Pierwszy sklep w nowym koncepcie ruszy latem w Hamburgu.
Jak donosi Lebensmittel Praxis, już kilka miesięcy temu Douglas zwrócił się do wiodących dostawców kosmetyków ekskluzywnych dla aptek i naciskał na współpracę. Firmy zostały poproszone o dostarczenie towarów. Z największymi producentami ma się spotkać osobiście dyrektor generalny Douglasa w Niemczech Tina Müller.
Douglas poszukuje dla siebie nowej formuły, która pozwoli mu przestać być stroną wojny handlowej, w której biorą udział duże sieci drogeryjne i firmy wyspecjalizowane w sprzedaży kosmetyków przez internet. Tina Müller forsuje swój pomysł na rozwój sieci: wyjście z masowego rynku i odejście od permanentnych promocji, które są dla niego typowe. Sieć ma się jeszcze bardziej kojarzyć z ekskluzywnością, poprzez oferowane kosmetyków premium i kosmetyków aptecznych oraz budowanie świadomości konsumentów w zakresie produktów prozdrowotnych.
Swoją szansę Douglas dostrzega m.in. w tym, że największa sieć drogeryjna w Niemczech dm usunęła ze swej oferty wczesną wiosną 2016 roku takie marki apteczne, jak Eucerin, Vichy, Avène, Eubos, Medipharma czy Bepanthol, tłumacząc się problemami z dostawcami oraz tym, że wiodącymi kanałami dystrybucji tego typu wyrobów pozostają apteki i szara strefa. Douglas od 2016 roku oferuje kosmetyki apteczne w swoim e-sklepie.