StoryEditor
Hurt i dystrybucja
31.10.2022 00:00

Wynajem opakowań logistycznych dla branży kosmetycznej

Elastyczność to jeden z kluczowych elementów sukcesu biznesowego. Umiejętne dostosowywanie się do pojawiających się na horyzoncie szans i szybka reakcja na zmieniające się warunki środowiskowe stwarzają prawdopodobieństwo uzyskania przewagi konkurencyjnej. Usługa wynajmu opakowań logistycznych zwiększa ogólną elastyczność firm działających na szeroko rozumianym rynku kosmetycznym. Sprawdźmy, czym charakteryzuje się to rozwiązanie.

Zasady długoterminowego wynajmu pojemników

Oprócz wspomnianej elastyczności, o której mowa w nagłówku, biznes ceni również fakty. Zacznijmy więc od wyjaśnienia tematu przewodniego. Mówiąc o wynajmie opakowań logistycznych mamy na myśli usługę polegającą na długoterminowym (+3 lata) udostępnieniu najemcy floty pojemników. Dotyczy to kompleksowych operacji, a nie pojedynczych sztuk, które wypożycza się w nagłych wypadkach, np. w zastępstwie serwisowanych kontenerów.

Najemca sam określa ilość i parametry kontenerów do wynajmu. W ten sposób firma może wykorzystać flotę do zarządzania konkretnymi projektami biznesowymi, bez konieczności kupowania opakowań. Po zakończeniu najmu kontenery wracają do właściciela. Udostępniane przedmioty pozostają formalną własnością wynajmującego (np. producenta opakowań), a najemca nie księguje ich jako nowe środki trwałe.

Kto wynajmuje pojemniki?

Wiemy już, na czym polega opisywana usługa. Nim przejdziemy do jej atutów i potencjalnych korzyści, sprawdźmy, gdzie można wynająć pojemniki. Takie usługi świadczy Schoeller Allibert – jeden z globalnych liderów branży opakowań pojemników wielokrotnego użytku. Imponujące portfolio Schoeller Allibert obejmuje także produkty adresowane do sektora chemicznego i kosmetycznego. A co konkretnie? Składany kontener IBC na masy kosmetyczne - Combo Life®, Combo Excelsior HYBRID® lub palety, czy też składane pojemniki magazynowe na produkty gotowe, które z powodzeniem stosowane są także w zautomatyzowanych magazynach. Substancje żrące i niebezpieczne - to zadanie dla ChemiFlow®. Od kilku lat firma kładzie akcent na usługę wynajmu pojemników, będącą alternatywą dla tradycyjnych zakupów.

- Zauważamy rosnący popyt na wynajem pojemników w różnych branżach. Dzięki flocie opakowań nasz klient może zrealizować wymagania projektu, bez konieczności inwestowania sporej sumy potrzebnej na zakup. Taka elastyczność jest doceniania przede wszystkim w niepewnej sytuacji rynkowej, spowodowanej pandemią i wojną na Ukrainie – mówi Michał Łyczek, reprezentant Schoeller Allibert.

Schoeller Allibert oferuje najemcom prawie wszystkie swoje standardowe produkty. Zasady najmu zawarte są w umowie, co gwarantuje przejrzystość zapisów i pozwala planować wydatki w czasie. Po zakończeniu umowy kontenery wracają do właściciela, gdzie są dokładnie czyszczone i serwisowane, a jeśli nadają się do ponownego użycia, udostępniane są innemu najemcy. Z racji tego, że usługa wynajmu jest relatywnie nową propozycją w talii Schoeller Allibert, póki co do dyspozycji klientów są oddawane nowe pojemniki.

Wynajem floty opakowań. Dlaczego warto?

Opisywany dostęp do opakowań logistycznych oferuje szereg korzyści. Na pierwszy plan wysuwają się atuty finansowe. Płatność przy korzystaniu ze współdzielonej floty odbywa się w formie rat, dzięki czemu najemca może zaplanować swoje wydatki. Ponadto koszty rozkładają się symetrycznie w czasie, a środki na nie pochodzą z budżetu operacyjnego (OpEX), który jest bardziej elastyczny niż budżet inwestycyjny (CapEX). Zazwyczaj ten drugi  jest planowany z rocznym wyprzedzeniem - środki nieujęte w planie nie mogą być podjęte nawet przy wyjątkowo atrakcyjnej okazji. Pieniądze zlokalizowane w OpEX są zwykle mniejsze, ale dają spore pole manewru i pozwalają szybko reagować na zmiany na rynku.

