StoryEditor
Perfumerie
03.01.2024 11:32

Douglas pozbywa się apteki internetowej Disapo

Douglas obecnie porządkuje swoją sprzedaż internetową / fot. materiały prasowe
Douglas zdecydował o sprzedaży apteki internetowej Disapo, która notowała straty, i z której byłym zarządem miał problemy. Disapo.de miała wzmocnić obecność Dougalsa w e-commerce i pozwolić wejść firmie w wysyłkową sprzedaż leków.

Jak podaje Lebensmittelzeitung, Douglas planuje sprzedaż apteki wysyłkowej Disapo. Zarządzanie procesem powierzono firmie konsultingowej Pricewaterhouse Coopers.

Douglas przejął aptekę internetową disapo.de na początku 2022 r. Zarządzająca wówczas Grupą Douglas Tina Müller mówiła, że rynki kosmetyków i zdrowia coraz bardziej się zbliżają, więc Douglas wchodząc na rynek aptek internetowych, będzie  systematycznie wykorzystywać możliwości rozwoju na rynku opieki zdrowotnej.

Oczekuje się, że w związku ze zbliżającym się wprowadzeniem e-recept w Niemczech branża aptek internetowych odnotuje ogromny wzrost – mówiła szefowa Douglasa, który planował połączenie disapo.de ze swoją platformą cyfrową. Początkowo apteka miała prowadzić wysyłkową sprzedaż leków bez recepty, a następnie także leków na receptę.

Firma disapo.de Apotheke B.V. z siedzibą w Heerlen była przedstawiana jako  jeden z najszybciej rozwijających się dostawców w branży aptek internetowych. Działała na rynkach rynkach niemieckim i chińskim. Wielkość sprzedaży niemieckiego rynku aptecznego w 2020 roku szacowana była na około 60 miliardów euro, a w krajach, takich jak Francja, Włochy, Hiszpania, Polska, Austria i Holandia, wartość ta była szacowana na ponad 100 miliardów euro.

Jak donoszą niemieckie media, od odejścia z firmy Tiny Müller pojawiały się spekulacje na temat rezygnacji Douglasa z Disapo.  Nowy dyrektor generalny Sander van der Laan nie był przekonany do zaangażowania Douglasa w ten biznes i obecnie porządkuje handel internetowy. Oficjalnie napisano jedynie: „Rozważamy różne opcje strategiczne dla naszej działalności w zakresie aptek internetowych.” 

Jak pisałyśmy w maju br. nowy szef Douglasa nie był zadowolony z inwestycji w Disapo i internetowej aptece przypisał częściowo słabe wyniki sprzedaży w e-commerce (strata netto 306 mln euro, przy sprzedaży na poziomie 3,6 mld euro w roku finansowym 2021/2022.). Czytaj więcej: Douglas ma problem z e-apteką Disapo i jej byłym właścicielem Zwolnił też ze stanowiska dyrektora Douglasa byłego szefa e-apteki Sebastiana Krausa twierdząc, że mógłby on zawyżać wyniki sprzedaży aptecznej, a ten wytoczył Douglasowi procesy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
19.12.2024 10:12
Notino wysłało w tym roku klientom 25 mln zamówień – to stan na początek grudnia
Największe zapotrzebowanie na usługę elegackiego opakowania zakupu w Notino jest właśnie teraz, w okolicach świąt Bożego Narodzeniafot. Notino IG

Mimo że Święta Bożego Narodzenia jeszcze przed nami i wiele prezentów zostanie jeszcze wysłanych, Notino przedstawiło już w pierwszej połowie grudnia swoj podsumowanie mijającego roku z perspektywy działu logistyki i opakowań.

Notino w swoim komunikacie, podsumowującym tegoroczne osiągnięcia działu logistyki i opakowań, opublikowanym na platformie LinkedIn, podkreśla, że rok 2023 był dla firmy niezwykle udany.  

“Z dumą informujemy, że w 2023 roku zrealizowaliśmy prawie 25 milionów zamówień we wszystkich naszych centrach dystrybucyjnych” – podało Notino. Z tej liczby większość zamówień (prawie 20 mln) spakowano i wysłano z magazynu Notino w czeskim Rajhradzie.

Jakie usługi pakowania cieszyły się największym zainteresowaniem klientów Notino w 2024 roku?

image
Prawie co czwarta paczka w magazynach Notino została przygotowana na automatycznych liniach pakujących
fot. Notino LinkedIn

Najwięcej, bo prawie dwie trzecie zamówień (16,7 mln paczek) było zapakowane w standardową folię bąbelkową. Automatycznie zapakowano ponad 6 mln zamówień – czyli prawie co czwarta paczka została przygotowana na automatycznych liniach pakujących. Jak zaznacza Notino, w nadchodzących latach ta proporcja powinna wzrastać.

