StoryEditor
Perfumerie
30.08.2024 15:25

Douglas integruje online ze stacjonarnymi drogeriami. Zmieni się wygląd stron, interfejs aplikacji i e-sklepu

Douglas w Centrum Handlowym Westfield Arkadia w Warszawie / fot. wiadomoscikosmetyczne.pl

Grupa Douglas inwestuje w technologie, by jeszcze wzmocnić swój omnichannelowy charakter i połączyć doświadczenia zakupowe klientów robiących zakupy w perfumeriach oraz online. Od września zmieni się wygląd marki w digitalu – ma to wzmocnić wizerunek premium Douglasa.

Douglas wyraźnie przyspieszył i zaktywizował swoje działania biznesowe inwestując nowe perfumerie, w technologie i w marketing. Detalista działa w segmencie premium. Rorozwija swój model sprzedaży w oparciu o około 1850 perfumerii oraz sklepy online.

Celem Grupy Douglas jest otwarcie ponad 200 sklepów (netto) i przeprowadzenie ponad 400 remontów sklepów do końca 2026 r. W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy roku obrotowego sieć perfumerii otworzyła 38 nowych sklepów i odnowiła 69 istniejących (wliczając relokacje).

W trzecim kwartale roku obrotowego 2023/24 (od kwietnia do czerwca 2024 r.) Grupa zwiększyła sprzedaż (netto) o 7,3 proc. do 977,1 mln euro (III kw. 2022/23: 910,5 mln euro). Sprzedaż w sklepach (netto) wzrosła o 7,2 proc. (lfl: +6,3 proc.), a sprzedaż e-commerce (netto) o 7,5 proc. rok do roku (lfl: +9,8 proc.).  Biznes online Douglasa stanowi już jedną trzecią całkowitej sprzedaży Grupy.

Czytaj także: Sprzedaż w stacjonarnych perfumeriach jest filarem wzrostu Grupy Douglas 

Detalista skupia się na segmencie premium beauty. Pod koniec lipca br. Douglas sprzedał internetową aptekę Disapo holenderskiej firmie MYA Health. – Jesteśmy przekonani, że segment premium beauty w Europie kontynentalnej będzie się rozwijał szybciej niż PKB czy rynek szybko zbywalnych dóbr konsumpcyjnych – powiedział CEO, Sander van der Laan. – Pełne skupienie się na kosmetykach premium to właściwy kurs dla nas – dodał komentując wyniki Grupy za trzeci kwartał.

Na początku września br. strony internetowe Grupy Douglas, w tym sklep internetowy i aplikacje, otrzymają nowy wygląd i styl. Ma to jeszcze bardziej wzmocnić pozycję premium marki we wszystkich kanałach i punktach styku z klientami.

– Nowy projekt ma na celu stworzenie emocjonalnie angażującego i inspirującego doświadczenia piękna dla klientów – niezależnie od tego, na jakim urządzeniu wolą robić zakupy. Oprócz nowego interfejsu i ujednoliconej infrastruktury, kanały online będą ściślej powiązane ze sklepami Douglas i Nocibé (pod tą marką Douglas prowadzi 400 perfumerii we Francji – red.) oferując klientom prawdziwe wielokanałowe doświadczenie zakupowe – poinformowała firma.

Czytaj także: Douglas rusza z pierwszą międzynarodową kampanią swojej marki własnej Douglas Collection

W Polsce Douglas jest obecny od 23 lat. Prowadzi sprzedaż stacjonarną i online. W kwietniu br. sieć otworzyła swoją 150 perfumerię i modernizuje sklepy w najlepszych lokalizacjach. Doulas rozwija także segment usług beauty. 

Czytaj więcej: Douglas Beauty Store – nowy koncept sieci w kolejnych perfumeriach

Douglas rozwija także segment usług beauty. Klienci sieci mogą skorzystać z zabiegów pielęgnacyjnych w 30 stałych gabinetach SPA w wybranych perfumeriach oraz w 13 mobilnych kabinach SPA w całej Polsce. Usługi można zamawiać poprzez aplikację booksy. 

Czytaj więcej: Douglas ma już blisko 40 gabinetów SPA w swoich perfumeriach. Ekskluzywne marki wykonują zabiegi także w gabinetach mobilnych

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
26.08.2024 18:00
Sprzedaż w stacjonarnych perfumeriach jest filarem wzrostu Grupy Douglas
Douglas w Centrum Handlowym Westfield Arkadia w Warszawiefot. wiadomoscikosmetyczne.pl

Chociaż Douglas opiera się na sprzedaży wielokanałowej to działalność sklepową nazywa kluczowym filarem i motorem wzrostu całej Grupy. Do końca 2026 r. detalista chce otworzyć 200 nowych perfumerii i wyremontować 400 swoich salonów.

W opublikowanych niedawno wynikach sprzedaży za trzeci kwartał roku obrotowego  2023/24 (od kwietnia do czerwca 2024 r.) Grupa Douglas wskazała na sukces swojej wielokanałowej sprzedaży, ale podkreśliła szczególne znaczenie w niej stacjonarnych placówek.

Grupa zwiększyła sprzedaż (netto) o 7,3 proc. do 977,1 mln euro (III kw. 2022/23: 910,5 mln euro), co potwierdza wstępne liczby opublikowane 17 lipca 2024 r. Sprzedaż w sklepach (netto) wzrosła o 7,2 proc. (lfl: +6,3 proc.), a sprzedaż e-commerce (netto) o 7,5 proc. rok do roku (lfl: +9,8 proc.). Jak wskazuje Douglas, potwierdza to sukces wielokanałowego modelu biznesowego Grupy.

