Według sondażu przeprowadzonego przez Fundację SPS w sierpniu wśród osób w wieku 18-26 lat, aż 90 procent z nich uważa, że absolwenci nie są wystarczająco przygotowani do rozpoczęcia kariery zawodowej i procesu rekrutacyjnego. Spośród tych, którzy pracują tymczasowo lub jeszcze nie rozpoczęli swojej aktywności zawodowej, 56 procent zadeklarowało, że nie czuje się odpowiednio przygotowanych do objęcia pełnoetatowej pracy, która umożliwiłaby im samodzielne utrzymanie.
Program Fun.Tech.Future. jest otwarty dla wszystkich młodych ludzi, którzy potrzebują wsparcia, motywacji i konkretnej wiedzy, aby skutecznie rozpocząć swoją karierę zawodową. Aby wziąć udział, można zarejestrować się na stronie Fundacji. Proces rekrutacji jest realizowany we współpracy z domami dziecka, rodzinnymi domami dziecka oraz innymi organizacjami wspierającymi aktywizację zawodową osób z różnych grup społecznie nieuprzywilejowanych.Uczestnicy programu Fun.Tech.Future. mają dostęp do warsztatów online i webinarów, które prowadzą eksperci Fundacji oraz partnerzy projektu, w tym Sephora. W bieżącym roku odbyły się również dwudniowe warsztaty stacjonarne we Wrocławskim Parku Technologicznym, skupiające się na doradztwie zawodowym. Wzięło w nich udział ponad 50 osób, w tym osoby pracujące w dziedzinie doradztwa zawodowego oraz młodzież z nieuprzywilejowanych środowisk, która dopiero rozpoczyna swoją dorosłą karierę.
Podobnie jak w poprzednich edycjach, istotnym aspektem wsparcia ze strony Sephora, oprócz finansowego wsparcia programu, było zaangażowanie 6 uczestników w programie stażowym. Staże trwały dwa miesiące i były płatne, a uczestnicy mieli możliwość odbywania ich w perfumeriach Sephora, gdzie mieli dedykowanych mentorów z zespołu pracowników firmy. W wybranych perfumeriach Sephora zorganizowano również grupowe warsztaty dotyczące makijażu odpowiedniego na rozmowę rekrutacyjną. Podczas tych spotkań, w których uczestniczyło 40 dziewcząt, eksperci z Sephora dzielili się także wiedzą na temat charakteru i specyfiki pracy w branży detalicznej i kosmetycznej.
Lampka w kolorach Sephora Collection jest dostępna od listopada we wszystkich perfumeriach Sephora oraz na stronie internetowej sieci do wyczerpania zapasów. Koszt produktu wynosi 59 złotych.
Czytaj także: Magda Wieczorek, Organique: Staramy się szukać społecznych inicjatyw bliskich kobietom