peru, Indonezja, Portugalia, Azerbejdżan, Maroko, Słowacja, Ekwador, Gruzja, Sri Lanka, Armenia, Kazachstan, Mołdawia, Mongolia, Tunezja, Nigeria, Uzbekistan, Turkmenistan, Timor Wschodni.

Czytaj też: Oriflame poszerza swoją obecność w Europie. Firma rozpoczęła działalność w Niemczech

W 19 innych krajach użytkownicy najczęściej mówili o Origins. Byli to mieszkańcy Chin, Izraela, Arabii Saudyjskiej, Kuwejtu, Jordanii, Brunei, Palestyny, Nepalu, Ghany, Birmy, Iraku, Jemenu, Korei Południowej, Tajlandii, Egipt, Papua-Nowa Gwinea, Libii oraz Ukrainy i Białorusi.

Kolejne miejsce zajęła marki Nordstrom (największą popularność zyskała m.in. w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie), Revolution (m.in. Irlandia, Grecja, Liechtenstein), The Body Shop (m.in. Dania, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Kuwejt, Katar, Finlandia, Wielka Brytania).

Czytaj też: Marka The Body Shop weszła na rynek kenijski

Na miejscu 7 ex equo znalazły się Rituals (najbardziej popularny w Szwecji, Niemczech, Holandii, Hiszpanii, Belgii, Norwegii, Austrii i Szwajcarii) oraz Clinique (kochany przez internautów w Burundi, Burkina Faso, Gwinei, Algierii, Senegalu, Togoo, Nigerze oraz Dżibuti).

Na miejscu 9. znalazła się Sephora, najczęściej wspominana i wyszukiwana przez użytkowników internetu w siedmiu krajach na świecie, w tym w Polsce. A oprócz tego w Rumunii, El Salvador, Panamie, Singapurze, Luxemburgu oraz na Dominikanie.

Pierwszą 10 ulubionych marek w poszczególnych krajach zajmuje Yves Rocher, który jest bezkonkurencyjny we Francji i we Włoszech, a także w Czechach, na Mauritiusie, w Gabonie i Monako.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
03.01.2025 12:03
Sieć The Perfume Shop sprzedała 2 mln sztuk perfum w okresie świątecznym
The Perfume Shop dostarczył swoim klientom w okresie świątecznym ponad 300 tys. elegancko zapakowanych i przewiązanych wstążką paczekPixabay

Brytyjska sieć The Perfume Shop odnotowała po raz kolejny świetnie wyniki sprzedażowe, sprzedając 2 mln flakonów perfum w ciągu miesiąca. Ten gorący okres sprzedażowy trwał od 28 listopada do 24 grudnia, potwierdzając, że perfumy pozostają nadal popularną opcją prezentu świątecznego.

Sieć, będąca drugim co do wielkości sprzedawcą perfum w Wielkiej Brytanii, prowadzi sprzedaż online oraz w sklepach stacjonarnych (współpracuje m.in. z popularną siecią drogeryjną Superdrug). 

The Perfume Shop poinformował, że klienci szczególnie chętnie korzystali z ofert promocyjnych, a największy ruch w sklepie online miał miejsce 1 grudnia – (odnotowano wzrost o 5 proc. w porównaniu do roku 2023). Natomiast “najgorętsza” godzina, w ciągu której odnotowano najwięcej transakcji, przypadła 18 grudnia wieczorem, dzięki czemu pobito rekordy ustanowione podczas Black Friday.

Top 10 najlepiej sprzedających się zapachów sezonu świątecznego 2024 w The Perfume Shop to:

  1. Dior Sauvage
  2. Chanel Coco Mademoiselle
  3. Carolina Herrera Good Girl
  4. Lancôme La Vie Est Belle
  5. Rabanne 1 Million
  6. Mugler Alien
  7. Bleu De Chanel
  8. YSL Black Opium
  9. Chanel No 5
  10. YSL Libre

The Perfume Shop potwierdził także, że wielu klientów czekało z zakupami do ostatniej chwili. W związku z tym sprzedaż internetowa zestawów upominkowych wzrosła aż o 54 proc. w ostatnim pełnym tygodniu przed Bożym Narodzeniem 2024.

