StoryEditor
Perfumerie
05.09.2023 13:47

Douglas otworzył nowe centrum logistyczne w Niemczech, by obsłużyć szybko rosnący e-commerce

Douglas oficjalnie otworzył swoje centrum dystrybucyjne w Hamm w Niemczech, które powstało we współpracy z firmą Arvato – dostawcą usług w zakresie zarządzanie łańcuchem dostaw i handlu elektronicznego. Centrum obsłuży dostawy do sklepów i zamówienia z e-commerce z regionów Niemiec, Austrii i Szwajcarii.

Douglas i Arvato oficjalnie otworzyli nowe centrum dystrybucyjne w Hamm, w Niemczech. To magazyn o łącznej powierzchni 38 tys. mkw., który odpowiada na omnichannelową strategię Douglasa i szybko rosnący kanał e-commerce. Sprzedaż online Douglasa w ciągu ostatnich pięciu lat rosła średnio o 20 proc. rocznie.

Czytaj także: Douglas zwiększa sprzedaż i zyski. Dobre wyniki w trzecim kwartale

Arvato zajmie się całą logistyką dostaw do sklepów i szybko rozwijającego się e-handlu Douglasa w Niemczech, Austrii i Szwajcarii (DACH), w tym zwrotami.  

– Efektywna logistyka to jeden z najważniejszych filarów każdego omnichannelowego detalisty. Nowe i najnowocześniejsze centrum logistyczne w Hamm to kamień milowy w łączeniu działalności sklepowej i e-commerce w regionie DACH – skomentował Sander van der Laan, dyrektor generalny grupy Douglas.

image

Otwarcie centrum logistycznego Douglasa w Hamm. Od lewej: Gerald Hofer (CEO Knapp), Frank Schirrmeister (CEO Arvato), Sander van der Laan (CEO Douglas) and Julia Börs (President Consumer Products Arvato).
 

| Kochinke Visuelle Gestaltung

Centrum logistyczne w Hamm zostało zaprojektowane przez Arvato jako magazyn omnichannelowy z wysokowydajną technologia automatyzacji i rozwiązaniami IT opartymi na chmurze, w którym obsługiwane są różne kanały sprzedaży Douglasa.

– W sumie zainwestowaliśmy ponad 70 milionów euro w najnowocześniejsze technologie automatyzacji w zakładzie w Hamm. Jest to największa inwestycja jak dotąd w jednym miejscu – powiedziała Julia Börs, President Consumer Products w Arvato.

Z Hamm można wysyłać do 114 tys. paczek dziennie. Dzięki nowemu centrum logistycznemu Arvato trzykrotnie zwiększyło pojemność magazynową w Europie

Dostawę do klientów w regionie DACH wspiera bardzo dobra lokalizacja centrum dystrybucyjnego we wschodnim Zagłębiu Ruhry i połączenie z kilkoma autostradami. – Lokalizacja jest również zasadniczo przygotowana do dalszego rozwoju, wspólnie z Douglasem uwzględniliśmy możliwość rozbudowy centrum dystrybucyjnego już na etapie projektowania – dodała Julia Börs.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
19.12.2024 10:12
Notino wysłało w tym roku klientom 25 mln zamówień – to stan na początek grudnia
Największe zapotrzebowanie na usługę elegackiego opakowania zakupu w Notino jest właśnie teraz, w okolicach świąt Bożego Narodzeniafot. Notino IG

Mimo że Święta Bożego Narodzenia jeszcze przed nami i wiele prezentów zostanie jeszcze wysłanych, Notino przedstawiło już w pierwszej połowie grudnia swoj podsumowanie mijającego roku z perspektywy działu logistyki i opakowań.

Notino w swoim komunikacie, podsumowującym tegoroczne osiągnięcia działu logistyki i opakowań, opublikowanym na platformie LinkedIn, podkreśla, że rok 2023 był dla firmy niezwykle udany.  

“Z dumą informujemy, że w 2023 roku zrealizowaliśmy prawie 25 milionów zamówień we wszystkich naszych centrach dystrybucyjnych” – podało Notino. Z tej liczby większość zamówień (prawie 20 mln) spakowano i wysłano z magazynu Notino w czeskim Rajhradzie.

Jakie usługi pakowania cieszyły się największym zainteresowaniem klientów Notino w 2024 roku?

image
Prawie co czwarta paczka w magazynach Notino została przygotowana na automatycznych liniach pakujących
fot. Notino LinkedIn

Najwięcej, bo prawie dwie trzecie zamówień (16,7 mln paczek) było zapakowane w standardową folię bąbelkową. Automatycznie zapakowano ponad 6 mln zamówień – czyli prawie co czwarta paczka została przygotowana na automatycznych liniach pakujących. Jak zaznacza Notino, w nadchodzących latach ta proporcja powinna wzrastać.