To nie wszystko. Finansowanie ratalne rzeczywiście nie ma inwazyjnego wpływu na wskaźnik CashFlow. Płynność finansowa jest kluczowym wyznacznikiem kondycji biznesu, a utrzymanie tego wskaźnika na oczekiwanych poziomach jest problemem dla dyrektorów finansowych. Rozłożone na raty płatności za wynajem nie generują dodatkowych kosztów w postaci odsetek i prowizji bankowych, które mogą pojawić się w przypadku zakupu pojemników. Duża inwestycja może wymagać kapitału z zewnątrz, a jej pozyskanie zawsze wiąże się z dodatkowymi opłatami. Odpada też kłopot biurokracji związanej z procesem przyznawania kredytu lub załatwiania faktoringu.

Ekologia, przestrzeń i bezpieczeństwo

Zazwyczaj wynajem zwrotnych pojemników z tworzyw sztucznych ma również wymiar środowiskowy. Kupowanie nietrwałych drewnianych palet i kartonów (które są coraz droższe) skutkuje marnotrawstwem i kosztami związanymi z ich utylizacją. Firmy korzystające z usługi wynajmu Schoeller Allibert oddają wypożyczone pojemniki po zakończeniu umowy, a sprawne opakowania mogą zyskać dodatkowe życie po wynajmie ich innemu klientowi. Produkty, których po prostu nie można ponownie wykorzystać, są poddawane recyklingowi.

Możliwa jest również optymalizacja przestrzeni magazynowej. Po zakończeniu projektu biznesowego użytkownik musi znaleźć miejsce na zakupione opakowania. W przypadku wynajmu umowę można podpisać na czas trwania kontraktu ze swoim kontrahentem, przez co po zakończeniu przedsięwzięcia pojemniki wrócą do wynajmującego i nie będą zajmować przestrzeni magazynowej najemcy.

Śledzenie kontenerów jest możliwe dzięki technologii wykorzystującej wydajne połączenie LPWAN oraz autorskiej aplikacji do monitorowania floty. Za pomocą chipa w pojemniku aplikacja podaje aktualne miejsce przebywania ładunku. Dzięki SmartLink wiemy, ile pojemników znajduje się w magazynie, ile w drodze do klienta, a ile jest nieużywanych. Tego rodzaju technologia umożliwia efektywne zarządzanie flotą i inwentaryzację.

Czy wynajmowanie pojemników jest dla Twojej firmy?

Długoterminowe wynajmowanie floty pojemników, ze względu na liczne zalety, jest obecnie coraz popularniejszym sposobem zarządzania logistyką optymalizacji kosztów. O niektórych jego atutach wspomnieliśmy w tym artykule. Świetnie zdajemy sobie sprawę, że ten tekst to tylko teoria. Jeśli zainteresował Cię temat wynajmu pojemników dla branży kosmetycznej, pora na praktykę! Zapraszamy do kontaktu z handlowcem Schoeller Allibert, który przybliży pozostałe walory tego rozwiązania i zaproponuje symulację kosztów konkretnego projektu biznesowego. Dzięki tej rozmowie odkryjesz pełen potencjał usługi wynajmu i przekonasz się o wymiernych korzyściach płynących z tej formy współpracy.

materiał partnera
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Hurt i dystrybucja
02.07.2024 16:37
Magdalena Ostrowska z L’Oréal Warsaw Plant nagrodzona tytułem „Kobieta w Logistyce 2024”
Kobieta w Logistyce 2024 Od lewej: Magdalena Ostrowska, Beata Trochymiak, Sylwia Michael, która odebrała statuetkę w im. Emilii Górskiej-Mytykfot. Tomek Dyczewski

Wyróżnienie „Kobieta roku w Logistyce” przyznawane jest od 13 lat przez Forum Kobiet w Logistyce, które skupia społeczność menedżerek pracujących zarówno po stronie dostawcy, jak i odbiorcy usług logistycznych. Jak informuje Beata Trochymiak, pomysłodawczyni rankingu i organizatorka Forum Kobiet w Logistyce, nagroda ma promować różnorodność oraz zaangażowania kobiet w rozwój branży logistycznej i uhonorować ich sukcesy i działalność.  

Podczas 12. edycji Forum, które odbyło się w czerwcu br. w Warszawie pod hasłem „Improvisus – czyli witajcie w nieprzewidywalnym, niespotykanym i nagłym świecie”, w dniach 03-04 czerwca 2024 r. wręczone zostały statuetki tegorocznym laureatkom rankingu.

Trafiły one do dwóch menedżerek. Tytuł Kobieta w Logistyce 2024 otrzymały: Magdalena Ostrowska, Customer Service Manager w L’Oréal Warsaw Plant – Kobieta w Logistyce 2024 (w kategorii odbiorca usług logistycznych) oraz Emilia Górska-Mytyk, dyrektorka zarządzająca w Kuehne+Nagel – Kobieta w Logistyce 2024 (w kategorii dostawca usług logistycznych).

