StoryEditor
Perfumerie
20.02.2020 00:00

Douglas: wzrosty sprzedaży. Największe w e-commerce   

Grupa Douglas ogłasza bardzo dobre wyniki sprzedaży za IV kwartał ubiegłego roku, który dla tej sieci jest początkiem roku obrotowego. Od września do grudnia 2019 r. sprzedaż grupy wzrosła o 6 proc. do 1,3 mld euro rok do roku. Sprzedaż e-commerce wzrosła o 23,2 proc. do 249 mln euro. Sprzedaż w sklepach o 2,5 proc. osiągając wartość 1 mld euro.

Grupa Douglas – wiodąca sieć perfumerii w Europie – rozpoczęła rok obrotowy 2019/20, osiągając rekordową sprzedaż w kwartale świątecznym. Od września do grudnia Douglas zwiększył sprzedaż o 6 procent do 1,3 mld euro w porównaniu rok do roku, przekraczając tym samym rekord sprzedaży z poprzedniego roku obrotowego – informuje spółka w komunikacie.

Po raz kolejny rozwinęliśmy się we wszystkich kanałach w konkurencyjnym otoczeniu rynkowym. Jednocześnie osiągnęliśmy również znaczny wzrost zysków. To pokazuje, że jesteśmy na dobrej drodze z naszą strategią #FORWARDBEAUTY – skomentowała Tina Müller, CEO Douglas Group.

Wzrost Douglasa był napędzany przez wszystkie regiony i kanały sprzedaży. Sprzedaż w sklepach osiągnęła 1  mld euro – wzrost o 2,5 proc. w porównaniu z analogicznym kwartałem ubiegłego roku. Działalność e-commerce wzrosła aż o 23,2 proc do 249 mln euro w pierwszych trzech miesiącach nowego roku obrotowego. Zadecydowały o tym ogólna cyfryzacja firmy i jeszcze silniejsza koncentracja firmy na indywidualnych potrzebach klientów poprzez personalizację obsługi i oferty. Było to możliwe dzięki innowacyjnemu zarządzaniu danymi – klienci otrzymywali spersonalizowane oferty oparte na algorytmach AI.

We wszystkich strategicznych filarach strategii #FORWARDBEAUTY - marka, doświadczenie sklepu, e-commerce, asortyment i CRM - korzystamy dziś z inwestycji poczynionych w ostatnich latach. Konsekwentna digitalizacja całej firmy, modernizacja marki i innowacyjne zarządzanie danymi stanowią podstawę naszego długofalowego sukcesu – mówi Tina Müller.

Działalność e-commerce jest i pozostaje naszym motorem wzrostu – dodaje Vanessa Stützle, Douglas Group EVP E-Commerce i CRM.

Na dobre wyniki Douglasa wpłynęły także udane kampanie Gifting XMAS z własną kolekcją świąteczną oraz Singles Day i Black Friday. Douglas informuje, że był w stanie jeszcze bardziej zwiększyć skuteczność kampanii dzięki odmłodzeniu jego marki w ostatnich latach.

EBITDA na poziomie grupy wzrosła w pierwszych trzech miesiącach roku obrotowego o 9,2 proc. o 16 mln euro do 191 mln euro. Skorygowana EBITDA wzrosła o 5,1 proc.  do 196 mln euro. Głównymi czynnikami były zwiększająca marżę strategia cenowa i konsekwentna dyscyplina kosztowa. Wolne przepływy pieniężne uległy znacznej poprawie w porównaniu z rokiem poprzednim, zwiększając się o 15,8 proc. do 312 mln euro.  

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
19.12.2024 10:12
Notino wysłało w tym roku klientom 25 mln zamówień – to stan na początek grudnia
Największe zapotrzebowanie na usługę elegackiego opakowania zakupu w Notino jest właśnie teraz, w okolicach świąt Bożego Narodzeniafot. Notino IG

Mimo że Święta Bożego Narodzenia jeszcze przed nami i wiele prezentów zostanie jeszcze wysłanych, Notino przedstawiło już w pierwszej połowie grudnia swoj podsumowanie mijającego roku z perspektywy działu logistyki i opakowań.

Notino w swoim komunikacie, podsumowującym tegoroczne osiągnięcia działu logistyki i opakowań, opublikowanym na platformie LinkedIn, podkreśla, że rok 2023 był dla firmy niezwykle udany.  

“Z dumą informujemy, że w 2023 roku zrealizowaliśmy prawie 25 milionów zamówień we wszystkich naszych centrach dystrybucyjnych” – podało Notino. Z tej liczby większość zamówień (prawie 20 mln) spakowano i wysłano z magazynu Notino w czeskim Rajhradzie.

