Strategia omnichannel przynosi również poprawę rentowności. Skorygowane EBITDA wzrosło o 16,2 proc. do 145,9 miliona euro, a marża EBITDA uległa poprawie o 0,6 punktu procentowego do 15,2 proc.. W pierwszym półroczu roku finansowego, grupa również odnotowała wzrost, zwiększając skorygowane EBITDA o 13,6 proc. do 494,2 miliona euro. Wzrost ten był napędzany nie tylko przez lepsze wyniki sprzedaży, ale także przez koszty, które rosły wolniej niż przychody, szczególnie w kategorii kosztów towarów sprzedanych.
Douglas Group kontynuuje także redukcję długu, co jest możliwe dzięki przeprowadzonej restrukturyzacji finansowej. Po przeprowadzeniu IPO i refinansowaniu, wskaźnik dźwigni finansowej spadł do 2,7x. Jest to istotne, biorąc pod uwagę pełną spłatę zobowiązań finansowych oraz uzyskanie nowych pożyczek na lepszych warunkach, co obniżyło wydatki na odsetki o nawet 100 milionów euro.
Na uwagę zasługuje także rozwój sieci sklepów, z planami otwarcia ponad 200 nowych sklepów (netto) w Europie do końca roku finansowego 2025/26 oraz modernizacji ponad 400 istniejących punktów. W pierwszych sześciu miesiącach roku finansowego otwarto 24 sklepy, a zmodernizowano 37, co świadczy o dynamicznym rozwoju firmy.
Kluczowym elementem strategii Douglas Group jest również rozwój logistyki, w tym nowe centrum logistyczne OWAC w Toledo w Hiszpanii. Centrum to, o powierzchni ponad 11 400 m², jest przygotowane do obsługi nawet 60 000 SKU i stanowi ważny krok w kierunku zwiększenia efektywności operacyjnej i skrócenia czasu dostaw.
Czytaj także: Douglas ma już blisko 40 gabinetów SPA w swoich perfumeriach. Ekskluzywne marki wykonują zabiegi także w gabinetach mobilnych