Biznes online Douglasa – który stanowił około jednej trzeciej całkowitej sprzedaży Grupy – rozwijał się szczególnie dobrze w DACHNL i CEE.

W sklepach Douglas w całej Europie znacząco wzrosła zarówno liczba odwiedzających (+16,9 proc.), jak i klientów (+8,1 proc.). To zdaniem detalisty dowód na duże znaczenie doświadczenia w miejscu sprzedaży oraz porad, które można uzyskać od kompetentnego personelu.  

"Działalność sklepowa jest kluczowym filarem i motorem wzrostu dla Grupy Douglas" – czytamy w raporcie finansowym. Jako sukces detalista podaje ponowne otwarcie swojego flagowego sklepu „House of Beauty” w sercu Wiednia, w którym uczestniczyła niemiecka aktorka i modelka Diane Kruger – gwiazda Hollywood i ambasadorka międzynarodowej kampanii Douglasa "beauty is..."..  Luksusowa perfumeria w Wiedniu łączy w sobie historyczny wiedeński luksus z nowoczesną elegancją. Na powierzchni 795 mkw. oferuje produkty prestiżowych marek kosmetycznych oraz usługi kosmetyczne.  

W sierpniu br. Douglas otworzył swoją drugą perfumerię w Belgii, w Leuven. – Do października 2024 roku planujemy otworzyć trzy kolejne sklepy w Belgii. To ważny krok milowy w rozwoju naszej sieci sklepów i realizacji naszej strategii rozwoju "Let it Bloom" – zapowiada detalista.

Celem Grupy Douglas jest otwarcie ponad 200 sklepów (netto) i przeprowadzenie ponad 400 remontów sklepów do końca 2026 r. W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy roku obrotowego sieć perfumerii otworzyła 38 nowych sklepów i odnowiła 69 istniejących (wliczając relokacje). W tym samym okresie zamkniętych zostało 19 sklepów, w tym sześć sklepów franczyzowych. 

image
Douglas w Centrum Handlowym Westfield Arkadia w Warszawie
fot. wiadomoscikosmetyczne.pl

W Polsce Douglas jest obecny od 23 lat. Prowadzi sprzedaż stacjonarną i online. W kwietniu br. sieć otworzyła swoją 150 perfumerię i modernizuje sklepy w najlepszych lokalizacjach.

Czytaj więcej: Douglas Beauty Store – nowy koncept sieci w kolejnych perfumeriach

W 2023 r. marka uruchomiła 17 nowych sklepów w Polsce i przeprowadziła remonty w 21 lokalizacjach. W swoich perfumeriach sieć prowadzi także blisko 40 salonów SPA. Rocznie Douglas dodaje do swojej oferty ponad 90 nowych marek.

Grupa Douglas rozwija swój model sprzedaży w oparciu o około 1850 perfumerii oraz sklepy online. W roku finansowym 2022/23 detalista osiągnął sprzedaż (netto) na poziomie 4,1 miliarda euro i zatrudniał około 18 tys. osób w całej Europie. Największymi rynkami firmy są Niemcy, Francja, Włochy, Holandia oraz Polska (na podstawie danych sprzedażowych z 2022 roku).

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
22.08.2024 15:48
Sephora drastycznie redukuje zatrudnienie w Chinach
Sieć perfumerii ma kłopoty w Chinach.Sephora

Francuski gigant kosmetyczny Sephora, należący do LVMH, ogłosił redukcję zatrudnienia w Chinach. Decyzja została podjęta w odpowiedzi na pogarszającą się sytuację rynkową, spowodowaną osłabieniem popytu na produkty luksusowe w drugim co do wielkości rynku na świecie.

Sephora, specjalizująca się w sprzedaży luksusowych perfum i kosmetyków, dotychczas zatrudniała w Chinach około 4 000 pracowników. Kraj ten od lat był jednym z najszybciej rozwijających się rynków kosmetycznych na świecie, jednak obecnie zmaga się z rosnącym bezrobociem oraz spadkiem aktywności na rynku nieruchomości. To właśnie te czynniki wpłynęły na osłabienie zaufania konsumentów, co przekłada się na spadek sprzedaży produktów kosmetycznych.

Według przedstawicieli Sephory, zwolnienia obejmą mniej niż 3 proc. pracowników, co odpowiada redukcji około 120 miejsc pracy. „W odpowiedzi na wyzwania rynkowe oraz w celu zapewnienia długoterminowego wzrostu w Chinach, przeprowadzamy optymalizację struktury organizacyjnej w naszym biurze głównym, aby dostosować się do potrzeb przyszłego rozwoju” – poinformowała firma w oficjalnym oświadczeniu.

Sephora posiada obecnie około 350 sklepów w ponad 100 miastach w Chinach, a swoje produkty sprzedaje również online. Choć w innych regionach, takich jak Europa i Ameryka Północna, marka odnotowuje dynamiczny wzrost, w Chinach sprzedaż nie spełnia oczekiwań. Głównym powodem tego zjawiska jest rosnąca popularność platform e-commerce, na których chińscy konsumenci częściej dokonują zakupów kosmetyków, ograniczając tym samym tradycyjne kanały sprzedaży, takie jak sklepy stacjonarne.

Czytaj także: Urodzinowy Sephora BeautyBus rusza w Polskę. Konsultacje, makijaże i prezenty

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
31. sierpień 2024 06:12