StoryEditor
Perfumerie
17.02.2022 00:00

Douglas publikuje najnowsze wyniki. Wzrost sprzedaży i zysków. E-commerce nabiera rozpędu

Douglas odnotował znaczny wzrost sprzedaży i zysków za pierwszy kwartał roku obrotowego 2021/22 (od października do grudnia 2021 r.). Widać, że branża nabrała rozpędu, a e-commerce nadal się rozwija. W porównaniu do kwartału sprzed pandemii (2019/20) sprzedaż internetowa wzrosła o 75,4 proc. Udział e-commerce w sprzedaży wyniósł 33,5 proc. Wzrosła też średnia wartość koszyka zakupowego do 67,50 EUR.

Wiodąca europejska grupa kosmetyków premium wzrosła w pierwszym kwartale o 16,8 procent do 1,3 miliarda euro. Oznacza to, że sprzedaż jest o 10,9 procent wyższa od poziomu sprzed pandemii COVID 19 (2019/20, na zasadzie like-for-like). 

Sprzedaż like-for-like w branży oddziałów wzrosła o 27,8 procent do 866 mln EUR. W handlu elektronicznym sprzedaż wzrosła o 1,0 procent do 437 mln euro. Do znaczącego wzrostu sprzedaży w pierwszym kwartale przyczyniły się wszystkie regiony, a zwłaszcza Francja i Europa Południowo-Wschodnia. Hiszpański biznes Douglasa pozostaje wyzwaniem.

Dobre wyniki w tak ważnym dla nas kwartale świątecznym w imponujący sposób pokazują siłę naszego modelu biznesowego. Po długich blokadach widać ożywienie we wszystkich naszych oddziałach. Jednocześnie udało nam się zwiększyć i tak  wysoki już poziom sprzedaży w e-commerce. Dzięki strategicznemu przejęciu apteki internetowej disapo.de otwieramy się na nowe, rozwijające się obszary, a tym samym pozycjonujemy Douglasa jako kompleksową platformę urody i zdrowia w Europie – powiedziała Tina Müller, CEO Grupy Douglas.

Skonsolidowany zysk operacyjny (skorygowany EBITDA) wzrósł w pierwszym kwartale o 11,6 procent do 191 mln EUR. 

E-commerce sieci Douglas wciąż rośnie

Pomimo ponownego otwarcia sklepów stacjonarnych, w minionym kwartale sprzedaż w e-commerce nieznacznie wzrosła, z i tak już wysokiego poziomu, do 437 mln EUR. Udział sprzedaży wyniósł 33,5 proc. W całej Grupie średnia wartość koszyka zakupowego wzrosła do 67,50 EUR (w porównaniu do analogicznego kwartału poprzedniego roku). Udział sprzedaży generowanej przez urządzenia mobilne w całkowitej sprzedaży e-commerce wzrósł o 4,1 pp do 65,1 proc.

Jednocześnie Douglas w minionym roku kalendarzowym jeszcze bardziej wzmocnił swoją silną pozycję na rynku e-commerce. Udział w rynku w Niemczech wzrósł o 1 punkt procentowy, a we Francji o 1,6 punktu procentowego.

Konsekwentnie rozwijamy model cyfrowy naszego biznesu. W ciągu ostatnich 12 miesięcy zwiększyliśmy nasze udziały w rynku w ważnych, głównych krajach i osiągnęliśmy wzrost sprzedaży o ponad 75 procent w kwartale świątecznym w porównaniu do okresu sprzed COVID-19. Jednocześnie po raz kolejny zwiększyliśmy efektywność naszego biznesu internetowego. Będziemy nadal rozwijać naszą ofertę online, a tym samym umacniać naszą wiodącą rolę na rynku – powiedziała Vanessa Stützle, chief digital officer Douglas Group.

Przeczytaj również: Douglas wchodzi na rynek aptek internetowych

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
18.11.2024 11:32
Charytatywne misie nie tylko w Rossmannie: Douglas wesprze fundację Cancer Fighters
Charytatywne misie zawitają po raz piąty do perfumerii Douglas.DOUGLAS x FUNDACJA CANCER FIGHTERS

Douglas po raz kolejny pokazuje, że piękno może iść w parze z pomaganiem. Już piąty raz perfumerie Douglas wspierają Fundację Cancer Fighters, oferując specjalne misie, których całkowity dochód ze sprzedaży zostanie przeznaczony na zakup sprzętu medycznego dla Dziecięcego Szpitala Onkologicznego we Wrocławiu.

Ta współpraca sieci perfumerii z fundacją onkologiczną to wyjątkowa szansa, by poprzez drobny gest zakupu maskotki za 89 zł przyczynić się do poprawy życia dzieci walczących z chorobą.

Fundacja Cancer Fighters od lat działa na rzecz dzieci chorych na nowotwory, pokazując im, że walka z chorobą nie jest przegraną bitwą, ale okazją do odkrycia swojej wewnętrznej siły. Organizacja nie tylko finansuje profilaktykę zdrowotną i leczenie swoich podopiecznych, ale także wspiera szpitale poprzez zakup sprzętu medycznego. Dodatkowo, w ramach motywacyjnych działań Fundacja prowadzi różnorodne projekty, takie jak sesje zdjęciowe dla dzieci, które pokazują ich odwagę i determinację.

Akcja „Kup Misia i odkryj piękno pomagania!” to okazja dla klientów Douglas, by wesprzeć wartościową inicjatywę, która ma realny wpływ na życie młodych pacjentów. Dzięki zaangażowaniu społecznemu oraz wsparciu licznych darczyńców, możliwe jest wyposażenie wrocławskiego szpitala w nowoczesny sprzęt, który pomaga w codziennej walce o zdrowie dzieci.

Czytaj także: Fundacja Serce Miasta szuka marek kosmetycznych-sponsorów na obchody Dnia Kobiet 2025 w kryzysie bezdomności

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
12.11.2024 09:49
Douglas wprowadza markę Kiehl’s do perfumerii w Polsce
Kiehl‘s to amerykańska marka kosmetyczna z segmentu premium. Swoje produkty sprzedaje w firmowych sklepach. Od listopada 2024 będzie także dostępna w sieci Douglasfot. Shutterstock

Douglas wprowadził markę Kiehl’s na półki swoich perfumerii w Polsce. Czasowo marka będzie dostępna w całej sieci, później w wybranych perfumeriach.

Kiehl’s, jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek kosmetyków do pielęgnacji skóry, od 12 listopada 2024 roku będzie dostępna we wszystkich perfumeriach Douglas na terenie Polski. Klienci będą mogli dzięki temu poznać i przetestować bestsellerowe produkty Kiehl’s, w tym kultowy  Ultra Facial Cream.

We wszystkich perfumeriach Douglas marka będzie dostępna do końca grudnia br. Później wybrane salony będą na stałe oferować produkty marki przez cały rok. Obecnie trwa promocja marki, przy zakupach produktów Kiehl’s za min. 199 zł, klienci otrzymają limitowaną torbę lub kosmetyczkę (do wyczerpania zapasów).

Doulas to detalista z segmentu premium. W Polsce Douglas jest obecny od 23 lat. Prowadzi sprzedaż stacjonarną i online. W kwietniu br. sieć otworzyła swoją 150 perfumerię i modernizuje sklepy w najlepszych lokalizacjach. Doulas rozwija także segment usług beauty. Na świecie Douglas prowadzi swój model sprzedaży w oparciu o około 1850 perfumerii oraz sklepy online.

Czytaj także: Douglas integruje online ze stacjonarnymi drogeriami

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2024 00:30