StoryEditor
Hurt i dystrybucja
09.11.2021 00:00

PGD Polska: 30 lat historii i 700 mln zł obrotu rocznie

PGD Polska działa na polskim rynku już od 30 lat. Firma powstała w 1991 roku, wtedy jako lokalna hurtownia Gradi. Dziś jest wiodącym dystrybutorem z sześcioma centrami logistycznymi, operatorem drogerii Jasmin i podejmuje wyzwania związane z obsługą nowoczesnych kanałów sprzedaży internetowej.

Dokładnie 30 lat temu we Wrocławiu, Krzysztof Gradecki wraz z żoną Marzeną założyli hurtownię kosmetyków. Firma początkowo funkcjonowała tylko w skali lokalnej, ale szybko zaczęła rozszerzać zasięg działania. 
W 1993 roku powstała pierwsza hurtownia Cash&Carry oraz oddziały zamiejscowe. Dwa lata później działalność rozpoczął pierwszy sklep EKO, dając początek ogólnopolskiej sieci marketów spożywczych, która po piętnastu latach dynamicznego rozwoju, jako EKO Holding zadebiutowała na Giełdzie Papierów Wartościowych. 

Dynamiczny rozwój firmy nastąpił w połowie 2008 roku, w wyniku powstania Polskiej Grupy Drogeryjnej, będącej efektem konsolidacji kilkunastu znaczących firm hurtowych ze wszystkich części Polski. W 2010 roku powstała franczyzowa sieć Drogerie Jasmin, która jest następcą założonej w 1999 roku regionalnej spółki Drogerie Aster. 
Wśród pierwszych dostawców znalazły się: Pollena Lechia (dzisiaj Nivea), Kolastyna czy Wizamet (dzisiaj Gillete). W następnych latach do grupy zaufanych Partnerów biznesowych dołączały kolejne firmy – L’Oreal, Unilever, Henkel, Soraya, Bielenda, PharmaCF i inni. 

Dziś PGD Polska jest dystrybutorem większości marek koncernowych oraz dużych i mniejszych firm. Stanowi platformę dystrybucyjną dla ponad 200 dostawców. Działa w oparciu o 6 centrów logistycznych, we: Wrocławiu, Warszawie, Lublinie, Krakowie, Poznaniu, oraz Niedomicach, dający zatrudnienie ponad tysiącosobowej rzeszy pracowników i współpracowników. 

PGD Polska dysponuje kapitałem własnym w wysokości 65 mln złotych oraz obrotami kształtującymi się na poziomie niemal 700 mln za miniony rok. Pomimo skali działalności, firma utrzymuje swój rodzinny charakter. 

– Wynajmując sześćdziesięciometrowe pomieszczenie po stoczniowej stołówce nie mieliśmy pojęcia jak to się potoczy – mówi Krzysztof Gradecki, współwłaściciel PGD.

– Mieliśmy jednak mnóstwo wiary i niesamowitą energię oraz szczęście do pierwszych współpracowników, którzy notabene są z nami do dziś. Wiary i energii nadal nam nie brakuje. Dlatego nie kończymy trzydziestki, tylko zaczynamy kolejną – dodaje Marzena Gradecka, współwłaścicielka.

PGD Polska jest przede wszystkim dystrybutorem chemii gospodarczej i kosmetyków. Rozwija swoją ofertę liczącą obecnie 30 tys. produktów. Jest również znaczącym operatorem „private labels”. Zespół sprzedażowy firmy liczy 170 osób.

Targi handlowe PGD Polska

Centralny Magazyn Kosmetyczny (CMK) będąc wydzieloną częścią wrocławskiego centrum logistycznego, gwarantuje szybkość realizacji zamówień i dostęp do najnowszych produktów w jednym miejscu. Poprzez zespół doradców kosmetycznych dociera do 1,5 tys. drogerii, a każdego miesiąca otrzymuje zamówienia od 4 tys. podmiotów o profilu drogeryjnym. 

Najnowszy projekt PGD ma związek z wyzwaniami obsługi nowoczesnych kanałów sprzedaży internetowej. Projekt e-commerce prowadzony jest zarówno na platformie konsumenckiej (drogeria internetowa), jak i w kanale B2B (hurtownia online chemii i kosmetyków).

