StoryEditor
Perfumerie
29.05.2024 10:45

Rosnąca przewaga omnichannel — Douglas z solidnym wzrostem w Q2 2023/24

Niemiecka sieć perfumerii rośnie w siłę na wszystkich rynkach. / Shutterstock
W drugim kwartale roku finansowego 2023/24 Douglas Group odnotował znaczący wzrost zarówno w sprzedaży stacjonarnej, jak i online, co potwierdza skuteczność strategii omnichannel firmy. Wartość sprzedaży netto wzrosła o 11,5 proc. do poziomu 958 milionów euro, z czego sprzedaż sklepowa zwiększyła się o 11,9 proc., a sprzedaż e-commerce o 10,7 proc. Jest to siódmy kolejny kwartał wzrostu sprzedaży internetowej, co świadczy o rosnącej roli tego kanału w strategii firmy.

Strategia omnichannel przynosi również poprawę rentowności. Skorygowane EBITDA wzrosło o 16,2 proc. do 145,9 miliona euro, a marża EBITDA uległa poprawie o 0,6 punktu procentowego do 15,2 proc.. W pierwszym półroczu roku finansowego, grupa również odnotowała wzrost, zwiększając skorygowane EBITDA o 13,6 proc. do 494,2 miliona euro. Wzrost ten był napędzany nie tylko przez lepsze wyniki sprzedaży, ale także przez koszty, które rosły wolniej niż przychody, szczególnie w kategorii kosztów towarów sprzedanych.

image
Douglas

Douglas Group kontynuuje także redukcję długu, co jest możliwe dzięki przeprowadzonej restrukturyzacji finansowej. Po przeprowadzeniu IPO i refinansowaniu, wskaźnik dźwigni finansowej spadł do 2,7x. Jest to istotne, biorąc pod uwagę pełną spłatę zobowiązań finansowych oraz uzyskanie nowych pożyczek na lepszych warunkach, co obniżyło wydatki na odsetki o nawet 100 milionów euro.

Na uwagę zasługuje także rozwój sieci sklepów, z planami otwarcia ponad 200 nowych sklepów (netto) w Europie do końca roku finansowego 2025/26 oraz modernizacji ponad 400 istniejących punktów. W pierwszych sześciu miesiącach roku finansowego otwarto 24 sklepy, a zmodernizowano 37, co świadczy o dynamicznym rozwoju firmy.

image
Douglas

Kluczowym elementem strategii Douglas Group jest również rozwój logistyki, w tym nowe centrum logistyczne OWAC w Toledo w Hiszpanii. Centrum to, o powierzchni ponad 11 400 m², jest przygotowane do obsługi nawet 60 000 SKU i stanowi ważny krok w kierunku zwiększenia efektywności operacyjnej i skrócenia czasu dostaw.

Czytaj także: Douglas ma już blisko 40 gabinetów SPA w swoich perfumeriach. Ekskluzywne marki wykonują zabiegi także w gabinetach mobilnych

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
21.06.2024 12:04
Douglas otwiera kolejne perfumerie i modernizuje już istniejące
Douglas ma ponad 150 perfumerii w Polscefot. Katarzyna Bochner/wiadomoscikosmetyczne.pl
Sieć perfumerii Douglas otworzyła swoją pierwszą perfumerię w Grójcu, w centrum handlowym Dekada. Na 200 mkw. oferuje kosmetyki marek premium oraz usługi, zabiegi i konsultacje. W planach sieci jest uruchamianie kolejnych perfumerii i modernizacja już działających obiektów.

Sieć perfumerii Douglas powiększyła się o kolejną placówkę. 200-metrowa perfumeria została otwarta w Grójcu, w centrum handlowym Dekada przy ul. Armii Krajowej 50. Oferuje asortyment kilkunastu tysięcy marek beauty.

Asortyment został dopasowany do oczekiwań lokalnego rynku. Klienci z Grójca mogą teraz zakupić produkty marek takich, jak: Estée Lauder, Yves Saint Laurent, Sensai, Dr. Susanne von Schmiedeberg czy Sol de Janeiro. 

– Douglas w Galerii Dekada w Grójcu to nasza kolejna perfumeria stacjonarna na mapie Polski. Chcemy, by wizyta w Douglas była absolutnie wyjątkowym doświadczeniem. Zadbaliśmy o każdy detal – zarówno w aranżacji przestrzeni, jak i doboru oferty dostosowanej do potrzeb miejscowych klientów. Asortyment jest bardzo różnorodny. Na półkach nasi klienci znajdą kosmetyki marek premium oraz obecnie bardzo popularne i pożądane, naturalne, organiczne produkty. Oferta została także dostosowana do różnych możliwości portfela zakupowego – mówi Magdalena Przybysz, dyrektor ds. ekspansji CEE w Douglas Polska.