1,7 mln paczek (7 proc. z ogółu zamówień) zostało opakowanych w sposób ekologiczny, czyli w materiały pochodzące z recyklingu, nie zawierające plastiku. Obecnie klienci sklepu internetowego Notino przy wyborze przesyłki eko dopłacają 4,90 zł.

Natomiast ponad 420 tys. zamówień (1,7 proc.) zostało na życzenie klientów opakowane w wersji prezentowej. W przypadku tej usługi dodatkowy koszt dla klienta to 24 zł. Jak zdradza Notino, największe zapotrzebowanie na taką usługę jest właśnie teraz, w okolicach świąt Bożego Narodzenia, a także w lutym przy okazji Walentynek.

Jak podsumowuje Notino, do końca roku pozostały jeszcze dwa gorące, obfitujące w zamówienia tygodnie, które wpłyną na końcowe wyniki.

Czytaj też: Bartosz Kliś, Notino: Dla nas nie ma granicy między online a offline

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
16.12.2024 13:38
Sephora tworzy „przyszłość piękna” dzięki programowi Accelerate 2025, wspierającemu różnorodność

Sephora ujawniła nazwy ośmiu marek BIPOC (Black, Indigenous, and People of Color) wybranych do programu Accelerate 2025. Program ten wspiera i rozwija wschodzące marki kosmetyczne, takie jak jej ubiegłoroczny laureat – Inde Wild.

Program jest prowadzony przez północnoamerykańską Sephorę już od dekady, a celem jest stworzenie platformy startowej dla firm BIPOC, reprezentujących różnorodność (Black, Indigenous, and People of Color, czyli osoby czarne, rdzenne i kolorowe). 

Tegoroczna grupa obejmuje kategorie: pielęgnacja włosów, makijaż, pielęgnacja skóry, perfumy.

Każda firma weźmie udział w sześciomiesięcznym programie nauczania, obejmującym mentoring, wsparcie merchandisingowe, dotacje i kontakty z inwestorami dla wszystkich uczestników. Ponadto po zakończeniu programu będą mieli okazję rozpocząć działalność w Sephora North America.

Ten program stał się sprawdzoną platformą do wspierania różnorodnych założycieli i zapewniania im zasobów, wiedzy fachowej i społeczności, których potrzebują, aby rozpocząć działalność i się rozwijać. Ciągłe zainteresowanie kandydatów odzwierciedla nie tylko wpływ programu, ale także zapotrzebowanie na wyjątkowe, innowacyjne marki, które odzwierciedlają dzisiejszy zróżnicowany krajobraz rynku kosmetycznego. W Sephorze jesteśmy dumni z tego, że możemy stać u boku tych założycieli, zapewniając im narzędzia i wsparcie, aby mogli odnieść sukces – komentuje Priya Venkatesh, global chief merchandising officer w Sephora. – Doceniamy niesamowity potencjał finalistów Accelerate 2025 do kształtowania przyszłości piękna.

Uczestnicy programu Sephora Accelerate 2025 to następujące firmy:

  • Jade Beguelin i Sabrina Sadeghian – ich marka 4AM to kosmetyki do pielęgnacji skóry, zaprojektowane tak, aby uprościć rutynę pielęgnacji skóry.
  • Hye Young Kim – OliviaUmma to innowacyjna marka kosmetyków do pielęgnacji skóry, inspirowana koreańską urodą i zaprojektowana do użytku przez wiele pokoleń.
  • Merian O – Bounce Curl to marka kosmetyków do pielęgnacji włosów oparta na badaniach naukowych, która tworzy produkty zaprojektowane w celu wzmocnienia falowanych i kręconych włosów.
  • Aziza El Wanni – The Potion Studio tworzy czystą, dostosowaną do klimatu pielęgnację włosów o teksturowanej strukturze
  • Christal Alert – Tonal Cosmetics to kosmetyki do pielęgnacji przeciwsłonecznej dla skóry wszystkich odcieni.
  • Funmi Monet – Influxious to poczucie luksusu dzięki wykwintnym zapachom i pachnącym ozdobom.
  • Fatema Raja i Navneet Kaur – Ruhveda to współczesna marka perfum, zakorzeniona w południowoazjatyckim dziedzictwie i ajurwedzie.
  • Judy Koloko, The Steam Bar – The Steam Bar promuje regenerację włosów poprzez przełomowy system parowy, dostosowany dla wszystkich. dostarczania, który jest parowy dla wszystkich.
Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. grudzień 2024 07:06