StoryEditor
Handel
02.07.2018 00:00

Kosmetyki dla dzieci pod ścisłą kontrolą

Wciąż tylko ponad 20 proc. pozytywnych opinii Instytutu Matki i Dziecka przypada na kategorię kosmetyków i środków piorących.

Instytut Matki i Dziecka jest najstarszą jednostką w kraju prowadzącą działalność z zakresu opiniowania produktów dedykowanych potrzebom kobiet i dzieci. Dr n. med. Tomasz Maciejewski, dyrektor Instytutu Matki i Dziecka podkreśla, że doświadczenia na polu opiniowania sięgają lat powojennych, kiedy współpraca nawiązana z przemysłem w zakresie opracowania receptur produktów, stanowiła rozwiązanie najpilniejszych potrzeb zdrowotnych takich jak np. niedożywienie niemowląt. Gdy czasy się zmieniły, zmieniła się też rola Instytutu w tym zakresie.

- Dziś zajmujemy się działalnością opiniodawczą i związanym z nią szeroko rozumianym poradnictwem, która wpisuje się w realizowaną od pokoleń misję prozdrowotnej edukacji w zakresie zdrowia publicznego – zaznacza dr n. med. Tomasz Maciejewski.

W ramach działalności opiniodawczej, Instytut otrzymuje rocznie ok. 400 wniosków o pozytywne zaopiniowanie produktów. Około 300 zapytań może liczyć na pozytywny przebieg procesu opiniowania i efekt w postaci pozytywnej opinii, choć wiele z produktów musi podczas tego procesu przejść istotne zmiany.

Większość, bo blisko 70 proc. pozytywnie wydanych opinii, dotyczy produktów użytkowych, takich jak wózki, pieluchy lub ubranka dla dzieci, ponad 20 proc. opinii dotyczy kosmetyków i środków piorących i tylko ok. 10 proc. to pozytywne opinie wydane produktom żywnościowym.

– Z wnioskami, które zostają odrzucone jest dokładnie odwrotnie. Wśród ok. 100 produktów, które nie zostają zakwalifikowane do dalszych badań, najwięcej – bo aż 55 proc. – dotyczy produktów z zakresu żywienia – mówi Aleksandra Świeboda, kierownik działu ocen i rozwoju współpracy w Instytucie Matki i Dziecka.

Merytoryczną podstawę opinii wydawanych przez Instytut Matki i Dziecka stanowią aktualne przepisy prawa obowiązujące w Polsce oraz w Unii Europejskiej, standardy medyczne i zalecenia dotyczące niemowląt, dzieci, kobiet w okresie ciąży i laktacji, wytyczne konsultanta krajowego do spraw pediatrii i neonatologii oraz towarzystw pediatrycznych, a także wyniki badań naukowych.

Wszystkie opinie Instytutu wydawane są w ramach ściśle zdefiniowanych i przejrzystych procedur, objętych certyfikatem ISO 9001:2008 i podlegających niezależnym, regularnym audytom.

Pozytywna opinia Instytutu Matki i Dziecka jest efektem pracy zespołu złożonego ze specjalistów z różnych dziedzin.

Wydawane przez ekspertów opinie uwzględniają nie tylko bezpieczeństwo zdrowotne produktów, ale także aspekt przeznaczenia wiekowego. Produkty ze znakiem Instytutu są odpowiednie dla wskazanej grupy odbiorców i wspierają harmonijny rozwój dziecka.

W zależności od złożoności produktu, badanie trwa zwykle od 4 do 10 tygodni. Opinia wydawana jest na okres 3 lat, podczas których produkt podlega stałej obserwacji.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
09.03.2025 18:36
Niemieckie drogerie Müller walczą o szwajcarskich klientów
Obecnie Müller prowadzi 89 drogerii na terenie SzwajcariiMüller

Niemiecka sieć drogerii Müller otwiera dziewięć nowych sklepów w Szwajcarii, a ponadto rozbudowuje cztery już tam istniejące. Tym samym powierzchnia sprzedaży wzrośnie o 10,5 tys. mkw. Müller przekształci też na drogerie trzy placówki, przejęte od sieci sklepów z zabawkami Franz Carl Weber.

