W ramach modernizacji firma LVMH zmniejszyła powierzchnię w budynku flagowym, sklasyfikowanym jako zabytek, o jedną trzecią i wprowadziła swoją ofertę na wyższy poziom. To nowe pozycjonowanie zostanie dodatkowo zaakcentowane przez otwarcie we wrześniu hotelu Cheval Blanc.
Od butiku Loulou po bar pod szklanym dachem i ogromną przestrzeń poświęconą pięknu, historyczny XIX-wieczny punkt orientacyjny, który przez 16 lat tkwił wzdłuż brzegów Sekwany w Paryżu, został wyrwany ze stanu hibernacji i wskrzeszony jako nowe, kompleksowe centrum handlowe, gastronomiczne i turystyczne.
Częściowo luksusowy dom towarowy, częściowo hotel, w którym znajdzie się kilkanaście restauracji - renowacja La Samaritaine o wartości 750 milionów euro przez francuski konglomerat luksusowych LVMH jest jednym z najbardziej oczekiwanych otwarć w tym roku we francuskiej stolicy.
W poniedziałek francuski prezydent Emmanuel Macron dokonał inauguracji budynku, nazywając go „wspaniałym francuskim skarbem”.