Zamówienia dokonane w formie Click & Collect oraz Next Day Delivery w ciągu dwóch tygodni przed Bożym Narodzeniem wzrosły o 10 proc. Zawarte niedawno partnerstwo The Perfume Shop z Deliveroo również przyniosło „imponujące” wyniki.

O 8 proc. (w porównaniu z poprzednim rokiem) wzrosły usługi personalizacji zakupów – klientom dostarczono ponad 300 tys. elegancko zapakowanych i przewiązanych wstążką paczek, wykonano grawerowane napisy na 8 tys. flakoników perfum.

Czytaj też: Notino wysłało w tym roku klientom 25 mln zamówień – to stan na początek grudnia

Nie tylko działamy nieustannie na rzecz zrównoważonego rozwoju i nowych premier perfum, ale zapewniliśmy też klientom większy wybór, korzyści i innowacje, niż kiedykolwiek wcześniej. Dzięki naszym klientom i personelowi rok 2024 był rekordowy – przyznał Gill Smith, dyrektor zarządzający w The Perfume Shop, 

Te doskonałe wyniki sprzedażowej w ostatnim miesiącu roku zamykają udany dla The Perfume Shop rok 2024. Sieć otworzyła osiem nowych sklepów, a także zmodernizowała 32 placówki na terenie Wielkiej Brytanii i Irlandii, wyposażając je w ekrany cyfrowe i energooszczędne oświetlenie LED, aby wspomóc cel redukcji zużycia energii o 30 proc. do 2030 roku. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
19.12.2024 10:12
Notino wysłało w tym roku klientom 25 mln zamówień – to stan na początek grudnia
Największe zapotrzebowanie na usługę elegackiego opakowania zakupu w Notino jest właśnie teraz, w okolicach świąt Bożego Narodzeniafot. Notino IG

Mimo że Święta Bożego Narodzenia jeszcze przed nami i wiele prezentów zostanie jeszcze wysłanych, Notino przedstawiło już w pierwszej połowie grudnia swoj podsumowanie mijającego roku z perspektywy działu logistyki i opakowań.

Notino w swoim komunikacie, podsumowującym tegoroczne osiągnięcia działu logistyki i opakowań, opublikowanym na platformie LinkedIn, podkreśla, że rok 2023 był dla firmy niezwykle udany.  

“Z dumą informujemy, że w 2023 roku zrealizowaliśmy prawie 25 milionów zamówień we wszystkich naszych centrach dystrybucyjnych” – podało Notino. Z tej liczby większość zamówień (prawie 20 mln) spakowano i wysłano z magazynu Notino w czeskim Rajhradzie.

Jakie usługi pakowania cieszyły się największym zainteresowaniem klientów Notino w 2024 roku?

image
Prawie co czwarta paczka w magazynach Notino została przygotowana na automatycznych liniach pakujących
fot. Notino LinkedIn

Najwięcej, bo prawie dwie trzecie zamówień (16,7 mln paczek) było zapakowane w standardową folię bąbelkową. Automatycznie zapakowano ponad 6 mln zamówień – czyli prawie co czwarta paczka została przygotowana na automatycznych liniach pakujących. Jak zaznacza Notino, w nadchodzących latach ta proporcja powinna wzrastać.

1,7 mln paczek (7 proc. z ogółu zamówień) zostało opakowanych w sposób ekologiczny, czyli w materiały pochodzące z recyklingu, nie zawierające plastiku. Obecnie klienci sklepu internetowego Notino przy wyborze przesyłki eko dopłacają 4,90 zł.

Natomiast ponad 420 tys. zamówień (1,7 proc.) zostało na życzenie klientów opakowane w wersji prezentowej. W przypadku tej usługi dodatkowy koszt dla klienta to 24 zł. Jak zdradza Notino, największe zapotrzebowanie na taką usługę jest właśnie teraz, w okolicach świąt Bożego Narodzenia, a także w lutym przy okazji Walentynek.

Jak podsumowuje Notino, do końca roku pozostały jeszcze dwa gorące, obfitujące w zamówienia tygodnie, które wpłyną na końcowe wyniki.

Czytaj też: Bartosz Kliś, Notino: Dla nas nie ma granicy między online a offline

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
08. styczeń 2025 21:53