W sumie niemiecki gigant drogeryjny zainwestuje 28,3 mln euro w rozwój swojego biznesu na terenie sąsiedniej Szwajcarii. Po otwarciu nowych dziewięciu sklepów i powiększeniu czterech istniejących placówek powierzchnia sprzedaży wzrośnie o 10,5 tys. mkw., osiągając 91 tys. mkw. Müller podkreśla przy tym, że jest to największa liczba otwarć nowych placówek w ciągu roku w całej historii operowania niemieckiego detalisty na szwajcarskim rynku.

Nowe drogerie zostaną otwarte w miejscowościach Wittenbach, Urdorf, Zurych Wiedikon, Winterthur, Matran, Aarau, Conthey, Romanel-sur-Lausanne i Affoltern am Albis. Grupa posiada już swoje sklepy w kilku prestiżowych lokalizacjach, takich jak Spitalgasse w Bernie i Hertensteinstrasse w Lucernie.

Müller jest marką, mającą w Szwajcarii największą ofertę produktów, i  oferującą swoim klientom szeroki wybór od artykułów podstawowych po artykuły luksusowe – komentuje dyrektor zarządzająca Elke Menold. Jak podkreśla, w centrum uwagi sieci niezmiennie znajduje się najlepsze obsługa, kompleksowe doradztwo i nowoczesne doświadczenie zakupowe. 

Czytaj też: DM, Rossmann i Müller: jak wielka trójca niemieckich drogerii zdobyła rynek i walczy o klientów?

Sklepy z zabawkami zamieniają się w drogerie

Grupa Müller przekształca sklepy sprzedawcy zabawek (sieć Franz Carl Weber), przejęte w 2023 roku, w swoje drogerie. Dotyczy to sklepów w Zug, Zurych Altstetten i Zurich Bahnhofplatz. Prawie połowa (9 z 22) placówek Franz Carl Weber musiało zostać zamkniętych ze względu na brak rentowność i zbyt niską częstotliwość odwiedzin klientów. W zeszłym roku w drogerie Müller zostały przekształcone sklepy w Chur i Bernie. Spółka podkreśla, że priorytetem jest utrzymanie miejsc pracy.

Jak informuje Müller, w swoich drogeriach na terenie Szwajcarii firma oferuje obecnie ok. 190 tys. artykułów, z czego ok. 11 tys. jest przeznaczonych specjalnie na szwajcarski rynek. Produkty w większości są importowane z Niemiec. 

Obecnie Müller prowadzi 89 drogerii na terenie Szwajcarii. Największa z nich mieści się w Bernie: powierzchnia handlowa 7-poziomowego sklepu to 1935 mkw. Najmniejsza z drogerii sieci znajduje się w Zermatt i zajmuje powierzchnię 232 mkw.

Jako jedyna sieć detaliczna w Szwajcarii, Müller oferuje nie tylko produkty drogeryjne, zabawki i perfumy, ale też dużą ofertę OTC (leków dostępnych bez recepty).

Sklep internetowy na etapie pilotażu 

Grupa chce również w tym roku przyspieszyć procesy cyfryzacji. Müller rozbudowuje swój sklep internetowy i wprowadza usługę ekspresowego odbioru, umożliwiającą klientom odbieranie zamówień w sklepach - projekt ten znajduje się na etapie pilotażu. 

Firma inwestuje również w szkolenia i edukację, kładąc nacisk na wewnętrzny program rozwoju kariery, aby długoterminowo zabezpieczyć zapotrzebowanie na wykwalifikowanych pracowników.

W sumie Müller posiada 945 drogerii, z czego najwięcej (582) operuje na terenie Niemiec i Austrii (108). Szwajcaria z 89 placówkami jest na trzecim miejscu. Sieć posiada również drogerie w Chorwacji (90 sklepów), na Węgrzech (34), Słowenii (26), w Hiszpanii (15) i Liechtensteinie (1).

