StoryEditor
Perfumerie
16.02.2024 09:00

Douglas rośnie w sprzedaży stacjonarnej i e-commerce. W planach ma otwarcie ponad 200 nowych sklepów i remonty ponad 400

Szczególnie dobrze sprzedającymi się produktami z oferty Douglasa są perfumy, których popularność jeszcze wzrasta z okazji różnych świąt, podczas których zwyczajowo wręcza się prezenty      / wiadmoscikosmetyczne.pl
Douglas poinformował, że w pierwszym kwartale roku finansowego 2023/24 znacząco zwiększył swoją sprzedaż. O ile w handlu stacjonarnym wzrost wyniósł blisko 7 proc., to w elektronicznym jest to już niemal 11 proc.

W pierwszym kwartale roku obrotowego 2023/24 Grupa Douglas odnotowała wzrost zarówno przychodów, jak i zysków, we wszystkich kanałach i regionach w porównaniu z rokiem poprzednim, jednocześnie poprawiając swoją rentowność. Sprzedaż netto (na podstawie nieaudytowanych danych) wzrosła o 8 proc. do około 1,56 mld euro w okresie od października do grudnia 2023 roku. W sprzedaży stacjonarnej ten wzrost 6,7 proc., a w handlu elektronicznym 10,7 proc.

Poprawiła się też rentowność sieci. Skorygowana EBITDA wzrosła o 12,6 proc. do 348,3 mln euro przy wyższej skorygowanej marży EBITDA wynoszącej 22,4 proc. (rok poprzedni: 21,5 proc.). Zysk netto wzrósł do 125,2 mln euro (+10,6 proc., rok poprzedni: 113,2 mln euro)

Sander van der Laan, dyrektor generalny Douglas Group skomentował:

Miesiące od października do grudnia to dla nas najważniejsza pora roku. Osiągnęliśmy bardzo udany pierwszy kwartał z dobrymi wynikami w obu kanałach – i rozwijamy się rentownie i organicznie. To wyraźnie pokazuje, że nasza strategia działa i zachęca do dalszych inicjatyw.

Silna dynamika w e-commerce

Szczególnie mocno rozwinęła się sprzedaż Douglasa w e-commerce (10,7 proc.), co oznacza, że kanał ten rośnie szósty kwartał z rzędu. Do tego wyniku przyczyniła się kategoria perfum, która odnotował silny wzrost sprzedaży (netto) o 26 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. Szczególnie dużym zainteresowaniem cieszyła się podczas Dnia Singla, Black Friday i przed Bożym Narodzeniem. 

Jednak to Black Fiday był rekordowy. Podczas tego dnia sklepy internetowe Douglasa w całej Europie, w godzinach szczytu przyjmowały ponad 20 tys. zamówień na godzinę.

Najlepiej sprzedającymi się w e-commerce produktami w pierwszym kwartale były kalendarze adwentowe, perfumy premium oraz zestawy upominkowe z produktami zapachowymi lub pielęgnacyjnymi.

Rozbudowa sieci i modernizacja perfumerii

W ramach strategii „Let it Bloom – Douglas 2026” detalista uruchomił program rozwoju i rozbudowy sieci perfumerii. Do końca roku obrotowego 2025/26 w całej Europie planowane jest otwarcie ponad 200 nowych sklepów (netto) i remonty ponad 400. Dzięki tej inicjatywie Douglas chce zaoferować swoim klientom jeszcze bardziej atrakcyjne doświadczenia zakupowe.

W pierwszym kwartale bieżącego roku obrotowego Douglas otworzyła 17 nowych oddziałów (netto).

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
18.11.2024 11:32
Charytatywne misie nie tylko w Rossmannie: Douglas wesprze fundację Cancer Fighters
Charytatywne misie zawitają po raz piąty do perfumerii Douglas.DOUGLAS x FUNDACJA CANCER FIGHTERS

Douglas po raz kolejny pokazuje, że piękno może iść w parze z pomaganiem. Już piąty raz perfumerie Douglas wspierają Fundację Cancer Fighters, oferując specjalne misie, których całkowity dochód ze sprzedaży zostanie przeznaczony na zakup sprzętu medycznego dla Dziecięcego Szpitala Onkologicznego we Wrocławiu.

Ta współpraca sieci perfumerii z fundacją onkologiczną to wyjątkowa szansa, by poprzez drobny gest zakupu maskotki za 89 zł przyczynić się do poprawy życia dzieci walczących z chorobą.

Fundacja Cancer Fighters od lat działa na rzecz dzieci chorych na nowotwory, pokazując im, że walka z chorobą nie jest przegraną bitwą, ale okazją do odkrycia swojej wewnętrznej siły. Organizacja nie tylko finansuje profilaktykę zdrowotną i leczenie swoich podopiecznych, ale także wspiera szpitale poprzez zakup sprzętu medycznego. Dodatkowo, w ramach motywacyjnych działań Fundacja prowadzi różnorodne projekty, takie jak sesje zdjęciowe dla dzieci, które pokazują ich odwagę i determinację.

Akcja „Kup Misia i odkryj piękno pomagania!” to okazja dla klientów Douglas, by wesprzeć wartościową inicjatywę, która ma realny wpływ na życie młodych pacjentów. Dzięki zaangażowaniu społecznemu oraz wsparciu licznych darczyńców, możliwe jest wyposażenie wrocławskiego szpitala w nowoczesny sprzęt, który pomaga w codziennej walce o zdrowie dzieci.

Czytaj także: Fundacja Serce Miasta szuka marek kosmetycznych-sponsorów na obchody Dnia Kobiet 2025 w kryzysie bezdomności

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
12.11.2024 09:49
Douglas wprowadza markę Kiehl’s do perfumerii w Polsce
Kiehl‘s to amerykańska marka kosmetyczna z segmentu premium. Swoje produkty sprzedaje w firmowych sklepach. Od listopada 2024 będzie także dostępna w sieci Douglasfot. Shutterstock

Douglas wprowadził markę Kiehl’s na półki swoich perfumerii w Polsce. Czasowo marka będzie dostępna w całej sieci, później w wybranych perfumeriach.

Kiehl’s, jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek kosmetyków do pielęgnacji skóry, od 12 listopada 2024 roku będzie dostępna we wszystkich perfumeriach Douglas na terenie Polski. Klienci będą mogli dzięki temu poznać i przetestować bestsellerowe produkty Kiehl’s, w tym kultowy  Ultra Facial Cream.

We wszystkich perfumeriach Douglas marka będzie dostępna do końca grudnia br. Później wybrane salony będą na stałe oferować produkty marki przez cały rok. Obecnie trwa promocja marki, przy zakupach produktów Kiehl’s za min. 199 zł, klienci otrzymają limitowaną torbę lub kosmetyczkę (do wyczerpania zapasów).

Doulas to detalista z segmentu premium. W Polsce Douglas jest obecny od 23 lat. Prowadzi sprzedaż stacjonarną i online. W kwietniu br. sieć otworzyła swoją 150 perfumerię i modernizuje sklepy w najlepszych lokalizacjach. Doulas rozwija także segment usług beauty. Na świecie Douglas prowadzi swój model sprzedaży w oparciu o około 1850 perfumerii oraz sklepy online.

Czytaj także: Douglas integruje online ze stacjonarnymi drogeriami

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
24. listopad 2024 11:11