StoryEditor
Perfumerie
03.01.2024 11:32

Douglas pozbywa się apteki internetowej Disapo

Douglas obecnie porządkuje swoją sprzedaż internetową / fot. materiały prasowe
Douglas zdecydował o sprzedaży apteki internetowej Disapo, która notowała straty, i z której byłym zarządem miał problemy. Disapo.de miała wzmocnić obecność Dougalsa w e-commerce i pozwolić wejść firmie w wysyłkową sprzedaż leków.

Jak podaje Lebensmittelzeitung, Douglas planuje sprzedaż apteki wysyłkowej Disapo. Zarządzanie procesem powierzono firmie konsultingowej Pricewaterhouse Coopers.

Douglas przejął aptekę internetową disapo.de na początku 2022 r. Zarządzająca wówczas Grupą Douglas Tina Müller mówiła, że rynki kosmetyków i zdrowia coraz bardziej się zbliżają, więc Douglas wchodząc na rynek aptek internetowych, będzie  systematycznie wykorzystywać możliwości rozwoju na rynku opieki zdrowotnej.

Oczekuje się, że w związku ze zbliżającym się wprowadzeniem e-recept w Niemczech branża aptek internetowych odnotuje ogromny wzrost – mówiła szefowa Douglasa, który planował połączenie disapo.de ze swoją platformą cyfrową. Początkowo apteka miała prowadzić wysyłkową sprzedaż leków bez recepty, a następnie także leków na receptę.

Firma disapo.de Apotheke B.V. z siedzibą w Heerlen była przedstawiana jako  jeden z najszybciej rozwijających się dostawców w branży aptek internetowych. Działała na rynkach rynkach niemieckim i chińskim. Wielkość sprzedaży niemieckiego rynku aptecznego w 2020 roku szacowana była na około 60 miliardów euro, a w krajach, takich jak Francja, Włochy, Hiszpania, Polska, Austria i Holandia, wartość ta była szacowana na ponad 100 miliardów euro.

Jak donoszą niemieckie media, od odejścia z firmy Tiny Müller pojawiały się spekulacje na temat rezygnacji Douglasa z Disapo.  Nowy dyrektor generalny Sander van der Laan nie był przekonany do zaangażowania Douglasa w ten biznes i obecnie porządkuje handel internetowy. Oficjalnie napisano jedynie: „Rozważamy różne opcje strategiczne dla naszej działalności w zakresie aptek internetowych.” 

Jak pisałyśmy w maju br. nowy szef Douglasa nie był zadowolony z inwestycji w Disapo i internetowej aptece przypisał częściowo słabe wyniki sprzedaży w e-commerce (strata netto 306 mln euro, przy sprzedaży na poziomie 3,6 mld euro w roku finansowym 2021/2022.). Czytaj więcej: Douglas ma problem z e-apteką Disapo i jej byłym właścicielem Zwolnił też ze stanowiska dyrektora Douglasa byłego szefa e-apteki Sebastiana Krausa twierdząc, że mógłby on zawyżać wyniki sprzedaży aptecznej, a ten wytoczył Douglasowi procesy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
18.11.2024 11:32
Charytatywne misie nie tylko w Rossmannie: Douglas wesprze fundację Cancer Fighters
Charytatywne misie zawitają po raz piąty do perfumerii Douglas.DOUGLAS x FUNDACJA CANCER FIGHTERS

Douglas po raz kolejny pokazuje, że piękno może iść w parze z pomaganiem. Już piąty raz perfumerie Douglas wspierają Fundację Cancer Fighters, oferując specjalne misie, których całkowity dochód ze sprzedaży zostanie przeznaczony na zakup sprzętu medycznego dla Dziecięcego Szpitala Onkologicznego we Wrocławiu.

Ta współpraca sieci perfumerii z fundacją onkologiczną to wyjątkowa szansa, by poprzez drobny gest zakupu maskotki za 89 zł przyczynić się do poprawy życia dzieci walczących z chorobą.

Fundacja Cancer Fighters od lat działa na rzecz dzieci chorych na nowotwory, pokazując im, że walka z chorobą nie jest przegraną bitwą, ale okazją do odkrycia swojej wewnętrznej siły. Organizacja nie tylko finansuje profilaktykę zdrowotną i leczenie swoich podopiecznych, ale także wspiera szpitale poprzez zakup sprzętu medycznego. Dodatkowo, w ramach motywacyjnych działań Fundacja prowadzi różnorodne projekty, takie jak sesje zdjęciowe dla dzieci, które pokazują ich odwagę i determinację.

Akcja „Kup Misia i odkryj piękno pomagania!” to okazja dla klientów Douglas, by wesprzeć wartościową inicjatywę, która ma realny wpływ na życie młodych pacjentów. Dzięki zaangażowaniu społecznemu oraz wsparciu licznych darczyńców, możliwe jest wyposażenie wrocławskiego szpitala w nowoczesny sprzęt, który pomaga w codziennej walce o zdrowie dzieci.

Czytaj także: Fundacja Serce Miasta szuka marek kosmetycznych-sponsorów na obchody Dnia Kobiet 2025 w kryzysie bezdomności

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
12.11.2024 09:49
Douglas wprowadza markę Kiehl’s do perfumerii w Polsce
Kiehl‘s to amerykańska marka kosmetyczna z segmentu premium. Swoje produkty sprzedaje w firmowych sklepach. Od listopada 2024 będzie także dostępna w sieci Douglasfot. Shutterstock

Douglas wprowadził markę Kiehl’s na półki swoich perfumerii w Polsce. Czasowo marka będzie dostępna w całej sieci, później w wybranych perfumeriach.

Kiehl’s, jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek kosmetyków do pielęgnacji skóry, od 12 listopada 2024 roku będzie dostępna we wszystkich perfumeriach Douglas na terenie Polski. Klienci będą mogli dzięki temu poznać i przetestować bestsellerowe produkty Kiehl’s, w tym kultowy  Ultra Facial Cream.

We wszystkich perfumeriach Douglas marka będzie dostępna do końca grudnia br. Później wybrane salony będą na stałe oferować produkty marki przez cały rok. Obecnie trwa promocja marki, przy zakupach produktów Kiehl’s za min. 199 zł, klienci otrzymają limitowaną torbę lub kosmetyczkę (do wyczerpania zapasów).

Doulas to detalista z segmentu premium. W Polsce Douglas jest obecny od 23 lat. Prowadzi sprzedaż stacjonarną i online. W kwietniu br. sieć otworzyła swoją 150 perfumerię i modernizuje sklepy w najlepszych lokalizacjach. Doulas rozwija także segment usług beauty. Na świecie Douglas prowadzi swój model sprzedaży w oparciu o około 1850 perfumerii oraz sklepy online.

Czytaj także: Douglas integruje online ze stacjonarnymi drogeriami

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2024 00:30