Grupa Douglas – wiodąca sieć perfumerii w Europie – rozpoczęła rok obrotowy 2019/20, osiągając rekordową sprzedaż w kwartale świątecznym. Od września do grudnia Douglas zwiększył sprzedaż o 6 procent do 1,3 mld euro w porównaniu rok do roku, przekraczając tym samym rekord sprzedaży z poprzedniego roku obrotowego – informuje spółka w komunikacie.
– Po raz kolejny rozwinęliśmy się we wszystkich kanałach w konkurencyjnym otoczeniu rynkowym. Jednocześnie osiągnęliśmy również znaczny wzrost zysków. To pokazuje, że jesteśmy na dobrej drodze z naszą strategią #FORWARDBEAUTY – skomentowała Tina Müller, CEO Douglas Group.
Wzrost Douglasa był napędzany przez wszystkie regiony i kanały sprzedaży. Sprzedaż w sklepach osiągnęła 1 mld euro – wzrost o 2,5 proc. w porównaniu z analogicznym kwartałem ubiegłego roku. Działalność e-commerce wzrosła aż o 23,2 proc do 249 mln euro w pierwszych trzech miesiącach nowego roku obrotowego. Zadecydowały o tym ogólna cyfryzacja firmy i jeszcze silniejsza koncentracja firmy na indywidualnych potrzebach klientów poprzez personalizację obsługi i oferty. Było to możliwe dzięki innowacyjnemu zarządzaniu danymi – klienci otrzymywali spersonalizowane oferty oparte na algorytmach AI.
– We wszystkich strategicznych filarach strategii #FORWARDBEAUTY - marka, doświadczenie sklepu, e-commerce, asortyment i CRM - korzystamy dziś z inwestycji poczynionych w ostatnich latach. Konsekwentna digitalizacja całej firmy, modernizacja marki i innowacyjne zarządzanie danymi stanowią podstawę naszego długofalowego sukcesu – mówi Tina Müller.
– Działalność e-commerce jest i pozostaje naszym motorem wzrostu – dodaje Vanessa Stützle, Douglas Group EVP E-Commerce i CRM.
Na dobre wyniki Douglasa wpłynęły także udane kampanie Gifting XMAS z własną kolekcją świąteczną oraz Singles Day i Black Friday. Douglas informuje, że był w stanie jeszcze bardziej zwiększyć skuteczność kampanii dzięki odmłodzeniu jego marki w ostatnich latach.
EBITDA na poziomie grupy wzrosła w pierwszych trzech miesiącach roku obrotowego o 9,2 proc. o 16 mln euro do 191 mln euro. Skorygowana EBITDA wzrosła o 5,1 proc. do 196 mln euro. Głównymi czynnikami były zwiększająca marżę strategia cenowa i konsekwentna dyscyplina kosztowa. Wolne przepływy pieniężne uległy znacznej poprawie w porównaniu z rokiem poprzednim, zwiększając się o 15,8 proc. do 312 mln euro.