François Hénin to założyciel niszowego sklepu z perfumami Jovoy i właściciel niszowych marek zapachowych Jovoy i Jeroboam. W wywiadzie udzielonym portalowi Premium Beauty News, opowiedział jakie są dziś oczekiwania nabywców perfum niszowych.
Perfumiarz podkreślił, że kupujący wybierają marki zgodnie z ich potencjałem sprzedażowym, szczególnie na Bliskim Wschodzie lub w Rosji, które pozostają największymi rynkami konsumenckimi dla tego rodzaju perfum. Zjawisko to jest szczególnie widoczne w Londynie, w domach towarowych Harrods lub Selfridges. Konsumenci oczekują również, że marki wprowadzą innowacje i przeobrażą się, aby przyciągnąć nową grupę docelową: młodych ludzi i pokolenie milenialsów.
- Marki muszą dostosować się do życzeń i pragnień milenialsów, którzy mają inne nawyki konsumpcyjne niż starsze grupy wiekowe. Chodzi np. o małe rozmiary flakoników (15 ml), miniaturowe repliki butelek perfum. Są urocze, modne na rynku i pasują do stylu życia młodych ludzi - powiedział François Hénin.
Konsumenci szukają wyłączności i personalizacji, dlatego przyjemne doświadczenie zakupowe stało się niezbędne. Tak bardzo, że na przykład Amazon ma zamiar otworzyć sklepy stacjonarne, aby urozmaicić zakupy. Klienci stali się również bardziej ekologiczni i są wrażliwi na wykorzystanie materiałów nadających się do recyklingu, co stanowi nowe wyzwanie dla marek.