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Hurt i dystrybucja
03.02.2025 12:19
GXO Logistics i Versace przedłużają współpracę we Włoszech
GXO obsługuje ok. 2,4 mln sztuk odzieży rocznie i zarządza logistyką dla wszystkich linii produktowych Versace: zarówno odzieżą na wieszakach, jak i składaną, a także akcesoriami, perfumami, biżuterią, artykułami wyposażenia wnętrz.Versace

Dzięki odnowieniu umowy, obejmującej obsługę logistyki wielokanałowej, obecna współpraca GXO i Versace będzie trwała łącznie już ponad 15 lat.

GXO Logistics, największy na świecie operator logistyki kontraktowej, ogłosił odnowienie współpracy z luksusową marką modową Versace, dla której zarządza logistyką wielokanałową obejmującą wszystkie linie produktowe Versace, zapewniając zwroty B2B i B2C, kontrolę jakości i usługi wartości dodanej, takie jak etykietowanie i naprawa odzieży.

Jesteśmy zaszczyceni, że Versace nadal powierza zarządzanie swoją logistyką naszym zespołom we Włoszech, dzięki czemu nasza współpraca trwa już prawie dwie dekady – komentuje Alessandro Renzo, dyrektor zarządzający GXO na Włochy i Szwajcarię. – Z biegiem czasu rozszerzyliśmy nasze partnerstwo o obsługę dodatkowych kanałów sprzedaży i nowych linii produktowych i jesteśmy gotowi do dalszego wspólnego rozwoju poprzez ciągłe doskonalenie oparte na technologii.

GXO obsługuje ok. 2,4 mln sztuk odzieży rocznie i zarządza logistyką dla wszystkich linii produktowych Versace: zarówno odzieżą na wieszakach, jak i składaną, a także akcesoriami, perfumami, biżuterią, artykułami wyposażenia wnętrz.

Współpraca obejmuje również logistykę surowców oraz obsługę wielokanałową, w tym zamówienia bezpośrednie dla konsumentów z dwóch magazynów w Bellinzago Novarese i Novara, z których każdy obejmuje antresole o łącznej powierzchni 12 tys. mkw.

Aby zwiększyć wydajność operacyjną, GXO wdrożyło szereg rozwiązań technologicznych, w tym wiszące sortowniki odzieży, RFID i przenośniki w każdym magazynie. Wyrazem zaangażowania GXO w obszarze ESG jest zainstalowanie oświetlenia LED oraz bezpośredni model zatrudnienia.

Duże doświadczenie w logistyce mody luksusowej oraz umiejętności, profesjonalizm i dbałość o szczegóły, a także ciągłe doskonalenie napędzane technologią, sprawiają, że partnerstwo z GXO jest dla nas kluczowe w spełnianiu obietnic, składanym naszym klientom – powiedział Fulvio Mizzau, dyrektor logistyki Versace. – W najbliższej przyszłości czeka nas wiele wyzwań, jednak wierzymy, że wspólnie z GXO będziemy mogli odpowiedzieć na nie wszystkie – dodał.

GXO zarządza w Europie ponad 60 centrami logistycznymi, dedykowanymi obsłudze branży modowej. Poprzez wykorzystanie wiodącej w branży technologii, skali i doświadczeniu, GXO optymalizuje łańcuchy dostaw, usprawniając przepływ towarów i zapewniając najlepsze w swojej klasie doświadczenia konsumenckie w zakresie realizacji zamówień e-commerce, dystrybucji wielokanałowej, usług wartości dodanej i logistyki zwrotów. 

GXO z powodzeniem wdraża technologię, która umożliwia markom modowym optymalizację operacji, redukcję kosztów i poprawę bezpieczeństwa. System sortowania 3D firmy GXO zwiększają przepustowość trzykrotnie podczas sezonowych szczytów zamówień. Ramiona robotyczne Pick-it-easy przyspieszają procesy kompletacji zamówień e-commerce. Skanery ubieralne zwiększają produktywność, a rozwiązania do pakowania 3D zmniejszają koszty wysyłki i wpływ na środowisko.

GXO Logistics jest największym na świecie operatorem logistyki kontraktowej, który korzysta z dynamicznego rozwoju e-commerce, automatyzacji oraz outsourcingu. GXO dąży do zapewnienia opartego na różnorodności, atrakcyjnego miejsca pracy dla ponad 130 tys. pracowników w ponad 970 centrach logistycznych o łącznej powierzchni 20 mln mkw. Firma współpracuje z największymi globalnymi markami na świecie, dostarczając zwinne i skalowalne odpowiedzi na złożone wyzwania logistyczne za pomocą zaawansowanych technologicznie rozwiązań w zakresie łańcucha dostaw i e-commerce.

