StoryEditor
Perfumerie
17.02.2022 00:00

Douglas publikuje najnowsze wyniki. Wzrost sprzedaży i zysków. E-commerce nabiera rozpędu

Douglas odnotował znaczny wzrost sprzedaży i zysków za pierwszy kwartał roku obrotowego 2021/22 (od października do grudnia 2021 r.). Widać, że branża nabrała rozpędu, a e-commerce nadal się rozwija. W porównaniu do kwartału sprzed pandemii (2019/20) sprzedaż internetowa wzrosła o 75,4 proc. Udział e-commerce w sprzedaży wyniósł 33,5 proc. Wzrosła też średnia wartość koszyka zakupowego do 67,50 EUR.

Wiodąca europejska grupa kosmetyków premium wzrosła w pierwszym kwartale o 16,8 procent do 1,3 miliarda euro. Oznacza to, że sprzedaż jest o 10,9 procent wyższa od poziomu sprzed pandemii COVID 19 (2019/20, na zasadzie like-for-like). 

Sprzedaż like-for-like w branży oddziałów wzrosła o 27,8 procent do 866 mln EUR. W handlu elektronicznym sprzedaż wzrosła o 1,0 procent do 437 mln euro. Do znaczącego wzrostu sprzedaży w pierwszym kwartale przyczyniły się wszystkie regiony, a zwłaszcza Francja i Europa Południowo-Wschodnia. Hiszpański biznes Douglasa pozostaje wyzwaniem.

Dobre wyniki w tak ważnym dla nas kwartale świątecznym w imponujący sposób pokazują siłę naszego modelu biznesowego. Po długich blokadach widać ożywienie we wszystkich naszych oddziałach. Jednocześnie udało nam się zwiększyć i tak  wysoki już poziom sprzedaży w e-commerce. Dzięki strategicznemu przejęciu apteki internetowej disapo.de otwieramy się na nowe, rozwijające się obszary, a tym samym pozycjonujemy Douglasa jako kompleksową platformę urody i zdrowia w Europie – powiedziała Tina Müller, CEO Grupy Douglas.

Skonsolidowany zysk operacyjny (skorygowany EBITDA) wzrósł w pierwszym kwartale o 11,6 procent do 191 mln EUR. 

E-commerce sieci Douglas wciąż rośnie

Pomimo ponownego otwarcia sklepów stacjonarnych, w minionym kwartale sprzedaż w e-commerce nieznacznie wzrosła, z i tak już wysokiego poziomu, do 437 mln EUR. Udział sprzedaży wyniósł 33,5 proc. W całej Grupie średnia wartość koszyka zakupowego wzrosła do 67,50 EUR (w porównaniu do analogicznego kwartału poprzedniego roku). Udział sprzedaży generowanej przez urządzenia mobilne w całkowitej sprzedaży e-commerce wzrósł o 4,1 pp do 65,1 proc.

Jednocześnie Douglas w minionym roku kalendarzowym jeszcze bardziej wzmocnił swoją silną pozycję na rynku e-commerce. Udział w rynku w Niemczech wzrósł o 1 punkt procentowy, a we Francji o 1,6 punktu procentowego.

Konsekwentnie rozwijamy model cyfrowy naszego biznesu. W ciągu ostatnich 12 miesięcy zwiększyliśmy nasze udziały w rynku w ważnych, głównych krajach i osiągnęliśmy wzrost sprzedaży o ponad 75 procent w kwartale świątecznym w porównaniu do okresu sprzed COVID-19. Jednocześnie po raz kolejny zwiększyliśmy efektywność naszego biznesu internetowego. Będziemy nadal rozwijać naszą ofertę online, a tym samym umacniać naszą wiodącą rolę na rynku – powiedziała Vanessa Stützle, chief digital officer Douglas Group.

Przeczytaj również: Douglas wchodzi na rynek aptek internetowych

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
16.04.2025 14:39
Fałszywe promocje w mediach społecznościowych: oszuści podszywają się pod markę Douglas
Shutterstock

W ostatnich tygodniach użytkownicy mediów społecznościowych coraz częściej natrafiają na reklamy obiecujące darmowe luksusowe kosmetyki marki Douglas. Ogłoszenia sugerują możliwość ich przetestowania w ramach rzekomej współpracy z renomowaną siecią perfumerii. Jak ostrzega CyberRescue, za tą „okazją” nie stoi jednak żadna legalna promocja – to przemyślana próba wyłudzenia danych osobowych oraz informacji finansowych.