Perfumeria oferuje również szereg dodatkowych usług, m.in. indywidualne porady w doborze odpowiednich produktów w zakresie pielęgnacji, makijażu oraz zapachów. Na miejscu będzie można skorzystać z bezpłatnych, zaawansowanych konsultacji stanu skóry przy użyciu profesjonalnych urządzeń diagnostycznych lub wykonać bezpłatny 5 min. makijaż.

Usługi można rezerwować za pomocą aplikacji booksy. Czytaj więcej: Douglas wszedł na Booksy

W kwietniu br. sieć Douglas otworzyła 150 perfumerię w Polsce. Obecnie w planach jest otwieranie nowych placówek w mniejszych miejscowościach, natomiast perfumerie w większych miastach będą modernizowane.  

Sieć inwestuje także w gabinety SPA w swoich perfumeriach. Ma już 37 takich miejsc oraz 10 mobilnych kabin, w których wykonywane są zabiegi kosmetyczne.

Czytaj więcej: Douglas ma już blisko 40 gabinetów SPA w swoich perfumeriach

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
20.06.2024 08:06
Super-Pharm otwiera kolejne sklepy w formacie Skin & Beauty
Sklep Skin&Beauty by Super-Pharm w warszawskiej Elektrowni Powiśle
Sklep Skin&Beauty by Super-Pharm w warszawskiej Elektrowni Powiśle / fot. K.Bochner/wiadomoscikosmetyczne.pl
Sklep Skin&Beauty by Super-Pharm w warszawskiej Elektrowni Powiśle
Sklep Skin&Beauty by Super-Pharm w warszawskiej Elektrowni Powiśle / K.Bochner/wiadomoscikosmetyczne.pl
Sklep Skin&Beauty by Super-Pharm w warszawskiej Elektrowni Powiśle
Event z okazji otwarcia sklepu Skin&Beauty by Super-Pharm w warszawskiej Elektrowni Powiśle, strefy marek i konsultacji / K.Bochner/wiadomoscikosmetyczne.pl
Sklep Skin&Beauty by Super-Pharm w warszawskiej Elektrowni Powiśle
Sklep Skin&Beauty by Super-Pharm w warszawskiej Elektrowni Powiśle / K.Bochner/wiadomoscikosmetyczne.pl
Sklep Skin&Beauty by Super-Pharm w warszawskiej Elektrowni Powiśle
Sklep Skin&Beauty by Super-Pharm w warszawskiej Elektrowni Powiśle
Sklep Skin&Beauty by Super-Pharm w warszawskiej Elektrowni Powiśle
Sklep Skin&Beauty by Super-Pharm w warszawskiej Elektrowni Powiśle
Gallery
Skin & Beauty by Super-Pharm to nowy koncept sklepów w formacie premium, które działają dopiero w dwóch miejscach w Polsce – oba w Warszawie. Wiemy już, gdzie powstanie kolejny. Dla Super-Pharm Poland uruchomienie Skin & Beauty jest decyzją strategiczną – inwestycja ma pomóc firmie w podwojeniu jej przychodów.

Skin & Beauty to nowa koncepcja sklepów wdrożonych przez zespół Super-Pharm na polski rynek. Od znanych wszystkim formatów Super-Pharm różnią się one niemal wszystkim. Nie są połączone z apteką, bo w tej formule ze względu na prawo apteczne sieć nie mogła się już dynamicznie rozwijać. W Skin & Beauty pojawiły się natomiast salony fryzjerskie. To dało z kolei możliwość wprowadzenia do sprzedaży marek typowo profesjonalnych używanych przez fryzjerów. Do partnerów sieci dołączyły także selektywne marki kosmetyczne, a sam projekt sklepu jest wyjątkowy – nie sposób znaleźć podobną realizację na polskim rynku.

Prezes Super-Pharm Poland, Monika Kolaszyńska, mówiła w wywiadzie dla wiadomościkosmetyczne.pl

Czytaj więcej: Monika Kolaszyńska, Super-Pharm: Nie chcemy być zwykłym detalistą, handel produktami to dziś za mało

a powtórzyła na spotkaniu dla partnerów współpracujących z marką i dla dziennikarzy, że postawiła sobie za cel, aby w przeciągu 5 lat zwiększyć obroty firmy dwukrotnie. Przy dotychczas działającym portfolio sklepów byłoby to niemożliwe. E-commerce, choć rosnący w zawrotnym tempie, również nie dawał firmie szansy na taki rozwój.

