StoryEditor
Hurt i dystrybucja
27.10.2021 00:00

Kolejny kłopot z przesyłkami z Chin. Przedsiębiorcy wybierają alternatywne metody dostawy

Jak wynika z raportu opublikowanego przez Nikkei Asia, europejskie firmy uciekły się do transportu towarów z Chin drogą lądową, zamiast ryzykować, że staną się ofiarą ciągłego zatłoczenia portów. Już na początku roku pojawiły się problemy z dostępnością kontenerów i miejsc na statkach.

Pandemia powoduje wzrost kosztów przewozów morskich. To się zaczęło przekładać na globalny wzrost cen. Koszt transportu morskiego rośnie, co zaczyna przekładać się na ceny towarów i rywalizację o kontenery. Oczekiwanie na przesyłki z Chin do innych krajów świata, znowu może się wydłużyć.

Tym razem zamiast ryzykować, że towary nie pojawią się na czas, zwłaszcza w okresie jesienno-zimowy, (Halloween i Święta), firmy uciekają się do alternatywnych metod. Żegluga pozostaje dominującym środkiem transportu między Chinami a Europą – to import drogowy z Chin do UE wzrósł o 33 procent w ciągu pierwszych 8 miesięcy tego roku.

Chociaż droga powietrzna to najszybszy sposób transportu towarów z Chin, to jego koszt jest zaporowy. Wysyłka towarów jest tradycyjnie wybieraną metodą, ponieważ jest najtańsza, ale obecnie jest obarczona opóźnieniami. Około dwóch trzecich dostaw frachtu morskiego jest bardzo opóźniona. Wybór ciężarówki z Chin do Europy to nowy sposób radzenia sobie z zaistniałą sytuacją. Ta opcja nie jest uzależniona od dostępności kontenerów, ponieważ ładunek jest przewożony luzem lub na paletach.

Przeczytaj również: Chińska gospodarka spowalnia. To może być problem dla świata

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
30.01.2025 15:01
Centrala Notino w Brnie w nowej odsłonie

“To nowy rozdział Notino, i nasz nowy dom” – poinformowała firma za pośrednictwem social mediów o oddaniu do użytku swojego nowego, nowoczesnego budynku biurowego w Brnie.

Biurowiec mieści się Brnie przy ulicy Londýnské náměstí. Jak podkreśla Notino w swoim krótkim komunikacie, jest to zarazem jedna z największych inwestycji biurowych w Czechach.

Nowy rozdział Notino. I nasz nowy dom. Tym wszystkim i o wiele więcej jest nasz nowy office space, który jest nie tylko nowoczesny i piękny, ale także funkcjonalny i dopasowany do potrzeb pracowników Notino” – napisała firma, dziękując wszystkim osobom zaangażowanym w ten ogromny projekt.

Ich zaangażowanie pozwoliło nam terminowo przenieść się do funkcjonalnego i pięknego budynku. Wielkie podziękowania dla zespołu facility, zespołu ds. infrastruktury i IT” – podkreśliła firma. 

Projekt został zrealizowany dzięki współpracy z pracownią architektoniczną Kyzlink Architects.

Jak skomentował Bartosz Kliś, chief commercial officer w Notino, po dwóch tygodniach pracy w home office mógł powrócić do biura - już w nowym miejscu.

Jako ktoś, kto czerpie energię z osobistej współpracy, naprawdę doceniam przestrzeń zaprojektowaną tak, aby inspirować do pracy zespołowej, kreatywności i rozwoju. Te nowe biura są odzwierciedleniem naszej podróży i ambicji na przyszłość. Ogromne podziękowania dla wszystkich, którzy zrealizowali tę wizję – teraz nadszedł czas, aby jak najlepiej ją wykorzystać i wspólnie kształtować kolejne rozdziały naszego sukcesu!” – podsumował Bartosz Kliś.

Notino prowadzi obecnie działalność e-commerce w 27 krajach Europy, a w siedmiu z nich ma również sklepy stacjonarne (w tym m.in. w Polsce).  Firma obsługuje blisko 30 mln klientów. W 2024 roku Notino świętowało 20-lecie działalności.

Czytaj też: Bartosz Kliś, Notino: Dla nas nie ma granicy między online a offline

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Hurt i dystrybucja
27.01.2025 11:12
Douglas wynajmuje 46 tys. mkw. przestrzeni magazynowej – obiekt pomieści 8 mln produktów
CTPark Warsaw Southmat.prasowe

Douglas, europejski lider w segmencie omnichannel premium beauty, wynajął ponad 46 tys. mkw. powierzchni magazynowo-biurowej w CTPark Warsaw South. To największe centrum dystrybucyjne Douglas w Polsce będzie wsparciem dla obsługi sprzedaży w modelu omnichannel.

Od momentu wejścia na polski rynek ponad 24 lata temu, Douglas sukcesywnie wzmacnia swoją pozycję, nie tylko przez inwestycje w otwarcia czy modernizację perfumerii stacjonarnych, ale również rozwój platformy e-commerce z dużym wachlarzem marek i produktów. Jak podkreśla Douglas, inwestowanie w nowoczesne, efektywne rozwiązania magazynowo-logistyczne, które w pełni odpowiadają najwyższym standardom ESG, stanowi klucz do sprawnej obsługi klientów oraz zaspokajania ich najbardziej wymagających oczekiwań.