1,7 mln paczek (7 proc. z ogółu zamówień) zostało opakowanych w sposób ekologiczny, czyli w materiały pochodzące z recyklingu, nie zawierające plastiku. Obecnie klienci sklepu internetowego Notino przy wyborze przesyłki eko dopłacają 4,90 zł.

Natomiast ponad 420 tys. zamówień (1,7 proc.) zostało na życzenie klientów opakowane w wersji prezentowej. W przypadku tej usługi dodatkowy koszt dla klienta to 24 zł. Jak zdradza Notino, największe zapotrzebowanie na taką usługę jest właśnie teraz, w okolicach świąt Bożego Narodzenia, a także w lutym przy okazji Walentynek.

Jak podsumowuje Notino, do końca roku pozostały jeszcze dwa gorące, obfitujące w zamówienia tygodnie, które wpłyną na końcowe wyniki.

Czytaj też: Bartosz Kliś, Notino: Dla nas nie ma granicy między online a offline

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
16.12.2024 13:38
Sephora tworzy „przyszłość piękna” dzięki programowi Accelerate 2025, wspierającemu różnorodność

Sephora ujawniła nazwy ośmiu marek BIPOC (Black, Indigenous, and People of Color) wybranych do programu Accelerate 2025. Program ten wspiera i rozwija wschodzące marki kosmetyczne, takie jak jej ubiegłoroczny laureat – Inde Wild.

Program jest prowadzony przez północnoamerykańską Sephorę już od dekady, a celem jest stworzenie platformy startowej dla firm BIPOC, reprezentujących różnorodność (Black, Indigenous, and People of Color, czyli osoby czarne, rdzenne i kolorowe). 

Tegoroczna grupa obejmuje kategorie: pielęgnacja włosów, makijaż, pielęgnacja skóry, perfumy.

Każda firma weźmie udział w sześciomiesięcznym programie nauczania, obejmującym mentoring, wsparcie merchandisingowe, dotacje i kontakty z inwestorami dla wszystkich uczestników. Ponadto po zakończeniu programu będą mieli okazję rozpocząć działalność w Sephora North America.

Ten program stał się sprawdzoną platformą do wspierania różnorodnych założycieli i zapewniania im zasobów, wiedzy fachowej i społeczności, których potrzebują, aby rozpocząć działalność i się rozwijać. Ciągłe zainteresowanie kandydatów odzwierciedla nie tylko wpływ programu, ale także zapotrzebowanie na wyjątkowe, innowacyjne marki, które odzwierciedlają dzisiejszy zróżnicowany krajobraz rynku kosmetycznego. W Sephorze jesteśmy dumni z tego, że możemy stać u boku tych założycieli, zapewniając im narzędzia i wsparcie, aby mogli odnieść sukces – komentuje Priya Venkatesh, global chief merchandising officer w Sephora. – Doceniamy niesamowity potencjał finalistów Accelerate 2025 do kształtowania przyszłości piękna.

Uczestnicy programu Sephora Accelerate 2025 to następujące firmy:

  • Jade Beguelin i Sabrina Sadeghian – ich marka 4AM to kosmetyki do pielęgnacji skóry, zaprojektowane tak, aby uprościć rutynę pielęgnacji skóry.
  • Hye Young Kim – OliviaUmma to innowacyjna marka kosmetyków do pielęgnacji skóry, inspirowana koreańską urodą i zaprojektowana do użytku przez wiele pokoleń.
  • Merian O – Bounce Curl to marka kosmetyków do pielęgnacji włosów oparta na badaniach naukowych, która tworzy produkty zaprojektowane w celu wzmocnienia falowanych i kręconych włosów.
  • Aziza El Wanni – The Potion Studio tworzy czystą, dostosowaną do klimatu pielęgnację włosów o teksturowanej strukturze
  • Christal Alert – Tonal Cosmetics to kosmetyki do pielęgnacji przeciwsłonecznej dla skóry wszystkich odcieni.
  • Funmi Monet – Influxious to poczucie luksusu dzięki wykwintnym zapachom i pachnącym ozdobom.
  • Fatema Raja i Navneet Kaur – Ruhveda to współczesna marka perfum, zakorzeniona w południowoazjatyckim dziedzictwie i ajurwedzie.
  • Judy Koloko, The Steam Bar – The Steam Bar promuje regenerację włosów poprzez przełomowy system parowy, dostosowany dla wszystkich. dostarczania, który jest parowy dla wszystkich.
Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. grudzień 2024 17:16