–  Wymyśliliśmy więc dwa kierunki. Jeden to wyjście z naszym e-commerce za granicę i myślę, że tam są nieskończone możliwości. Krajów mamy wiele w Europie, zaczęliśmy od Włoch, we wrześniu uruchomimy kolejny rynek – zapowiedziała prezes Kolaszyńska.

–  Drugi kierunek to nowy koncept sklepów, którego wprowadzenie nie było łatwe, bo Super-Pharm i jego DNA to trzy biznesy w jednym: apteka, drogeria i perfumeria, a także – w niektórych salonach – optyk. Przez wiele lat właściciel i rada nadzorcza firmy nie akceptowali pomysłu, by mógł powstać nowy koncept sklepów, nowy brand czy Super-Pharm bez apteki – opowiadała.   

Ostatecznie jednak po wielu dyskusjach, udało się nieprzekonanych przekonać i polski zespół uzyskał zgodę na wprowadzenie na rynek swojej innowacyjnej koncepcji.

–  Dermokosmetyki – w tym jesteśmy najlepsi i wiedzieliśmy, że nowy koncept musi być zbudowany wokół tego asortymentu, a także eksperckości i opieki nad skórą. Najpierw więc zbudowaliśmy wszystkie kategorie z tym związane. Kolejny punkt docelowy to była kategoria produktów do włosów, która rosła po covidzie bardzo dynamicznie i w naszej ocenie będzie nadal rosła na poziomie dwucyfrowym. By móc wprowadzić do sprzedaży profesjonalne marki kosmetyczne otworzyliśmy w Skin & Beauty usługi fryzjerskie. Kolejnym marzeniem było wejście w brandy selektywne i wiedzieliśmy, że aby partnerzy nam zaufali, nasz koncept musi być wyjątkowy, unikatowy.  Zaprosiliśmy do współpracy znakomitych architektów, aby stworzyli coś innego, coś, czego nie ma na rynku.  I to się udało. Skin & Beauty nie przypomina obrazu dzisiejszego retailu – mówi prezes sieci.

To prawda. Jak wygląda Skin & Beauty by Super-Pharm trzeba przekonać się na własne oczy – jest przytulny a zarazem na wskroś nowoczesny.  Wciąga nas do środka zapraszając do kolejnych światów – pielęgnacji, makijażu, perfumerii i prowadzi do miejsc, w których odbywają są indywidualne konsultacje  i zabiegi.  

– Poczuj urodę życia – to jest hasło, które przypisaliśmy do tego sklepu. O beauty można mówić w sposób piękny albo próżny. Nam nie chodzi o próżność, a o to, jak chcemy żyć. W naszej misji mówimy o tym, że chcemy czynić życie naszych klientów, pacjentów zdrowszym i piękniejszym.  Piękniejszym przez to, że czują się u nas dobrze, są zaopiekowani, otrzymują profesjonalną poradę, świetne produkty i są na bieżąco ze wszystkimi trendami – podkreśliła Monika Kolaszyńska.

Zgodnie z zapowiedziami zarządu Super-Pharm Poland będą otwierane kolejne sklepy Skin & Beauty. W ciągu trzech, czterech lat ma ich powstać 25-30.

– Kolejny otworzymy już pod koniec sierpnia w Poznaniu, w Starym Browarze – powiedziała nam prezes Monika Kolaszyńska.

Lokalizacje następnych placówek są uzależnione od dostępności odpowiednich powierzchni handlowych.

Z okazji otwarcia nowego sklepu w warszawskiej Elektrowni Powiśle – klimatycznym centrum handlowym zbudowanym w miejscu dawnej fabryki – został zorganizowany event dla partnerów handlowych, dziennikarzy i twórców internetowych, a w drugiej części i kolejnego dnia dostępny dla wszystkich klientów. Selektywne i dermokosmetyczne marki zaprezentowały swoje produkty i nowości. Część marek selektywnych po raz pierwszy współpracuje z Super-Pharm przy takim projekcie. Można było również skorzystać z profesjonalnych konsultacji dotyczących stanu skóry, włosów, otrzymać „receptę” na indywidualną rutynę pielęgnacyjną.  W strefie skincare doradzają eksperci marek La Roche-Posay, Avène, Cetaphil oraz Nuxe. W strefie hair – Dyson, Kérastase i L’Oréal Professionnel. W strefie Selective można poznać ekskluzywne kosmetyki i skonsultować się z ekspertami Lancôme, Caudalie oraz Clinique.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
02. lipiec 2024 00:38