StoryEditor
Perfumerie
05.03.2024 10:45

Douglas wchodzi na frankfurcką giełdę

Międzynarodowa sieć perfumerii Douglas wchodzi na frankfurcką giełdę. / Douglas
Jeszcze w tym miesiącu niemiecka sieć perfumerii Douglas chce wejść na giełdę we Frankfurcie. Posunięcie to (i dodatkowe inwestycje obecnych akcjonariuszy) powinno przynieść spółce 1,1 miliarda euro, które chce przeznaczyć na redukcję zadłużenia.

Pierwsza oferta publiczna, znana również jako IPO (ang. Initial Public Offering), to proces, w którym prywatna firma po raz pierwszy oferuje swoje akcje do publicznego nabycia przez inwestorów. Ten krok pozwala firmie na pozyskanie kapitału od szerszej publiczności inwestorów. Proces IPO rozpoczyna się od wyboru banków inwestycyjnych, które pomagają w przygotowaniu oferty, wycenie akcji i w przeprowadzeniu niezbędnych procedur prawnych i regulacyjnych. Po zakończeniu tych przygotowań, akcje firmy zostają wprowadzone na giełdę papierów wartościowych, gdzie mogą być kupowane i sprzedawane przez inwestorów. IPO jest ważnym momentem dla firm, ponieważ zapewnia im dostęp do kapitału potrzebnego do rozwoju i ekspansji, a także zwiększa ich wiarygodność i widoczność na rynku.

Douglas ogłosił już zamiar ogłoszenia pierwszej oferty publicznej (IPO) na początku tego roku, a teraz sprzedawca potwierdza termin. Sprzedawca szacuje, że IPO pozwoli pozyskać około 800 mln, a obecni właściciele (fundusz inwestycyjny CVC i rodzina Kreke) również inwestują kolejne 300 mln. Pozostaną na pokładzie i nie będą sprzedawać żadnych akcji. CVC, które obecnie posiada 85 proc. udziałów w spółce, zachowa zatem większościowy pakiet akcji nawet po pierwszej ofercie publicznej. Douglas planuje przeznaczyć te pieniądze na zmniejszenie swojego zadłużenia netto, które obecnie wynosi 3,4 miliarda euro, w celu zmniejszenia obciążeń odsetkowych.

IPO to kolejny logiczny krok dla Douglas Group w kierunku pełnego wykorzystania jej przyszłego potencjału, wyjaśnił dyrektor generalny Sander van der Laan. Perspektywy są dobre: w pierwszym kwartale nowego roku finansowego detalisty sprzedaż grupy wzrosła o 8 proc. do 1,56 miliarda euro, a EBITDA wzrosła o 12,6 proc. do 348,3 miliona euro.

Czytaj także: Douglas pozbywa się apteki internetowej Disapo

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
18.11.2024 11:32
Charytatywne misie nie tylko w Rossmannie: Douglas wesprze fundację Cancer Fighters
Charytatywne misie zawitają po raz piąty do perfumerii Douglas.DOUGLAS x FUNDACJA CANCER FIGHTERS

Douglas po raz kolejny pokazuje, że piękno może iść w parze z pomaganiem. Już piąty raz perfumerie Douglas wspierają Fundację Cancer Fighters, oferując specjalne misie, których całkowity dochód ze sprzedaży zostanie przeznaczony na zakup sprzętu medycznego dla Dziecięcego Szpitala Onkologicznego we Wrocławiu.

Ta współpraca sieci perfumerii z fundacją onkologiczną to wyjątkowa szansa, by poprzez drobny gest zakupu maskotki za 89 zł przyczynić się do poprawy życia dzieci walczących z chorobą.

Fundacja Cancer Fighters od lat działa na rzecz dzieci chorych na nowotwory, pokazując im, że walka z chorobą nie jest przegraną bitwą, ale okazją do odkrycia swojej wewnętrznej siły. Organizacja nie tylko finansuje profilaktykę zdrowotną i leczenie swoich podopiecznych, ale także wspiera szpitale poprzez zakup sprzętu medycznego. Dodatkowo, w ramach motywacyjnych działań Fundacja prowadzi różnorodne projekty, takie jak sesje zdjęciowe dla dzieci, które pokazują ich odwagę i determinację.

Akcja „Kup Misia i odkryj piękno pomagania!” to okazja dla klientów Douglas, by wesprzeć wartościową inicjatywę, która ma realny wpływ na życie młodych pacjentów. Dzięki zaangażowaniu społecznemu oraz wsparciu licznych darczyńców, możliwe jest wyposażenie wrocławskiego szpitala w nowoczesny sprzęt, który pomaga w codziennej walce o zdrowie dzieci.

Czytaj także: Fundacja Serce Miasta szuka marek kosmetycznych-sponsorów na obchody Dnia Kobiet 2025 w kryzysie bezdomności

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
12.11.2024 09:49
Douglas wprowadza markę Kiehl’s do perfumerii w Polsce
Kiehl‘s to amerykańska marka kosmetyczna z segmentu premium. Swoje produkty sprzedaje w firmowych sklepach. Od listopada 2024 będzie także dostępna w sieci Douglasfot. Shutterstock

Douglas wprowadził markę Kiehl’s na półki swoich perfumerii w Polsce. Czasowo marka będzie dostępna w całej sieci, później w wybranych perfumeriach.

Kiehl’s, jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek kosmetyków do pielęgnacji skóry, od 12 listopada 2024 roku będzie dostępna we wszystkich perfumeriach Douglas na terenie Polski. Klienci będą mogli dzięki temu poznać i przetestować bestsellerowe produkty Kiehl’s, w tym kultowy  Ultra Facial Cream.

We wszystkich perfumeriach Douglas marka będzie dostępna do końca grudnia br. Później wybrane salony będą na stałe oferować produkty marki przez cały rok. Obecnie trwa promocja marki, przy zakupach produktów Kiehl’s za min. 199 zł, klienci otrzymają limitowaną torbę lub kosmetyczkę (do wyczerpania zapasów).

Doulas to detalista z segmentu premium. W Polsce Douglas jest obecny od 23 lat. Prowadzi sprzedaż stacjonarną i online. W kwietniu br. sieć otworzyła swoją 150 perfumerię i modernizuje sklepy w najlepszych lokalizacjach. Doulas rozwija także segment usług beauty. Na świecie Douglas prowadzi swój model sprzedaży w oparciu o około 1850 perfumerii oraz sklepy online.

Czytaj także: Douglas integruje online ze stacjonarnymi drogeriami

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2024 00:31