Schemat działania oszustów opiera się na wzbudzeniu zaufania poprzez stworzenie profesjonalnie wyglądających stron internetowych. Po kliknięciu w reklamę użytkownik zostaje przeniesiony na fałszywy portal, który imituje wygląd oficjalnej witryny. Tam pojawia się informacja o rzekomym zwycięstwie w losowaniu i prośba o uzupełnienie danych: imienia, nazwiska, adresu, numeru telefonu oraz danych karty płatniczej. W zamian oferowana jest przesyłka z ekskluzywnymi kosmetykami – za symboliczną opłatą za wysyłkę.

image
CyberRescue

Choć koszt ten może wynosić zaledwie kilka złotych, jego konsekwencje mogą być poważne. CyberRescue ostrzega, że wprowadzenie danych na takiej stronie często skutkuje uruchomieniem kosztownej subskrypcji, o której użytkownik nie został poinformowany. W niektórych przypadkach comiesięczne obciążenia mogą sięgać nawet kilkuset złotych. Co więcej, raz przekazane dane mogą zostać odsprzedane innym cyberprzestępcom i wykorzystane w kolejnych atakach phishingowych.

image
CyberRescue

Z raportów firm zajmujących się cyberbezpieczeństwem wynika, że tylko w pierwszym kwartale 2025 roku liczba tego typu incydentów wzrosła o ponad 40 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Fałszywe konkursy i promocje należą obecnie do najczęstszych metod wyłudzania danych w Polsce. Osoby, które padły ofiarą takich oszustw, często otrzymują później kolejne podejrzane wiadomości – zarówno SMS-owe, jak i mailowe – z nowymi „ofertami”.

Eksperci przypominają, by w internecie kierować się zasadą ograniczonego zaufania. Jeżeli oferta wydaje się zbyt dobra, by była prawdziwa – najczęściej właśnie taka jest. Przed podaniem jakichkolwiek danych, zwłaszcza finansowych, warto dokładnie sprawdzić adres strony internetowej i upewnić się, czy rzeczywiście mamy do czynienia z oficjalną kampanią danej marki.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
07.04.2025 11:15
Sieć The Perfume Shop podała dane o skoku sprzedaży perfum na Dzień Matki
Dzień Matki to jedna z najbardziej wyjątkowych okazji w roku, jeśli chodzi o prezent - podkreślają managerowie The Perfume ShopThePerfumeShop

Brytyjski The Perfume Shop z okazji Dnia Matki (w Wielkiej Brytanii to święto obchodzone było 30 marca) sprzedał o 14 proc. więcej perfum, niż rok temu.

Jak podała sieć, 14-procentowy wzrost oznacza sprzedaż 280,9 tys. butelek w okresie od 9 do 30 marca 2025. Przy tym największy (56 proc.) wzrost sprzedaży przyniósł dzień, poprzedzający bezpośrednio Dzień Matki.

The Perfume Shop poinformował również, że przychody firmy były napędzane przez 30-procentowy (w stosunku do roku ubiegłego) wzrost sprzedaży klasycznych perfum, o 3 proc. wzrosła sprzedaż perfumeryjnych nowości. Jeśli chodzi o zestawy prezentowe, sprzedano ich o 2 proc. więcej, niż przed ubiegłorocznym Dniem Matki.

Klienci chętnie korzystali z promocji w tym okresie, a największy ruch w swoim sklepie internetowym The Perfume Shop odnotował 25 marca, kiedy to odnotowano 69-procentowy wzrost zakupów perfum w porównaniu z rokiem 2024.

Co ciekawe, 35 proc. wszystkich zamówień w ostatnim tygodniu marca pochodziło od klientów korzystających z usługi dostawy następnego dnia (next day delivery). Zamawiający często decydowali się na usługi personalizacji prezentów (ozdobne opakowania, grawerunki).

Dzień Matki to jedna z najbardziej wyjątkowych okazji w roku, jeśli chodzi o prezenty. Cieszymy się, że tak wiele klientów wybrało perfumy, aby uczcić swoje matki.Perfumy to osobisty i trwały prezent, a tegoroczna sprzedaż naprawdę to odzwierciedla, pokazując znaczne wzrosty zarówno klasycznych, jak i najnowszych zapachów. Także nasze usługi personalizacji cieszyły się większą popularnością, niż kiedykolwiek wcześniej, pokazując, ile uwagi poświęca się wyborowi idealnych perfum – skomentowała dyrektor ds. obsługi klienta w The Perfume Shop, Karen Harris. – Niezależnie od tego, czy jest to grawerowany flakon, czy ozdobnie zapakowany zestaw upominkowy, jesteśmy zachwyceni, że pomogliśmy tak wielu klientom uczynić Dzień Matki wyjątkowym dniem w tym roku.

Wolumen sprzedaży The Perfume Shop wzrósł o 16 proc. w porównaniu z wynikami z poprzedniego roku, przy czym od 3 do 10 marca sprzedano 140 tys. flakoników perfum. W lutym, z okazji Walentynek, sieć sprzedała 240 tys. sztuk perfum.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
24. kwiecień 2025 12:02