Od września 2022 r. do października 2023 r. Douglas odnotował rekordową sprzedaż i zyski i po raz pierwszy w historii przekroczył granicę 4 miliardów euro skorygowanej sprzedaży netto grupy (4,1 miliarda euro, wzrost o 12,1 proc.). Do wzrostu sprzedaży przyczynił się model omnichannel, gdyż zarówno sklepy (wzrost o 13,0 proc.), jak i e-commerce (wzrost o 10,3 proc.) odnotowały dwucyfrowy wzrost. Jednocześnie grupa poprawiła rentowność: EBITDA wzrosła znacząco o 22,3 proc. do 725,9 milionów euro. Wszystko to skutkuje dodatnim dochodem netto w wysokości 16,7 milionów euro.
Udany czwarty kwartał (od lipca do września) przyczynił się do tego rekordowego wyniku, przy łącznym wzroście grupy. Sprzedaż (netto) wyniosła 883,0 milionów euro, co oznacza wzrost o 9,1 proc. rok do roku i pochodzi z obu kanałów: sprzedaż w placówkach stacjonarnych wzrosła o 9,2 proc., a e-commerce o 7,9 proc. W IV kwartale Douglas również osiągnął wyższą rentowność dzięki zmniejszeniu kosztów operacyjnych bez amortyzacji na poziomie 136,7 milionów euro (wzrost o 25,0 proc.).
Dzięki 39 otwarciom sklepów i 76 modernizacjom w zamkniętym roku finansowym grupa jest na dobrej drodze do modernizacji sieci sklepów, szczególnie w Europie Środkowo-Wschodniej, jednym z kluczowych regionów wzrostu. Douglas otworzył już także pierwsze sklepy w swoim nowym kraju, Słowenii, a także w Belgii.
Czytaj także: Douglas otworzył nowe centrum logistyczne w Niemczech, by obsłużyć szybko rosnący e-commerce