StoryEditor
Perfumerie
11.11.2020 00:00

Perfumerie nie jak drogerie. W galeriach zamknięte, przy ulicach handlowych pozostaną otwarte

Podczas wiosennego lockdownu sieci perfumeryjne zostały zamknięte. Otwarte mogły być tylko sklepy, które zapewniały społeczeństwu dostęp do produktów pierwszej potrzeby, jak środki czystości i higieny. Takiej roli nie pełnią perfumerie. Ustaliliśmy, jaki będzie tym razem los znanych sieci perfumerii, gdy od 7 listopada nie działają galerie handlowe.

Nowe obostrzenia, które rząd wprowadził od 7 listopada br. oznaczają m.in. zmianę liczby osób w sklepach (w mniejszych sklepach do 100 mkw. może przebywać 1 os/10 mkw., a w sklepach pow. 100 mkw. pozostaje 1os/15 mkw.) Sklepy w galeriach handlowych musiały zostać zamknięte z wyjątkiem spożywczych, aptek, drogerii czy usług, w tym beauty.

Perfumerie nie są jednak wyjątkiem. W Dzienniku Ustaw czytamy:

"Do dnia 29 listopada 2020 r. w obiektach handlowych lub usługowych, w tym parkach handlowych, o powierzchni sprzedaży lub świadczenia usług powyżej 2000 m2 ustanawia się zakaz: 1) handlu detalicznego właścicielom lub najemcom powierzchni handlowej, z wyłączeniem takiego, którego przeważająca działalność polega na sprzedaży: 
a) żywności w rozumieniu art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2019 r. poz. 1252 oraz z 2020 r. poz. 284, 285 i 1493), 
b) produktów kosmetycznych w rozumieniu art. 2 pkt 9 ustawy z dnia 4 października 2018 r. o produktach kosmetycznych (Dz. U. poz. 2227) innych niż przeznaczone do perfumowania lub upiększania, 
c) artykułów toaletowych, Dziennik Ustaw – 3 – Poz. 1972 
d) środków czystości, 
e) produktów leczniczych w rozumieniu art. 2 pkt 32 ustawy z dnia 6 września 2001 r. – Prawo farmaceutyczne (Dz. U. z 2020 r. poz. 944 i 1493), w tym przez apteki lub punkty apteczne,
f) wyrobów medycznych w rozumieniu art. 2 ust. 1 pkt 38 ustawy z dnia 20 maja 2010 r. o wyrobach medycznych (Dz. U. z 2020 r. poz. 186 i 1493) (...)

Wynika z tego jednoznacznie, że produkty "przeznaczone do perfumowania lub upiększania" nie zostały objęte wyłączeniem z zakazu handlu. Dlatego nie wszystkie sklepy z kosmetykami mogą być otwarte po ogłoszeniu nowych restrykcji.

Zapytana o funkcjonowanie placówek sieci Joanna Krzyżanowska, Corporate Relations Manager w Sephora Polska tłumaczy, że zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów, perfumerie Sephora w galeriach handlowych są nieczynne.

- Perfumerie zlokalizowane poza centrami handlowymi, czyli Sephora na ul. Nowy Świat w Warszawie oraz na ul. Floriańskiej 19 w Krakowie, respektując wszystkie zalecenia sanitarne pozostają otwarte - mówi. 

- Jednocześnie oferujemy naszym klientom, którzy dokonają zakupów na sephora.pl, usługę Click & Collect. Klienci mogą bezpiecznie odbierać swoje zakupy w wybranym sklepie stacjonarnym w oznaczonym punkcie przy wejściu do perfumerii Sephora, już w dwie godziny - informuje Joanna Krzyżanowska. 

Na to samo rozporządzenie Rady Ministrów z 6 listopada br. powołują się przedstawiciele sieci perfumerii Douglas. - Nasze perfumerie zlokalizowane w centrach handlowych o powierzchni powyżej 2000 mkw. pozostaną nieczynne do czasu ogłoszenia kolejnych zmian - informuje Magdalena Przybysz, dyrektor ds. ekspansji CEE w Douglas. - Otwarte pozostają cztery perfumerie zlokalizowane przy ulicach handlowych w Warszawie, Gdyni, Toruniu i Zakopanem. Wszystkich klientów zapraszamy do odwiedzenia naszej strony internetowej douglas.pl - dodaje.


 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
21.06.2024 12:04
Douglas otwiera kolejne perfumerie i modernizuje już istniejące
Douglas ma ponad 150 perfumerii w Polscefot. Katarzyna Bochner/wiadomoscikosmetyczne.pl
Sieć perfumerii Douglas otworzyła swoją pierwszą perfumerię w Grójcu, w centrum handlowym Dekada. Na 200 mkw. oferuje kosmetyki marek premium oraz usługi, zabiegi i konsultacje. W planach sieci jest uruchamianie kolejnych perfumerii i modernizacja już działających obiektów.

Sieć perfumerii Douglas powiększyła się o kolejną placówkę. 200-metrowa perfumeria została otwarta w Grójcu, w centrum handlowym Dekada przy ul. Armii Krajowej 50. Oferuje asortyment kilkunastu tysięcy marek beauty.