Jakie usługi pakowania cieszyły się największym zainteresowaniem klientów Notino w 2024 roku?

image
Prawie co czwarta paczka w magazynach Notino została przygotowana na automatycznych liniach pakujących
fot. Notino LinkedIn

Najwięcej, bo prawie dwie trzecie zamówień (16,7 mln paczek) było zapakowane w standardową folię bąbelkową. Automatycznie zapakowano ponad 6 mln zamówień – czyli prawie co czwarta paczka została przygotowana na automatycznych liniach pakujących. Jak zaznacza Notino, w nadchodzących latach ta proporcja powinna wzrastać.

1,7 mln paczek (7 proc. z ogółu zamówień) zostało opakowanych w sposób ekologiczny, czyli w materiały pochodzące z recyklingu, nie zawierające plastiku. Obecnie klienci sklepu internetowego Notino przy wyborze przesyłki eko dopłacają 4,90 zł.

Natomiast ponad 420 tys. zamówień (1,7 proc.) zostało na życzenie klientów opakowane w wersji prezentowej. W przypadku tej usługi dodatkowy koszt dla klienta to 24 zł. Jak zdradza Notino, największe zapotrzebowanie na taką usługę jest właśnie teraz, w okolicach świąt Bożego Narodzenia, a także w lutym przy okazji Walentynek.

Jak podsumowuje Notino, do końca roku pozostały jeszcze dwa gorące, obfitujące w zamówienia tygodnie, które wpłyną na końcowe wyniki.

Czytaj też: Bartosz Kliś, Notino: Dla nas nie ma granicy między online a offline

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
16.12.2024 13:38
Sephora tworzy „przyszłość piękna” dzięki programowi Accelerate 2025, wspierającemu różnorodność

Sephora ujawniła nazwy ośmiu marek BIPOC (Black, Indigenous, and People of Color) wybranych do programu Accelerate 2025. Program ten wspiera i rozwija wschodzące marki kosmetyczne, takie jak jej ubiegłoroczny laureat – Inde Wild.

Program jest prowadzony przez północnoamerykańską Sephorę już od dekady, a celem jest stworzenie platformy startowej dla firm BIPOC, reprezentujących różnorodność (Black, Indigenous, and People of Color, czyli osoby czarne, rdzenne i kolorowe). 

Tegoroczna grupa obejmuje kategorie: pielęgnacja włosów, makijaż, pielęgnacja skóry, perfumy.

Każda firma weźmie udział w sześciomiesięcznym programie nauczania, obejmującym mentoring, wsparcie merchandisingowe, dotacje i kontakty z inwestorami dla wszystkich uczestników. Ponadto po zakończeniu programu będą mieli okazję rozpocząć działalność w Sephora North America.

Ten program stał się sprawdzoną platformą do wspierania różnorodnych założycieli i zapewniania im zasobów, wiedzy fachowej i społeczności, których potrzebują, aby rozpocząć działalność i się rozwijać. Ciągłe zainteresowanie kandydatów odzwierciedla nie tylko wpływ programu, ale także zapotrzebowanie na wyjątkowe, innowacyjne marki, które odzwierciedlają dzisiejszy zróżnicowany krajobraz rynku kosmetycznego. W Sephorze jesteśmy dumni z tego, że możemy stać u boku tych założycieli, zapewniając im narzędzia i wsparcie, aby mogli odnieść sukces – komentuje Priya Venkatesh, global chief merchandising officer w Sephora. – Doceniamy niesamowity potencjał finalistów Accelerate 2025 do kształtowania przyszłości piękna.

Uczestnicy programu Sephora Accelerate 2025 to następujące firmy:

  • Jade Beguelin i Sabrina Sadeghian – ich marka 4AM to kosmetyki do pielęgnacji skóry, zaprojektowane tak, aby uprościć rutynę pielęgnacji skóry.
  • Hye Young Kim – OliviaUmma to innowacyjna marka kosmetyków do pielęgnacji skóry, inspirowana koreańską urodą i zaprojektowana do użytku przez wiele pokoleń.
  • Merian O – Bounce Curl to marka kosmetyków do pielęgnacji włosów oparta na badaniach naukowych, która tworzy produkty zaprojektowane w celu wzmocnienia falowanych i kręconych włosów.
  • Aziza El Wanni – The Potion Studio tworzy czystą, dostosowaną do klimatu pielęgnację włosów o teksturowanej strukturze
  • Christal Alert – Tonal Cosmetics to kosmetyki do pielęgnacji przeciwsłonecznej dla skóry wszystkich odcieni.
  • Funmi Monet – Influxious to poczucie luksusu dzięki wykwintnym zapachom i pachnącym ozdobom.
  • Fatema Raja i Navneet Kaur – Ruhveda to współczesna marka perfum, zakorzeniona w południowoazjatyckim dziedzictwie i ajurwedzie.
  • Judy Koloko, The Steam Bar – The Steam Bar promuje regenerację włosów poprzez przełomowy system parowy, dostosowany dla wszystkich. dostarczania, który jest parowy dla wszystkich.
Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. grudzień 2024 11:37