W CTPark Warsaw South zostanie otwarte główne centrum dystrybucyjne Douglas w Polsce i trzecie na świecie. Firma zajmie cały budynek WARS 01, w którym ulokuje biuro o powierzchni 1 317 mkw., a także przestrzeń magazynową o metrażu 44 940 mkw. To w sumie ponad 46 200 mkw. w lokalizacji, strategicznej z punktu widzenia zarządzania łańcuchem dostaw. 

Możliwe tu będzie przechowywanie do 8 mln produktów jednocześnie. Taką liczbą asortymentu można by w pełni zaopatrzyć 350 perfumerii stacjonarnych. Artykuły, na co dzień składowane w CTPark Warsaw South, będą dystrybuowane w Polsce, centralnej Europie oraz w krajach bałtyckich: Litwie, Łotwie czy Estonii. Magazyn będzie też zaopatrywał europejskie magazyny w asortyment marek własnych.

Nowy centralny magazyn dla regionu Europy Środkowo-Wschodniej jest kamieniem milowym w realizacji celów strategicznych Douglas w zakresie łańcucha dostaw. Obiekt będzie służył dwóm celom: wspieraniu całego rynku europejskiego poprzez dystrybucję ekskluzywnych marek oraz zaspokajaniu potrzeb w zakresie dostaw omnichannel we wszystkich krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Takie podejście wzmacnia zaangażowanie Douglas w doskonałość operacyjną i satysfakcję klientów w całym regionie – mówi Michał Niechaj, Supply Chain Director Corporate Brands & CEE Region w Douglas.

Skala możliwości, jakie daje nowe centrum logistyczno-magazynowe to jedno. Drugą – równie istotną kwestią – są rozwiązania z zakresu ESG, wspierające codzienną pracę w obiekcie. Budynek, należący do kompleksu CTPark Warsaw South, to jedna z dziesięciu nieruchomości magazynowych w Polsce z certyfikatem BREEAM na najwyższym poziomie Outstanding. 

image
CTPark Warsaw South
mat.prasowe

Obiekt został odpowiednio zaadaptowany na potrzeby najemcy. Wśród zastosowanych modyfikacji można wskazać: zwiększenie poziomu przezierności naturalnego światła do budynku, rozbudowę oświetlenia DALI o dodatkowe czujniki i strefy oddziaływania, podniesienie standardu zabezpieczenia przeciwpożarowego, a także doposażenie parku w rozwiązania z zakresu ochrony i monitoringu. Dodatkowo działanie magazynu będzie wspomagane przez systemy robotyczne, a zbieranie, przetwarzanie i analizowanie danych o zużyciu mediów wesprze technologia Smart Metering System. Jako źródło zasilania zarówno ogrzewania, jak i chłodzenia posłużą – coraz częściej wdrażane w inwestycjach CTP jako standard – pompy ciepła. Z kolei na dachu znajdzie się instalacja fotowoltaiczna o mocy do 0,5 MWp.

–  Znaczący zakres wprowadzonych dostosowań świadczy o rosnącym zapotrzebowaniu firm na przestrzenie dopasowane do ich specyficznych wymagań biznesowych i linii technologicznych. Wyższe – od referencyjnych – standardy techniczne i operacyjne to także nasz priorytet. W ten sposób możemy tworzyć inwestycje nie tylko funkcjonalne, ale i zapewniające wartość w długoterminowej perspektywie. Z tym większą satysfakcją patrzę na wieloletnie partnerstwo, które właśnie nawiązuje się pomiędzy CTP a Douglas. Zawarta umowa najmu została podpisana na okres 10 lat – wyjaśnia Patrycja Makowska, Business Developer w CTP Polska.

W transakcji najemcę wspierali eksperci z firmy doradczej Colliers.

– Firma Douglas, kierując się wysokimi wymaganiami dotyczącymi jakości nieruchomości oraz koniecznością rygorystycznego przestrzegania terminów, ustanowiła najwyższe standardy realizacji projektu. Sukces ten był możliwy dzięki sprawnej współpracy zespołu Douglas, wsparciu doradczemu Colliers oraz wielu zewnętrznych specjalistów. Warto podkreślić zaangażowanie naszego klienta w poszukiwanie i wdrażanie rozwiązań, które przyczyniają się do minimalizacji wpływu nieruchomości na środowisko naturalne. Dziękujemy również deweloperowi za aktywne działanie i elastyczność, bez których realizacja projektu nie byłaby możliwa – mówi Łukasz Pańczyk, Dyrektor w Dziale Powierzchni Logistycznych i Przemysłowych, Colliers.

CTP jest największym notowanym na giełdzie właścicielem, deweloperem oraz zarządcą nieruchomości logistycznych i przemysłowych pod względem powierzchni najmu brutto, posiadającym 12.6 mln mkw. GLA w 10 krajach (stan na 30 września 2024 roku). Firma certyfikuje wszystkie nowe budynki w systemie BREEAM na poziomie „very good” lub wyższym, a w rankingu Sustainalytics uzyskała rating ESG na poziomie „negligible-risk” (pomijalnego ryzyka), potwierdzając swoje zaangażowanie w zrównoważony rozwój.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
31. styczeń 2025 10:10