StoryEditor
Perfumerie
20.02.2020 00:00

Douglas: wzrosty sprzedaży. Największe w e-commerce   

Grupa Douglas ogłasza bardzo dobre wyniki sprzedaży za IV kwartał ubiegłego roku, który dla tej sieci jest początkiem roku obrotowego. Od września do grudnia 2019 r. sprzedaż grupy wzrosła o 6 proc. do 1,3 mld euro rok do roku. Sprzedaż e-commerce wzrosła o 23,2 proc. do 249 mln euro. Sprzedaż w sklepach o 2,5 proc. osiągając wartość 1 mld euro.

Grupa Douglas – wiodąca sieć perfumerii w Europie – rozpoczęła rok obrotowy 2019/20, osiągając rekordową sprzedaż w kwartale świątecznym. Od września do grudnia Douglas zwiększył sprzedaż o 6 procent do 1,3 mld euro w porównaniu rok do roku, przekraczając tym samym rekord sprzedaży z poprzedniego roku obrotowego – informuje spółka w komunikacie.

Po raz kolejny rozwinęliśmy się we wszystkich kanałach w konkurencyjnym otoczeniu rynkowym. Jednocześnie osiągnęliśmy również znaczny wzrost zysków. To pokazuje, że jesteśmy na dobrej drodze z naszą strategią #FORWARDBEAUTY – skomentowała Tina Müller, CEO Douglas Group.

Wzrost Douglasa był napędzany przez wszystkie regiony i kanały sprzedaży. Sprzedaż w sklepach osiągnęła 1  mld euro – wzrost o 2,5 proc. w porównaniu z analogicznym kwartałem ubiegłego roku. Działalność e-commerce wzrosła aż o 23,2 proc do 249 mln euro w pierwszych trzech miesiącach nowego roku obrotowego. Zadecydowały o tym ogólna cyfryzacja firmy i jeszcze silniejsza koncentracja firmy na indywidualnych potrzebach klientów poprzez personalizację obsługi i oferty. Było to możliwe dzięki innowacyjnemu zarządzaniu danymi – klienci otrzymywali spersonalizowane oferty oparte na algorytmach AI.

We wszystkich strategicznych filarach strategii #FORWARDBEAUTY - marka, doświadczenie sklepu, e-commerce, asortyment i CRM - korzystamy dziś z inwestycji poczynionych w ostatnich latach. Konsekwentna digitalizacja całej firmy, modernizacja marki i innowacyjne zarządzanie danymi stanowią podstawę naszego długofalowego sukcesu – mówi Tina Müller.

Działalność e-commerce jest i pozostaje naszym motorem wzrostu – dodaje Vanessa Stützle, Douglas Group EVP E-Commerce i CRM.

Na dobre wyniki Douglasa wpłynęły także udane kampanie Gifting XMAS z własną kolekcją świąteczną oraz Singles Day i Black Friday. Douglas informuje, że był w stanie jeszcze bardziej zwiększyć skuteczność kampanii dzięki odmłodzeniu jego marki w ostatnich latach.

EBITDA na poziomie grupy wzrosła w pierwszych trzech miesiącach roku obrotowego o 9,2 proc. o 16 mln euro do 191 mln euro. Skorygowana EBITDA wzrosła o 5,1 proc.  do 196 mln euro. Głównymi czynnikami były zwiększająca marżę strategia cenowa i konsekwentna dyscyplina kosztowa. Wolne przepływy pieniężne uległy znacznej poprawie w porównaniu z rokiem poprzednim, zwiększając się o 15,8 proc. do 312 mln euro.  

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
18.02.2025 12:15
The Perfume Shop sprzedał na walentynki ponad 240 tys. sztuk perfum
Największa brytyjska detaliczna sieć perfumeryjna odnotowała w walentynki 34-procentowy wzrost sprzedaży perfumThe Perfume Shop

Brytyjska sieć The Perfume Shop poinformowała o świetnych wynikach sprzedaży w okresie poprzedzającym popularne walentynki. W okresie 1-14 lutego klienci zakupili blisko ćwierć miliona (ponad 240 tys.) sztuk perfum.

Największa brytyjska detaliczna sieć perfumeryjna odnotowała 34-procentowy wzrost sprzedaży zarówno klasycznych, jak i nowych perfum, a także 50-procentowy wzrost sprzedaży zestawów upominkowych w porównaniu z tym samym okresem w 2024 roku.

The Perfume Shop odnotował również wzrost liczby klientów, robiących zakupy na ostatnią chwilę. Na zakupy online najwięcej klientów zdecydowało się 12 lutego. Tego dnia sieć odnotowała 7-procentowy wzrost zakupów perfum w ujęciu rok do roku, a wielu klientów skorzystało z usługi dostawy następnego dnia.