Na intensywyny podbój szwajcarskiego rynku zdecydował się również konkurent Müllera - czyli Rossmann:

Więcej na ten temat: Rossmann zaczął podbój kolejnego rynku. Czy powtórzy sukces z Polski? [GALERIA]

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Apteki
07.03.2025 15:05
Bezpieczna i szybka recepta online – poznaj jej zalety
fot. materiał partnera

Przyjmujesz na stałe leki lub potrzebujesz, aby lekarz szybko wystawił Ci receptę bez konieczności wizyty w przychodni? Dowiedz się, jak działa recepta online i skorzystaj z nowoczesnych rozwiązań telemedycznych.

Recepta online to usługa medyczna, która pozwala na szybkie i bezpieczne uzyskanie potrzebnych leków bez konieczności osobistej wizyty u lekarza. To nowoczesne rozwiązanie jest szczególnie przydatne dla osób zapracowanych, starszych czy mieszkających w trudno dostępnych lokalizacjach. Jak działa recepta elektroniczna i jakie są jej najważniejsze zalety? O tym dowiesz się w tym artykule.

Czym jest recepta online?

E-recepta to elektroniczna forma tradycyjnej recepty, którą pacjent otrzymuje po konsultacji z lekarzem przeprowadzonej zdalnie. Może to być teleporada, wideo konsultacja lub wypełnienie specjalnego formularza medycznego. Po zatwierdzeniu przez lekarza recepta online trafia do systemu i można ją zrealizować w dowolnej aptece, podając kod dostępu i numer PESEL.

Czy e-recepta jest bezpieczna?

Korzystanie z recepty w wersji cyfrowej jest w pełni bezpieczne, ponieważ system telemedyczny spełnia rygorystyczne standardy ochrony danych pacjentów. Każda recepta jest wystawiana przez licencjonowanego lekarza, a dostęp do historii leczenia jest możliwy tylko dla uprawnionych osób. Dzięki temu pacjenci mogą mieć pewność, że ich dane medyczne są chronione i że otrzymane leki są zgodne z ich stanem zdrowia.

Najważniejsze zalety recepty online

E-recepta to rozwiązanie, które oszczędza czas, eliminując konieczność wizyt w przychodni. Jest to również sposób na zwiększenie dostępności do leczenia, szczególnie dla osób mieszkających w odległych miejscowościach lub mających trudności w poruszaniu się. Dodatkowo recepta elektroniczna zmniejsza ryzyko zgubienia dokumentu, a historia leczenia jest zawsze dostępna na Internetowym Koncie Pacjenta. To również wygodne rozwiązanie w nagłych sytuacjach, gdy pacjent potrzebuje szybkiego dostępu do leków.

W jaki sposób uzyskać e-receptę?

Proces uzyskania recepty online jest wyjątkowo prosty. Dzięki nowoczesnym systemom telemedycznym pacjent może skonsultować się z lekarzem w dogodnym dla siebie czasie. Wystarczy:

  • Skontaktować się z lekarzem poprzez platformę telemedyczną lub aplikację medyczną.
  • Przeprowadzić konsultację – lekarz oceni stan zdrowia pacjenta i zdecyduje o zasadności wystawienia recepty.
  • Otrzymać e-receptę w formie kodu SMS lub e-maila, który można także znaleźć na Internetowym Koncie Pacjenta (IKP).
  • Wykupić lek w dowolnej aptece, podając kod oraz numer PESEL.

Recepta online to wygodne i bezpieczne rozwiązanie, które znacząco ułatwia dostęp do niezbędnych leków. Dzięki niej pacjenci mogą skorzystać z konsultacji medycznej bez wychodzenia z domu, oszczędzając czas i unikając kolejek w przychodniach. To przyszłość opieki zdrowotnej, która zwiększa komfort pacjentów i pozwala na lepszą organizację leczenia. Jeśli jeszcze nie korzystałeś z recepty w wersji cyfrowej, warto spróbować i przekonać się o jej zaletach!

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. marzec 2025 20:14