Magdalena Ostrowska z branżą logistyczną związana jest od ponad 20 lat. Od 2006 r. pracuje w podwarszawskiej fabryce L’Oréal, gdzie zarządza Działem Obsługi Klienta. Odpowiada za organizacje dostaw kosmetyków do 29 Centrali Dystrybucyjnych na świecie, analizę i optymalizacje kosztów transportu oraz współpracę z magazynami zewnętrznymi.  

Emilia Górska-Mytyk również od ponad 20 lat jest związana z branżą kosmetyczną. W 2016 r. dołączyła do Kuehne + Nagel jako Head of Business Development Management. Rok później awansowała na stanowisko dyrektorki sprzedaży i marketingu. Od lutego 2024 r. pełni funkcję dyrektorki zarządzającej i prezeski zarządu Kuehne + Nagel.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
08.05.2024 16:36
Clarins optymalizuje łańcuchy dostaw i podpisuje strategiczną umowę z FM Logistic
Clarins wraz z FM Logistic pracują nad optymalizacją i zarządzaniem łańcuchem dostaw kosmetycznej marki w Europie FM Logistic
Clarins – globalna grupa kosmetyczna oraz FM Logistic będą współpracować nad wdrożeniem elastycznej sieci dystrybucji produktów marki w dziesięciu krajach europejskich. Po dwóch latach pilotażowego projektu firmy podpisały umowę o strategicznym partnerstwie.

FM Logistic nawiązało współpracę z Clarins, globalną rodzinną grupą kosmetyczną. Jej celem jest wdrożenie sprawnie działającej i elastycznej sieci dystrybucji w dziesięciu krajach europejskich. Sieć będzie obsługiwana z trzech strategicznych lokalizacji logistycznych Clarins we Francji, Hiszpanii i Włoszech.

image
Clarins to luksusowa marka kosmetyczna
fot. Shutterstock
Spersonalizowane rozwiązanie z zakresu „Control Tower”, czyli pełnej integracji danych i zarządzania łańcuchem dostaw, zostało zaprojektowane w celu sprostania wyzwaniom związanym z rozwojem Grupy Clarins w Europie. Zapewnia ono widoczność przepływów w czasie rzeczywistym, planowanie zamówień, zarządzanie ryzykiem, zoptymalizowany wpływ na CSR i transport. Ponadto system ten optymalizuje kompleksowy przepływ logistyczny, aby znacznie zmniejszyć ślad węglowy. Monitorowanie danych w czasie rzeczywistym umożliwia identyfikację obszarów wymagających poprawy i alertów dotyczących łańcucha dostaw.

Po przeprowadzeniu dwuletniego projektu pilotażowego FM Logistic i Clarins podpisały umowę o strategicznym partnerstwie. Ma ono na celu wsparcie europejskiej sieci dystrybucji, która obejmuje dziesięć krajów, a wysyłki odbywają się z trzech kluczowych lokalizacji we Francji (magazyn Clarins w Amiens), Włoszech (magazyn FM Logistic w Vellezzo Bellini) i Hiszpanii (magazyn FM Logistic w Illescas).

– To partnerstwo stanowi ważny kamień milowy w naszych wysiłkach na rzecz optymalizacji operacji logistycznych z naszych 3 centrów w Europie, dzięki konkretnemu i innowacyjnemu rozwiązaniu, które umożliwia precyzyjne śledzenie naszego łańcucha dystrybucji w czasie zbliżonym do rzeczywistego. Wpisuje się to w nasze zobowiązania dotyczące coraz bardziej wydajnej obsługi klienta, zapewniając szybkie, niezawodne i sprawne dostawy, przy jednoczesnym zmniejszeniu wpływu na środowisko poprzez lokalizację centrów bliżej naszych klientów i wykorzystanie „czystszego” transportu – stwierdził Denis Martin, specjalista ds. transformacji wsparcia biznesowego w Clarins.

FM Logistic Central Europe jest częścią międzynarodowej firmy logistycznej FM Logistic i zajmuje się obsługą rynków w Europie Środkowej. Oddziały firmy w Polsce, Czechach, Słowacji i na Węgrzech umożliwiają obsługę klientów w regionie.

Firma dysponuje łącznie ponad 1 mln mkw. powierzchni magazynowej, a także flotą ok. 2 500 pojazdów. Posiada 17 platform logistycznych, 30 magazynów przeładunkowych i zatrudnia ponad 5 tys. pracowników.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. lipiec 2024 05:22