Czytaj też: Jacek Ledwoń, GXO: Wielokanałowa sprzedaż przyniosła szereg wyzwań w obszarze logistyki

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Hurt i dystrybucja
31.01.2025 14:40
Przychody Puig wzrosły dzięki dwucyfrowym wzrostom w segmencie perfum i kosmetyków pielęgnacyjnych
Hiszpański koncern Puig posiada w swoim portfolio m.in. markę Paco RabanneIG puig_official

Koncern Puig, właściciel właściciel takich marek jak Byredo, Charlotte Tilbury i Dr Barbara Sturm, osiągnął w 2024 roku przychód netto w wysokości 4,79 mld euro. Wzrost w segmentach perfum i kosmetyków do pielęgnacji ciała został nieznacznie zrównoważony przez spadki w segmencie makijażu.

Hiszpański koncern, posiadający w swoim obszernym portfolio takie marki, jak Carolina Herrera, Paco Rabanne, Jean Paul Gaultier, Penhaligon‘s, L‘Artisan Parfumeur, Dries Van Noten czy Byredo, odnotował roczny wzrost przychodów netto o 10,9 proc. W ostatnim, czwartym kwartale 2024 sprzedaż wzrosła o 14,3 proc. w ujęciu rok do roku.

W regionie EMEA roczny wzrost Puig wzrósł o 12,8 proc., stanowiąc 55 proc. przychodów netto. Natomiast regiony Ameryki oraz Azji i Pacyfiku wyniosły odpowiednio 36 i 10 proc. całkowitych przychodów koncernu.

Perfumy i moda, stanowiące największy segment, odnotowały wzrost o 13,6 proc., stanowiąc aż 73 proc. całkowitych przychodów. Bardzo dobre wyniki odnotowały marki Jean Paul Gaultier oraz Carolina Herrera.

Imponującymi wzrostami wykazały się również marki perfum niszowych: dwucyfrowymi wzrostami mogą pochwalić się chociażby L’Artisan Parfumeur, Penhaligon‘s i Dries Van Noten.

Tymczasem segment makijażu odnotował przychód netto w wysokości 763 mln euro, co oznacza spadek o 1,3 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem. Najlepiej sprzedająca się marka makijażowa w ramach Puig, czyli Charlotte Tilbury, odnotowała wynik bez zmian w stosunku do poprzedniego okresu. Jak tłumaczy Puig, było to efektem kilku czynników, w tym wyjątkowo dobrego, dynamicznego pod kątem sprzedaży dla tej marki roku 2023.  

Mimo tego, marka Charlotte Tilbury zaliczyła w ubiegłym roku wiele udanych premier produktowych, a ponadto rozszerzyła swoją współpracę biznesową z Puig. 

Czytaj też: Puig przedłuża współpracę z Charlotte Tilbury - sprzedaż kosmetyków tej marki wzrosła trzykrotnie

Segment kosmetyków do pielęgnacji ciała przyniósł 516 mln euro przychodu netto, co stanowi 11 proc. przychodu netto Puig i wzrost o 19,8 proc. w porównaniu z rokiem 2023. Należące do Puig marki dermokosmetyków osiągały dobre wyniki, a Uriage odnotowało dwucyfrowy wzrost.

Puig wzmocnił ten segment również dzięki przejęciu marki Dr. Barbara Sturm w styczniu 2024 roku, wzmacniając swoje portfolio o firmę z półki “ultra premium”.

Rok 2024 był historyczny dla Puig. Obchodziliśmy bowiem swoją 110. rocznicę i staliśmy się spółką notowaną na giełdzie – skomentował Marc Puig, prezes i dyrektor generalny Puig. – Po raz kolejny osiągnęliśmy rekordowe przychody, napędzane wyjątkowymi wynikami naszej podstawowej działalności perfumeryjnej i w naszych głównych obszarach geograficznych, czyli EMEA i Ameryce. Kontynuowaliśmy również nasz rozwój w segmentach makijażu i pielęgnacji ciała, osiągając znaczące kamienie milowe, takie jak przejęcie Dr. Barbary Sturm i przedłużenie naszej umowy partnerskiej z Charlotte Tilbury – dodał Marc Puig.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
05. luty 2025 07:08