StoryEditor
Perfumerie
01.08.2023 12:32

Notino pozyskało 280 mln euro na dalszy rozwój. Zbuduje za to m.in. magazyn w Polsce

Notino, opócz e-commerce, ma w Polsce 10 sklepów stacjonarnych, m.in. w w warszawkiej Arkadii    / Notino
Notino, największy europejski internetowy sprzedawca perfum i kosmetyków otrzymał kredyt w wysokości 280 mln euro od czterech dużych czeskich banków. To rekordowa kwota, jaką kiedykolwiek otrzymała czeska firma. Sfinansuje za to dalszą ekspansję zagraniczną – pozyskanie nowych rynków, ale i rozwój na dotychczasowych, w tym w Polsce.

Perfumeria Notino zarobiła w ubiegłym roku miliard euro i chce dalej zwiększać swoją pozycję. W tym celu postarała się o wsparcie kredytowe w kwocie 280 mln euro. To największy zastrzyk finansowy w historii Notino, a zarazem największa kwota jaka kiedykolwiek otrzymała czeka firma. Udzieliły jej cztery duże czeskie banki: Česká spořitelna, Citibank, Komerční banka i ČSOB – donosi portal seznamzpravy.cz.

Jakub Šedý, dyrektor finansowy Notino w rozmowie z portalem zdradził, że w obecnych warunkach rynkowych wynegocjowanie dwuletniego kredytu w łącznej wysokości 280 mln euro było niezwykle trudne.

25 mln euro z pozyskanej kwoty Notino przeznaczy na budowę nowego magazynu dystrybucyjnego w Polsce. Negocjacje z polskim deweloperem już zostay zakończone. 

Czytaj też: Polska z dużym udziałem w rekordowych wynikach Notino 

Pozostałe plany detalisty to uzupełnienie europejskich stanów magazynowych i umocnienie pozycji na rynkach zagranicznych. I choć przez otatnie dwa lata Notino nie uruchmiło e-sklepu w żadnym nowym kaju, to w planach na przyszły rok ma już rynki Serbii i Norwegii. Rozważa też Turcję.

Notino to największy internetowy sklep z perfumami i kosmetykami w Europie. Firma powstała w Czechach w 2004 roku. Obecnie działa na 27 rynkach europejskich i oprócz działalności e-commerce prowadzi 26 stacjonarnych sklepów. Według szacunków detalisty ma on 24 mln klientów, do kórych wysyła średnio ponad 56 tys. paczek dziennie.

Roczne obroty firmy wyniosły ponad 1 mld euro w roku rozliczeniowym, który trwał od 1 maja 2022 roku do 30 kwietnia 2023 roku, co oznacza wzrost o 32 proc. rok do roku. Firma wysłała do klientów około 109 mln produktów w 20 mln paczek.

Czytaj też: Sklepy stacjonarne Notino zaoferują rozwiązania znane z e-commerce

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
18.11.2024 11:32
Charytatywne misie nie tylko w Rossmannie: Douglas wesprze fundację Cancer Fighters
Charytatywne misie zawitają po raz piąty do perfumerii Douglas.DOUGLAS x FUNDACJA CANCER FIGHTERS

Douglas po raz kolejny pokazuje, że piękno może iść w parze z pomaganiem. Już piąty raz perfumerie Douglas wspierają Fundację Cancer Fighters, oferując specjalne misie, których całkowity dochód ze sprzedaży zostanie przeznaczony na zakup sprzętu medycznego dla Dziecięcego Szpitala Onkologicznego we Wrocławiu.

Ta współpraca sieci perfumerii z fundacją onkologiczną to wyjątkowa szansa, by poprzez drobny gest zakupu maskotki za 89 zł przyczynić się do poprawy życia dzieci walczących z chorobą.

Fundacja Cancer Fighters od lat działa na rzecz dzieci chorych na nowotwory, pokazując im, że walka z chorobą nie jest przegraną bitwą, ale okazją do odkrycia swojej wewnętrznej siły. Organizacja nie tylko finansuje profilaktykę zdrowotną i leczenie swoich podopiecznych, ale także wspiera szpitale poprzez zakup sprzętu medycznego. Dodatkowo, w ramach motywacyjnych działań Fundacja prowadzi różnorodne projekty, takie jak sesje zdjęciowe dla dzieci, które pokazują ich odwagę i determinację.

Akcja „Kup Misia i odkryj piękno pomagania!” to okazja dla klientów Douglas, by wesprzeć wartościową inicjatywę, która ma realny wpływ na życie młodych pacjentów. Dzięki zaangażowaniu społecznemu oraz wsparciu licznych darczyńców, możliwe jest wyposażenie wrocławskiego szpitala w nowoczesny sprzęt, który pomaga w codziennej walce o zdrowie dzieci.

Czytaj także: Fundacja Serce Miasta szuka marek kosmetycznych-sponsorów na obchody Dnia Kobiet 2025 w kryzysie bezdomności

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
12.11.2024 09:49
Douglas wprowadza markę Kiehl’s do perfumerii w Polsce
Kiehl‘s to amerykańska marka kosmetyczna z segmentu premium. Swoje produkty sprzedaje w firmowych sklepach. Od listopada 2024 będzie także dostępna w sieci Douglasfot. Shutterstock

Douglas wprowadził markę Kiehl’s na półki swoich perfumerii w Polsce. Czasowo marka będzie dostępna w całej sieci, później w wybranych perfumeriach.

Kiehl’s, jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek kosmetyków do pielęgnacji skóry, od 12 listopada 2024 roku będzie dostępna we wszystkich perfumeriach Douglas na terenie Polski. Klienci będą mogli dzięki temu poznać i przetestować bestsellerowe produkty Kiehl’s, w tym kultowy  Ultra Facial Cream.

We wszystkich perfumeriach Douglas marka będzie dostępna do końca grudnia br. Później wybrane salony będą na stałe oferować produkty marki przez cały rok. Obecnie trwa promocja marki, przy zakupach produktów Kiehl’s za min. 199 zł, klienci otrzymają limitowaną torbę lub kosmetyczkę (do wyczerpania zapasów).

Doulas to detalista z segmentu premium. W Polsce Douglas jest obecny od 23 lat. Prowadzi sprzedaż stacjonarną i online. W kwietniu br. sieć otworzyła swoją 150 perfumerię i modernizuje sklepy w najlepszych lokalizacjach. Doulas rozwija także segment usług beauty. Na świecie Douglas prowadzi swój model sprzedaży w oparciu o około 1850 perfumerii oraz sklepy online.

Czytaj także: Douglas integruje online ze stacjonarnymi drogeriami

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2024 07:17