Przeczytaj relację z prezentacji i debat zorganizowanych podczas Kongresu Rynku FMCG.
Rossmann otworzył w Nowej Sukcesji w Łodzi swoją 50. drogerię w tym mieście. Jubileuszowy sklep oferuje 15 tys. produktów na powierzchni 355 mkw.
Sklep mieści się na 2. piętrze Galerii Nowa Sukcesja przy alei Politechniki. Drogeria została wyposażona w cztery kasy samoobsługowe. Dodatkowym atutem sklepu jest nowoczesna strefa do wywoływania zdjęć.
Rossmann ma w Łodzi 50 drogerii - ta najnowsza będzie "po drodze" dla rodziców, którzy niebawem ze swoimi dziećmi przyjdą do Hopa Lupa, czyli największego krytego parku rozrywki w Europie. Blisko na zakupy mają już teraz studenci, którzy na co dzień studiują na Politechnice Łódzkiej i mieszkają w okolicznych akademikach.
Przez lata Rossmann stał się w Polsce synonimem drogerii. Marka deklaruje, że chce być blisko ludzi na tyle, aby każdy Polak miał "swojego" Rossmanna pod domem, do którego może dojść na piechotę czy dojechać rowerem.
W województwie łódzkim Rossmann ma 124 drogerie, a w całej Polsce już 1922. W ostatnich tygodniach otwierana jest przynajmniej jedna nowa placówka dziennie. Rekord padł w tygodniu od 25 do 30 listopada: w tych daniach otwarto do aż 16 nowych Rossmannów.
Czytaj też: Sieć DM otworzy tuż przed Świętami 50. drogerię w Polsce
Brytyjska sieć drogeryjna Superdrug przedstawiła swoje prognozy, dotyczące pielęgnowania urody w nadchodzącym roku. O zdanie zapytała najmłodszych konsumentów w wieku 13-16 lat.
Sieć oparła się na komentarzach swoich konsumentów z ostatnich 12 miesięcy, a także na opiniach grupy swoich najmłodszych klientów (w wieku 13-16 lat), które zdaniem Superdrug dają świetną orientację w tym, “czego naprawdę chce i czego potrzebuje następne pokolenie”.
Zaawansowane oczyszczanie
W tym roku nastąpiła zauważalna zmiana konsumentów w podejściu do pielęgnacji skóry, którzy skupili się na zaawansowanym oczyszczaniu i składnikach. Zdaniem Superdrug ten trend utrzyma się w 2025 roku, ponieważ ludzie chcą troszczyć się o barierę skórną i mikrobiom skóry.
Rezultat? Drogeria zamierza nadal opracowywać kolejne własne formuły, umożliwiając klientom zaangażowanie się w ten trend, aby stworzyć produkty w przystępnej cenie. Superdrug zamierza również wprowadzenie nowej gamy produktów do pielęgnacji skóry, przeznaczonych specjalnie dla pokolenia Alpha, aby umożliwić pielęgnację skóry odpowiednią do wieku.
Piękno bez granic
W Wielkiej Brytanii nadal popularne pozostają kosmetyki z Korei Południowej oraz koreańskie zabiegi pielęgnacyjne skóry. Inspiracje i zachęty do poznania i wypróbowywania międzynarodowych trendów beauty płyną z platform społecznościowych, takich jak TikTok.
Superdrug w odpowiedzi na ten trend koreańskiej pielęgnacji dodał do swoje oferty więcej marek, m.in. Beauty of Joseon, AXIS-Y i Haruharu.
Peptydy nadal na topie
Dominującym składnikiem w pielęgnacji skóry w 2025 roku będą peptydy. Zdaniem Superdrug, peptydy będą nadal pożądane, ponieważ ludzie chcą uprościć swoje rutyny pielęgnacyjne. Dowodem jest to, że własna marka sieci - Me+ Peptide Moisturiser - jest jednym z jej bestsellerów.
Pobyt w sklepie to coś więcej, niż zakupy
Konsumenci oczekują od pobytu w sklepie więcej, niż uzyskaliby z przewijania jego oferty na ekranie smartfona. Zależy im na eventach, nowych doświadczeniach, zabiegach kosmetycznych – a Superedrug zapewnia, że będzie nadal wychodzić naprzeciw tym oczekiwaniom, dysponując siecią ponad 500 salonów kosmetycznych.
– Ostatnie 12 miesięcy było ekscytujące dla naszych konsumentów. Przewidujemy, że dbanie o siebie nadal pozostanie najwyższym priorytetem, ponieważ ludzie będą zwracać większą uwagę na swoje rutyny pielęgnacji skóry i na składniki, które aplikują na skórę. Naszym zdaniem klienci oczekują zakupów w formie osobistej, a także interaktywnej. Jesteśmy podekscytowani ciągłymi innowacjami w branży – komentuje Simon Comins, dyrektor ds. handlowych w Superdrug.