Asortyment został dopasowany do oczekiwań lokalnego rynku. Klienci z Grójca mogą teraz zakupić produkty marek takich, jak: Estée Lauder, Yves Saint Laurent, Sensai, Dr. Susanne von Schmiedeberg czy Sol de Janeiro. 

– Douglas w Galerii Dekada w Grójcu to nasza kolejna perfumeria stacjonarna na mapie Polski. Chcemy, by wizyta w Douglas była absolutnie wyjątkowym doświadczeniem. Zadbaliśmy o każdy detal – zarówno w aranżacji przestrzeni, jak i doboru oferty dostosowanej do potrzeb miejscowych klientów. Asortyment jest bardzo różnorodny. Na półkach nasi klienci znajdą kosmetyki marek premium oraz obecnie bardzo popularne i pożądane, naturalne, organiczne produkty. Oferta została także dostosowana do różnych możliwości portfela zakupowego – mówi Magdalena Przybysz, dyrektor ds. ekspansji CEE w Douglas Polska.

Perfumeria oferuje również szereg dodatkowych usług, m.in. indywidualne porady w doborze odpowiednich produktów w zakresie pielęgnacji, makijażu oraz zapachów. Na miejscu będzie można skorzystać z bezpłatnych, zaawansowanych konsultacji stanu skóry przy użyciu profesjonalnych urządzeń diagnostycznych lub wykonać bezpłatny 5 min. makijaż.

Usługi można rezerwować za pomocą aplikacji booksy. Czytaj więcej: Douglas wszedł na Booksy

W kwietniu br. sieć Douglas otworzyła 150 perfumerię w Polsce. Obecnie w planach jest otwieranie nowych placówek w mniejszych miejscowościach, natomiast perfumerie w większych miastach będą modernizowane.  

Sieć inwestuje także w gabinety SPA w swoich perfumeriach. Ma już 37 takich miejsc oraz 10 mobilnych kabin, w których wykonywane są zabiegi kosmetyczne.

Czytaj więcej: Douglas ma już blisko 40 gabinetów SPA w swoich perfumeriach

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
20.06.2024 08:06
Super-Pharm otwiera kolejne sklepy w formacie Skin & Beauty
Sklep Skin&Beauty by Super-Pharm w warszawskiej Elektrowni Powiśle
Sklep Skin&Beauty by Super-Pharm w warszawskiej Elektrowni Powiśle / fot. K.Bochner/wiadomoscikosmetyczne.pl
Sklep Skin&Beauty by Super-Pharm w warszawskiej Elektrowni Powiśle
Sklep Skin&Beauty by Super-Pharm w warszawskiej Elektrowni Powiśle / K.Bochner/wiadomoscikosmetyczne.pl
Sklep Skin&Beauty by Super-Pharm w warszawskiej Elektrowni Powiśle
Event z okazji otwarcia sklepu Skin&Beauty by Super-Pharm w warszawskiej Elektrowni Powiśle, strefy marek i konsultacji / K.Bochner/wiadomoscikosmetyczne.pl
Sklep Skin&Beauty by Super-Pharm w warszawskiej Elektrowni Powiśle
Sklep Skin&Beauty by Super-Pharm w warszawskiej Elektrowni Powiśle / K.Bochner/wiadomoscikosmetyczne.pl
Sklep Skin&Beauty by Super-Pharm w warszawskiej Elektrowni Powiśle
Sklep Skin&Beauty by Super-Pharm w warszawskiej Elektrowni Powiśle
Sklep Skin&Beauty by Super-Pharm w warszawskiej Elektrowni Powiśle
Sklep Skin&Beauty by Super-Pharm w warszawskiej Elektrowni Powiśle
Gallery
Skin & Beauty by Super-Pharm to nowy koncept sklepów w formacie premium, które działają dopiero w dwóch miejscach w Polsce – oba w Warszawie. Wiemy już, gdzie powstanie kolejny. Dla Super-Pharm Poland uruchomienie Skin & Beauty jest decyzją strategiczną – inwestycja ma pomóc firmie w podwojeniu jej przychodów.

Skin & Beauty to nowa koncepcja sklepów wdrożonych przez zespół Super-Pharm na polski rynek. Od znanych wszystkim formatów Super-Pharm różnią się one niemal wszystkim. Nie są połączone z apteką, bo w tej formule ze względu na prawo apteczne sieć nie mogła się już dynamicznie rozwijać. W Skin & Beauty pojawiły się natomiast salony fryzjerskie. To dało z kolei możliwość wprowadzenia do sprzedaży marek typowo profesjonalnych używanych przez fryzjerów. Do partnerów sieci dołączyły także selektywne marki kosmetyczne, a sam projekt sklepu jest wyjątkowy – nie sposób znaleźć podobną realizację na polskim rynku.

