Uruchomienie nowego centrum dystrybucji Super-Pharm o powierzchni 10 tys. mkw. zostało zaplanowane na kwiecień 2020 roku. Zespół ID Logistics będzie odpowiadał za zarządzanie obsługą magazynową, w tym przyjęcie towarów dostarczanych przez producentów i dystrybutorów, kompleksowy co-packing, kompletowanie zamówień składanych przez sklepy i klientów e-commerce oraz obsługę zwrotów. W teresińskim magazynie składowane mają być wszystkie artykuły sprzedawane w sieci Super-Pharm, z wyjątkiem leków dostępnych na receptę. Będą to kosmetyki, środki czystości, artykuły paramedyczne, higieniczne, akcesoria oraz inne produkty szybko zbywalne.
Spis najważniejszych sieci drogeryjnych i aptecznych znajdziesz w najnowszym "Przewodniku po handlu w Polsce 2020"
Obecnie ID Logistics prowadzi rekrutację pracowników na stanowiska magazynowe wszystkich szczebli.Ich zadaniem będzie zarówno przygotowywanie całych palet z różnymi produktami, jak i przesyłek z pojedynczymi artykułami, np. kremem do twarzy czy szminką (detail picking). Aby zapewnić sprawną i szybką obsługę magazynową dwóch tak różnych kanałów sprzedaży, ID Logistics przygotuje dwie linie obsługi asortymentowej do wysyłki – osobno dla kanału retail i osobno dla e-commerce.
– Obsługa Super-Pharm będzie dość specyficzna, gdyż mamy do czynienia z dwoma procesami obsługi dostaw zarówno do sklepów, jak i klienta ostatecznego B2C w obsłudze e-commerce. Cały asortyment dostępny będzie dla dostaw w obu kanałach sprzedaży. Jest to wyzwaniem z punktu widzenia utrzymania odpowiednio wysokiej jakości obsługi, czyli efektywności wydań dużej liczby zleceń, przy jednoczesnej eliminacji błędów. Przygotowanie zamówienia będzie wymagało zgrania informatycznego między naszym systemem WMS, systemem klienta i systemami firm kurierskich – wyjaśnia Sylwia Dunn, business development director, ID Logistics Polska.
W teresińskim centrum dystrybucji Super-Pharm wykorzystane zostanie zupełnie nowe na rynku logistyki kontraktowej w Polsce rozwiązanie technologiczne, które będzie wspierać pracę magazynierów podczas kompletowania zamówień na wózkach widłowych. Zastosowanie tej technologii wpłynie na efektywność, wyeliminuje błędy oraz znacznie zmniejszy liczbę reklamacji przy uproszczonym procesie ich rozpatrywania.
Dotychczasowym operatorem usług logistycznych dla Super-Phram była firma DSV Solutions. Obsługiwany przez nią magazyn centralny również był zlokalizowany w Teresinie.