Wzrostem zainteresowanie cieszyły się także spersonalizowane usługi perfumerii: klientom dostarczono ponad 39 655 opakowań ozdobionych wstążkami, a 983 flakoników perfum było grawerowanych. Jest to  wzrost o 2 proc. w porównaniu z danymi z lutego 2024.

Sukcesem zakończyła się także współpraca sieci perfumeryjnej z Deliveroo – jak podkreśla The Perfume Shop.

Czytaj też: Nowy q-commerce kosmetyczny na horyzoncie: Deliveroo dostarcza perfumy "awaryjne"

Do najlepiej sprzedających się zapachów dla kobiet należały w tym roku: Lancôme – La Vie Est Belle, Yves Saint Laurent – Black Opium, Prada – Paradoxe, Calvin Klein - Euphoria. Jeśli chodzi o zapachy dla mężczyzn, najlepiej sprzedającymi się produktami były Dior – Sauvage, Hugo Boss – Night, Bleu De Chanel, Burberry – Touch For Men oraz klasyk: Joop! Homme.

Perfumy to coś więcej niż prezent; to wyraz miłości, troski i opieki. Wiedzieliśmy, że w te walentynki klienci szukają czegoś wyjątkowego. Niezależnie od tego, czy odkrywają coś nowego, czy wzbogacają garderobę zapachów swojego partnera, The Perfume Shop ma wszystko, czego potrzebują, aby stworzyć niezapomniane walentynki – skomentowała Andrea Rickard, dyrektor handlowa The Perfume Shop.

Czytaj też: Sieć perfumerii wdraża aplikację, ułatwiającą zakupy stacjonarne

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
04.02.2025 13:32
Notino podsumowało wyniki za ostatni kwartał 2024
Jeśli chodzi o bestsellery sprzedaży Notino w 2024 roku, to na top trafiły: zestaw podróżny Sol de Janeiro – Brazilian Bum Bum Jet Set Travel Kit, oraz perfumy Lancôme La Vie Est BelleM.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl

Ostatnie trzy miesiące 2024 roku okazały się dla Notino sukcesem – zaowocowały ponad 10 milionami zamówień. Sprzedaż napędzały w tym czasie promocje związane z Black Friday oraz okresem świąt Bożego Narodzenia.

W czwartym kwartale ponad 7 milionów klientów zaufało nam, że dostarczymy ich ulubione produkty, co zaowocowało niesamowitymi 10,5 milionami zamówień i prawie 36 milionami wysłanych produktów. Z tego 53 proc. stanowiły  perfumy – poinformował Bartosz Kliś, chief commercial officer w Notino.

Jak podkreślił, ostatni kwartał był najbardziej intensywnym sprzedażowo okresem minionego roku dla firmy. 

Black Friday i Boże Narodzenie to zawsze okresy wzmożonej presji, ale patrząc wstecz na wyniki jest jasne: nie tylko daliśmy radę, ale też osiągnęliśmy sukces! – podsumował Bartosz Kliś we wpisie na LinkedIn. 

image
Notino

Wyniki z ostatniego kwartału sprawiły, że Notino może pochwalić się imponującym wzrostem aż o 22 proc. rok do roku. Dla siedmiu spośród rynków, na których obecne jest Notino, wzrost ten przekroczył 30 proc. rok do roku. 

Najlepsze wyniki Notino osiągnęło w Polsce, Czechach i we Włoszech. Natomiast rynki w Finlandii, Irlandii i Szwajcarii mogą pochwalić się najwyższymi wzrostami.

Jeśli chodzi o bestsellery sprzedaży 2024 roku, to na top trafiły: zestaw podróżny Sol de Janeiro – Brazilian Bum Bum Jet Set Travel Kit, a także popularne od kilku lat perfumy Lancôme La Vie Est Belle

To pokazuje, że nasi klienci cenią zarówno znane produkty, jak i znajdują nowych ulubieńców – skomentował Bartosz Kliś. 

Jak podkreślił, ten sukces firmy nie byłby możliwy bez zaangażowania zespołu Notino – od pracowników logistyki po obsługę klienta i sprzedawców. – Osiągnięte wyniki są dowodem zaufania i lojalności naszych klientów oraz ciężkiej pracy wszystkich pracowników. Przed nami jeszcze lepszy rok 2025! Dziękujemy wszystkim i kontynuujmy zaskakiwanie siebie oraz rynku w nadchodzącym roku – podsumował Bartosz Kliś.

Czytaj też: Bartosz Kliś, Notino: Dla nas nie ma granicy między online a offline

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 20:20