Dokładnie 30 lat temu we Wrocławiu, Krzysztof Gradecki wraz z żoną Marzeną założyli hurtownię kosmetyków. Firma początkowo funkcjonowała tylko w skali lokalnej, ale szybko zaczęła rozszerzać zasięg działania.
W 1993 roku powstała pierwsza hurtownia Cash&Carry oraz oddziały zamiejscowe. Dwa lata później działalność rozpoczął pierwszy sklep EKO, dając początek ogólnopolskiej sieci marketów spożywczych, która po piętnastu latach dynamicznego rozwoju, jako EKO Holding zadebiutowała na Giełdzie Papierów Wartościowych.
Dynamiczny rozwój firmy nastąpił w połowie 2008 roku, w wyniku powstania Polskiej Grupy Drogeryjnej, będącej efektem konsolidacji kilkunastu znaczących firm hurtowych ze wszystkich części Polski. W 2010 roku powstała franczyzowa sieć Drogerie Jasmin, która jest następcą założonej w 1999 roku regionalnej spółki Drogerie Aster.
Wśród pierwszych dostawców znalazły się: Pollena Lechia (dzisiaj Nivea), Kolastyna czy Wizamet (dzisiaj Gillete). W następnych latach do grupy zaufanych Partnerów biznesowych dołączały kolejne firmy – L’Oreal, Unilever, Henkel, Soraya, Bielenda, PharmaCF i inni.
Dziś PGD Polska jest dystrybutorem większości marek koncernowych oraz dużych i mniejszych firm. Stanowi platformę dystrybucyjną dla ponad 200 dostawców. Działa w oparciu o 6 centrów logistycznych, we: Wrocławiu, Warszawie, Lublinie, Krakowie, Poznaniu, oraz Niedomicach, dający zatrudnienie ponad tysiącosobowej rzeszy pracowników i współpracowników.
PGD Polska dysponuje kapitałem własnym w wysokości 65 mln złotych oraz obrotami kształtującymi się na poziomie niemal 700 mln za miniony rok. Pomimo skali działalności, firma utrzymuje swój rodzinny charakter.
– Wynajmując sześćdziesięciometrowe pomieszczenie po stoczniowej stołówce nie mieliśmy pojęcia jak to się potoczy – mówi Krzysztof Gradecki, współwłaściciel PGD.
– Mieliśmy jednak mnóstwo wiary i niesamowitą energię oraz szczęście do pierwszych współpracowników, którzy notabene są z nami do dziś. Wiary i energii nadal nam nie brakuje. Dlatego nie kończymy trzydziestki, tylko zaczynamy kolejną – dodaje Marzena Gradecka, współwłaścicielka.
PGD Polska jest przede wszystkim dystrybutorem chemii gospodarczej i kosmetyków. Rozwija swoją ofertę liczącą obecnie 30 tys. produktów. Jest również znaczącym operatorem „private labels”. Zespół sprzedażowy firmy liczy 170 osób.
Targi handlowe PGD Polska
Centralny Magazyn Kosmetyczny (CMK) będąc wydzieloną częścią wrocławskiego centrum logistycznego, gwarantuje szybkość realizacji zamówień i dostęp do najnowszych produktów w jednym miejscu. Poprzez zespół doradców kosmetycznych dociera do 1,5 tys. drogerii, a każdego miesiąca otrzymuje zamówienia od 4 tys. podmiotów o profilu drogeryjnym.
Najnowszy projekt PGD ma związek z wyzwaniami obsługi nowoczesnych kanałów sprzedaży internetowej. Projekt e-commerce prowadzony jest zarówno na platformie konsumenckiej (drogeria internetowa), jak i w kanale B2B (hurtownia online chemii i kosmetyków).