StoryEditor
Perfumerie
20.02.2020 00:00

Douglas: wzrosty sprzedaży. Największe w e-commerce   

Grupa Douglas ogłasza bardzo dobre wyniki sprzedaży za IV kwartał ubiegłego roku, który dla tej sieci jest początkiem roku obrotowego. Od września do grudnia 2019 r. sprzedaż grupy wzrosła o 6 proc. do 1,3 mld euro rok do roku. Sprzedaż e-commerce wzrosła o 23,2 proc. do 249 mln euro. Sprzedaż w sklepach o 2,5 proc. osiągając wartość 1 mld euro.

Grupa Douglas – wiodąca sieć perfumerii w Europie – rozpoczęła rok obrotowy 2019/20, osiągając rekordową sprzedaż w kwartale świątecznym. Od września do grudnia Douglas zwiększył sprzedaż o 6 procent do 1,3 mld euro w porównaniu rok do roku, przekraczając tym samym rekord sprzedaży z poprzedniego roku obrotowego – informuje spółka w komunikacie.

Po raz kolejny rozwinęliśmy się we wszystkich kanałach w konkurencyjnym otoczeniu rynkowym. Jednocześnie osiągnęliśmy również znaczny wzrost zysków. To pokazuje, że jesteśmy na dobrej drodze z naszą strategią #FORWARDBEAUTY – skomentowała Tina Müller, CEO Douglas Group.

Wzrost Douglasa był napędzany przez wszystkie regiony i kanały sprzedaży. Sprzedaż w sklepach osiągnęła 1  mld euro – wzrost o 2,5 proc. w porównaniu z analogicznym kwartałem ubiegłego roku. Działalność e-commerce wzrosła aż o 23,2 proc do 249 mln euro w pierwszych trzech miesiącach nowego roku obrotowego. Zadecydowały o tym ogólna cyfryzacja firmy i jeszcze silniejsza koncentracja firmy na indywidualnych potrzebach klientów poprzez personalizację obsługi i oferty. Było to możliwe dzięki innowacyjnemu zarządzaniu danymi – klienci otrzymywali spersonalizowane oferty oparte na algorytmach AI.

We wszystkich strategicznych filarach strategii #FORWARDBEAUTY - marka, doświadczenie sklepu, e-commerce, asortyment i CRM - korzystamy dziś z inwestycji poczynionych w ostatnich latach. Konsekwentna digitalizacja całej firmy, modernizacja marki i innowacyjne zarządzanie danymi stanowią podstawę naszego długofalowego sukcesu – mówi Tina Müller.

Działalność e-commerce jest i pozostaje naszym motorem wzrostu – dodaje Vanessa Stützle, Douglas Group EVP E-Commerce i CRM.

Na dobre wyniki Douglasa wpłynęły także udane kampanie Gifting XMAS z własną kolekcją świąteczną oraz Singles Day i Black Friday. Douglas informuje, że był w stanie jeszcze bardziej zwiększyć skuteczność kampanii dzięki odmłodzeniu jego marki w ostatnich latach.

EBITDA na poziomie grupy wzrosła w pierwszych trzech miesiącach roku obrotowego o 9,2 proc. o 16 mln euro do 191 mln euro. Skorygowana EBITDA wzrosła o 5,1 proc.  do 196 mln euro. Głównymi czynnikami były zwiększająca marżę strategia cenowa i konsekwentna dyscyplina kosztowa. Wolne przepływy pieniężne uległy znacznej poprawie w porównaniu z rokiem poprzednim, zwiększając się o 15,8 proc. do 312 mln euro.  

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
18.11.2024 11:32
Charytatywne misie nie tylko w Rossmannie: Douglas wesprze fundację Cancer Fighters
Charytatywne misie zawitają po raz piąty do perfumerii Douglas.DOUGLAS x FUNDACJA CANCER FIGHTERS

Douglas po raz kolejny pokazuje, że piękno może iść w parze z pomaganiem. Już piąty raz perfumerie Douglas wspierają Fundację Cancer Fighters, oferując specjalne misie, których całkowity dochód ze sprzedaży zostanie przeznaczony na zakup sprzętu medycznego dla Dziecięcego Szpitala Onkologicznego we Wrocławiu.

Ta współpraca sieci perfumerii z fundacją onkologiczną to wyjątkowa szansa, by poprzez drobny gest zakupu maskotki za 89 zł przyczynić się do poprawy życia dzieci walczących z chorobą.

Fundacja Cancer Fighters od lat działa na rzecz dzieci chorych na nowotwory, pokazując im, że walka z chorobą nie jest przegraną bitwą, ale okazją do odkrycia swojej wewnętrznej siły. Organizacja nie tylko finansuje profilaktykę zdrowotną i leczenie swoich podopiecznych, ale także wspiera szpitale poprzez zakup sprzętu medycznego. Dodatkowo, w ramach motywacyjnych działań Fundacja prowadzi różnorodne projekty, takie jak sesje zdjęciowe dla dzieci, które pokazują ich odwagę i determinację.

Akcja „Kup Misia i odkryj piękno pomagania!” to okazja dla klientów Douglas, by wesprzeć wartościową inicjatywę, która ma realny wpływ na życie młodych pacjentów. Dzięki zaangażowaniu społecznemu oraz wsparciu licznych darczyńców, możliwe jest wyposażenie wrocławskiego szpitala w nowoczesny sprzęt, który pomaga w codziennej walce o zdrowie dzieci.

Czytaj także: Fundacja Serce Miasta szuka marek kosmetycznych-sponsorów na obchody Dnia Kobiet 2025 w kryzysie bezdomności

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
12.11.2024 09:49
Douglas wprowadza markę Kiehl’s do perfumerii w Polsce
Kiehl‘s to amerykańska marka kosmetyczna z segmentu premium. Swoje produkty sprzedaje w firmowych sklepach. Od listopada 2024 będzie także dostępna w sieci Douglasfot. Shutterstock

Douglas wprowadził markę Kiehl’s na półki swoich perfumerii w Polsce. Czasowo marka będzie dostępna w całej sieci, później w wybranych perfumeriach.

Kiehl’s, jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek kosmetyków do pielęgnacji skóry, od 12 listopada 2024 roku będzie dostępna we wszystkich perfumeriach Douglas na terenie Polski. Klienci będą mogli dzięki temu poznać i przetestować bestsellerowe produkty Kiehl’s, w tym kultowy  Ultra Facial Cream.

We wszystkich perfumeriach Douglas marka będzie dostępna do końca grudnia br. Później wybrane salony będą na stałe oferować produkty marki przez cały rok. Obecnie trwa promocja marki, przy zakupach produktów Kiehl’s za min. 199 zł, klienci otrzymają limitowaną torbę lub kosmetyczkę (do wyczerpania zapasów).

Doulas to detalista z segmentu premium. W Polsce Douglas jest obecny od 23 lat. Prowadzi sprzedaż stacjonarną i online. W kwietniu br. sieć otworzyła swoją 150 perfumerię i modernizuje sklepy w najlepszych lokalizacjach. Doulas rozwija także segment usług beauty. Na świecie Douglas prowadzi swój model sprzedaży w oparciu o około 1850 perfumerii oraz sklepy online.

Czytaj także: Douglas integruje online ze stacjonarnymi drogeriami

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
21. listopad 2024 20:10