Prezes Super-Pharm Poland, Monika Kolaszyńska, mówiła w wywiadzie dla wiadomościkosmetyczne.pl

Czytaj więcej: Monika Kolaszyńska, Super-Pharm: Nie chcemy być zwykłym detalistą, handel produktami to dziś za mało

a powtórzyła na spotkaniu dla partnerów współpracujących z marką i dla dziennikarzy, że postawiła sobie za cel, aby w przeciągu 5 lat zwiększyć obroty firmy dwukrotnie. Przy dotychczas działającym portfolio sklepów byłoby to niemożliwe. E-commerce, choć rosnący w zawrotnym tempie, również nie dawał firmie szansy na taki rozwój.

–  Wymyśliliśmy więc dwa kierunki. Jeden to wyjście z naszym e-commerce za granicę i myślę, że tam są nieskończone możliwości. Krajów mamy wiele w Europie, zaczęliśmy od Włoch, we wrześniu uruchomimy kolejny rynek – zapowiedziała prezes Kolaszyńska.

–  Drugi kierunek to nowy koncept sklepów, którego wprowadzenie nie było łatwe, bo Super-Pharm i jego DNA to trzy biznesy w jednym: apteka, drogeria i perfumeria, a także – w niektórych salonach – optyk. Przez wiele lat właściciel i rada nadzorcza firmy nie akceptowali pomysłu, by mógł powstać nowy koncept sklepów, nowy brand czy Super-Pharm bez apteki – opowiadała.   

Ostatecznie jednak po wielu dyskusjach, udało się nieprzekonanych przekonać i polski zespół uzyskał zgodę na wprowadzenie na rynek swojej innowacyjnej koncepcji.

–  Dermokosmetyki – w tym jesteśmy najlepsi i wiedzieliśmy, że nowy koncept musi być zbudowany wokół tego asortymentu, a także eksperckości i opieki nad skórą. Najpierw więc zbudowaliśmy wszystkie kategorie z tym związane. Kolejny punkt docelowy to była kategoria produktów do włosów, która rosła po covidzie bardzo dynamicznie i w naszej ocenie będzie nadal rosła na poziomie dwucyfrowym. By móc wprowadzić do sprzedaży profesjonalne marki kosmetyczne otworzyliśmy w Skin & Beauty usługi fryzjerskie. Kolejnym marzeniem było wejście w brandy selektywne i wiedzieliśmy, że aby partnerzy nam zaufali, nasz koncept musi być wyjątkowy, unikatowy.  Zaprosiliśmy do współpracy znakomitych architektów, aby stworzyli coś innego, coś, czego nie ma na rynku.  I to się udało. Skin & Beauty nie przypomina obrazu dzisiejszego retailu – mówi prezes sieci.

To prawda. Jak wygląda Skin & Beauty by Super-Pharm trzeba przekonać się na własne oczy – jest przytulny a zarazem na wskroś nowoczesny.  Wciąga nas do środka zapraszając do kolejnych światów – pielęgnacji, makijażu, perfumerii i prowadzi do miejsc, w których odbywają są indywidualne konsultacje  i zabiegi.  

– Poczuj urodę życia – to jest hasło, które przypisaliśmy do tego sklepu. O beauty można mówić w sposób piękny albo próżny. Nam nie chodzi o próżność, a o to, jak chcemy żyć. W naszej misji mówimy o tym, że chcemy czynić życie naszych klientów, pacjentów zdrowszym i piękniejszym.  Piękniejszym przez to, że czują się u nas dobrze, są zaopiekowani, otrzymują profesjonalną poradę, świetne produkty i są na bieżąco ze wszystkimi trendami – podkreśliła Monika Kolaszyńska.

Zgodnie z zapowiedziami zarządu Super-Pharm Poland będą otwierane kolejne sklepy Skin & Beauty. W ciągu trzech, czterech lat ma ich powstać 25-30.

– Kolejny otworzymy już pod koniec sierpnia w Poznaniu, w Starym Browarze – powiedziała nam prezes Monika Kolaszyńska.

Lokalizacje następnych placówek są uzależnione od dostępności odpowiednich powierzchni handlowych.

Z okazji otwarcia nowego sklepu w warszawskiej Elektrowni Powiśle – klimatycznym centrum handlowym zbudowanym w miejscu dawnej fabryki – został zorganizowany event dla partnerów handlowych, dziennikarzy i twórców internetowych, a w drugiej części i kolejnego dnia dostępny dla wszystkich klientów. Selektywne i dermokosmetyczne marki zaprezentowały swoje produkty i nowości. Część marek selektywnych po raz pierwszy współpracuje z Super-Pharm przy takim projekcie. Można było również skorzystać z profesjonalnych konsultacji dotyczących stanu skóry, włosów, otrzymać „receptę” na indywidualną rutynę pielęgnacyjną.  W strefie skincare doradzają eksperci marek La Roche-Posay, Avène, Cetaphil oraz Nuxe. W strefie hair – Dyson, Kérastase i L’Oréal Professionnel. W strefie Selective można poznać ekskluzywne kosmetyki i skonsultować się z ekspertami Lancôme, Caudalie oraz Clinique.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. lipiec 2024 07:41