StoryEditor
Perfumerie
13.07.2020 00:00

COVID-19 a testery. Jak bezpiecznie umożliwić testowanie kosmetyków?

Testowanie produktu kosmetycznego przed podjęciem decyzji o zakupie to bardzo ważny element procesu zakupowego i relacji pomiędzy producentem, a konsumentem. Czy jednak w dobie COVID-19 bezpiecznie jest udostępniać testery? Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego zapewnia, że z przygotowanymi przez niego procedurami możliwe jest testowanie kosmetyków pielęgnacyjnych, kolorowych i perfum.  

Zanim wybuchła pandemia koronawirusa, oczywiste było, że testery w punktach sprzedaży są niezbędne i każdy konsument powinien mieć prawo z nich skorzystać. Tylko wtedy może bowiem podjąć świadomą decyzję o zakupie, co czyni ten zakup bardziej przemyślanym i satysfakcjonującym.

– Niektóre kategorie produktów kosmetycznych w ogóle by się nie sprzedawały, gdyby nie możliwość ich wcześniejszego sprawdzenia. Decyzja o zakupie produktu, np. perfum bez możliwości wcześniejszego poznania zapachu jest niemożliwa. Podobnie jest z produktami do makijażu, odpowiedni zakup musi być często poprzedzony doborem właściwego koloru np. podkładu czy pudru – czytamy we wstępie do wytycznych, które przygotował dla branży Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego.

Wszystko zmieniło się wraz z pandemią. – Na nowo przyglądamy się rozmaitym aspektom życia społecznego i zastanawiamy się jak należy je dostosować do aktualnej sytuacji. Dla nas jako branży, jednym z tych aspektów, wynikającym z troski o naszych konsumentów, jest bezpieczne korzystanie z testerów w miejscu zakupu – informuje PZPK.

Firmy zrzeszone w PZPK zaangażowały się w przygotowanie informacji o zasadach zapewniających bezpieczeństwo podczas korzystania z testerów.

– Wszędzie tam, gdzie jest to możliwe proponujemy zaangażowanie konsultantów i przeszkolonego w tym zakresie personelu. Jeśli w punktach handlowych nie ma konsultantów, to zgodnie z rekomendacjami Głównego Inspektoratu Sanitarnego i Ministerstwa Zdrowia oraz po uwzględnieniu wniesionych uwag, do samodzielnego posługiwania się konsumentów powinny być przeznaczone tylko testery perfumeryjne. Testery produktów pielęgnacyjnych i kolorowych i ich udostępnianie konsumentom bezpośrednio nie jest przez GIS i MZ zalecane – zastrzega PZPK i rekomenduje wywieszenie plakatów informujących o możliwości testowania z pomocą konsultantki.

Natomiast w odniesieniu do testerów perfumeryjnych potrzebna jest edukacja konsumentów. Dlatego związek również w tym przypadku rekomenduje wywieszenie plakatów informujących, jak korzystać z testerów perfumeryjnych, żeby nie stwarzać ryzyka ani dla siebie, ani dla innych użytkowników.

Zasady dla konsultantów i konsumentów w przystępnej formie infografiki można pobrać poniżej:

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
18.11.2024 11:32
Charytatywne misie nie tylko w Rossmannie: Douglas wesprze fundację Cancer Fighters
Charytatywne misie zawitają po raz piąty do perfumerii Douglas.DOUGLAS x FUNDACJA CANCER FIGHTERS

Douglas po raz kolejny pokazuje, że piękno może iść w parze z pomaganiem. Już piąty raz perfumerie Douglas wspierają Fundację Cancer Fighters, oferując specjalne misie, których całkowity dochód ze sprzedaży zostanie przeznaczony na zakup sprzętu medycznego dla Dziecięcego Szpitala Onkologicznego we Wrocławiu.

Ta współpraca sieci perfumerii z fundacją onkologiczną to wyjątkowa szansa, by poprzez drobny gest zakupu maskotki za 89 zł przyczynić się do poprawy życia dzieci walczących z chorobą.

Fundacja Cancer Fighters od lat działa na rzecz dzieci chorych na nowotwory, pokazując im, że walka z chorobą nie jest przegraną bitwą, ale okazją do odkrycia swojej wewnętrznej siły. Organizacja nie tylko finansuje profilaktykę zdrowotną i leczenie swoich podopiecznych, ale także wspiera szpitale poprzez zakup sprzętu medycznego. Dodatkowo, w ramach motywacyjnych działań Fundacja prowadzi różnorodne projekty, takie jak sesje zdjęciowe dla dzieci, które pokazują ich odwagę i determinację.

Akcja „Kup Misia i odkryj piękno pomagania!” to okazja dla klientów Douglas, by wesprzeć wartościową inicjatywę, która ma realny wpływ na życie młodych pacjentów. Dzięki zaangażowaniu społecznemu oraz wsparciu licznych darczyńców, możliwe jest wyposażenie wrocławskiego szpitala w nowoczesny sprzęt, który pomaga w codziennej walce o zdrowie dzieci.

Czytaj także: Fundacja Serce Miasta szuka marek kosmetycznych-sponsorów na obchody Dnia Kobiet 2025 w kryzysie bezdomności

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
12.11.2024 09:49
Douglas wprowadza markę Kiehl’s do perfumerii w Polsce
Kiehl‘s to amerykańska marka kosmetyczna z segmentu premium. Swoje produkty sprzedaje w firmowych sklepach. Od listopada 2024 będzie także dostępna w sieci Douglasfot. Shutterstock

Douglas wprowadził markę Kiehl’s na półki swoich perfumerii w Polsce. Czasowo marka będzie dostępna w całej sieci, później w wybranych perfumeriach.

Kiehl’s, jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek kosmetyków do pielęgnacji skóry, od 12 listopada 2024 roku będzie dostępna we wszystkich perfumeriach Douglas na terenie Polski. Klienci będą mogli dzięki temu poznać i przetestować bestsellerowe produkty Kiehl’s, w tym kultowy  Ultra Facial Cream.

We wszystkich perfumeriach Douglas marka będzie dostępna do końca grudnia br. Później wybrane salony będą na stałe oferować produkty marki przez cały rok. Obecnie trwa promocja marki, przy zakupach produktów Kiehl’s za min. 199 zł, klienci otrzymają limitowaną torbę lub kosmetyczkę (do wyczerpania zapasów).

Doulas to detalista z segmentu premium. W Polsce Douglas jest obecny od 23 lat. Prowadzi sprzedaż stacjonarną i online. W kwietniu br. sieć otworzyła swoją 150 perfumerię i modernizuje sklepy w najlepszych lokalizacjach. Doulas rozwija także segment usług beauty. Na świecie Douglas prowadzi swój model sprzedaży w oparciu o około 1850 perfumerii oraz sklepy online.

Czytaj także: Douglas integruje online ze stacjonarnymi drogeriami

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
24. listopad 2024 21:16