StoryEditor
Hurt i dystrybucja
19.12.2023 10:49

Katarzyna Szafraniec-Leśniak, Orbico Salon Professional: Rynek fryzjerski boryka się z rosnącymi kosztami prowadzenia działalności. Odbija się to na wyborze marek do pracy w salonach [Trendy w biznesie 2024]

Katarzyna Szafraniec-Leśniak, managing director area Salon Professional w Orbico, odpowiedzialna między innymi za biznes w Polsce (trzecia z lewej). Na zdjęciu także (od lewej): Robert Grzyb, prezes Orbico Polska, Mariusz Latos, dyrektor zarządzający Orbico Suply, Tomasz Czuchnowski, dyrektor zarządzający Orbico Beauty, Anna Szpitalny, dyrektor operacyjna Orbico Polska oraz Eddy Malky, dyrektor zarządzający Orbico Style   ,     / mat. prasowe Orbico
Salony fryzjerskie borykają się z rosnącymi kosztami prowadzenia działalności. Część z nich, myśląc o zredukowaniu tych obciążeń, rozważa przejście na tańsze produkty, na bazie których będą świadczyć swoje usługi. Z jednej strony poprzez platformę B2B oraz nową platformę e-learningową będziemy je lojalizować i pokazywać korzyści z pracy na markach, które oferujemy, a z drugiej – zgodnie ze strategią potwierdzoną z Wella Company – będziemy wprowadzać profesjonalne produkty do kanału drogeryjnego – zdradza Katarzyna Szafraniec-Leśniak, managing director area Salon Professional, odpowiedzialna między innymi za biznes w Polsce.

Jakich wyzwań i zagrożeń biznesowych spodziewacie się Państwo w nadchodzącym roku?

 

Rynek fryzjerski to głównie drobny biznes, który boryka się z rosnącymi kosztami prowadzenia działalności i to niestety odbija się też na wyborze marek do pracy w salonach. Nadchodzący rok nie przyniesie tu zmian na lepsze. Właściciele zakładów szukają oszczędności i zdarza się, że podejmują decyzje o zmianie marek na tańsze, czasem w ramach naszego portfolio, a czasem niestety tracimy salon jako klienta.

Wyzwaniem i zarazem naszą rolą jako dystrybutora Wella Company jest nieustanne pokazywanie przewagi jakościowej marek z portfolio firmy i uzmysławianie, że salony powinny budować swoją przewagę jakością świadczonych usług. A wtedy na lojalnego i zadowolonego klienta dużo łatwiej jest przenieść część kosztów wynikających ze wzrostu cen opłat za wynajem, energię czy za produkty, z których korzystają podczas wykonywania usług. I takie właśnie postępowanie rekomendujemy naszym klientom – stawianie przede wszystkim na jakość po stronie usług i produktów.

 

W roku turbulencji gospodarczych dużym wyzwaniem jest umiejętne zarządzanie asortymentem, cenami i budowanie marż. Jak firma będzie pracowała nad tymi obszarami biznesu?

 

Z pewnością będziemy dostosowywać się do sytuacji i w miarę możliwości wprowadzać nowe marki. Jednak nie rezygnujemy z naszej podstawowej zasady, którą jest niepodejmowanie współpracy z markami konkurencyjnymi w stosunku do tych, które już mamy w portfolio.

Duże nadzieje wiążemy z rozwojem platformy sprzedażowej B2B, która pozwala na automatyzację zarządzania różnymi kanałami sprzedaży oraz optymalizację w zakresie marży.

 

Co będzie priorytetem dla firmy w nadchodzącym roku? Jaki macie plan na wypadek, jeśli nie uda się Wam zatrzymać przy sobie części salonów, które ograniczając koszty, zdecydują się jednak na wybór tańszych produktów spoza Waszego portfolio?

 

Pomimo tych zagrożeń wciąż widzimy sporo szans na rozwój w 2024 roku. Jedną z nich będzie wejście do nowych kanałów sprzedaży. Zgodnie ze strategią ustaloną z naszym kluczowym partnerem – firmą Wella Company – będziemy wprowadzać profesjonalne produkty także do kanału drogeryjnego.

Jednak w obszarze Salon Professional nieustannie skupiamy się na bezpośredniej współpracy z salonami i na pozyskiwaniu nowych klientów. Taki plan dotyczy również przyszłego roku. Ważny dla nas będzie dalszy rozwój platformy B2B, stworzenie platformy e-learningowej dla salonów oraz modyfikacja aktualnego programu lojalnościowego. Mamy nadzieję, że wszystkie te działania wzmocnią lojalność naszych dotychczasowych klientów profesjonalnych i przyciągną wielu nowych.    

 

Orbico Salon Professional jest dystrybutorem marek: Wella Professionals, Londa Professional, Nioxin, System Professional, Sebastian Professional, Sebman, Valera, Fromm i OPI. Oprócz oferty dla salonow Orbico jest też dystrybuterem marek drogeryjnych, takich jak Clarins, Isa Dora czy Tangle Teezer.

 

Czytaj też: Tomasz Czuchnowski, Orbico: Nie unikniemy kolejnych podwyżek cen, co wzmocni marki własne i najtańszą ofertę kosmetyczną

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Hurt i dystrybucja
02.07.2024 16:37
Magdalena Ostrowska z L’Oréal Warsaw Plant nagrodzona tytułem „Kobieta w Logistyce 2024”
Kobieta w Logistyce 2024 Od lewej: Magdalena Ostrowska, Beata Trochymiak, Sylwia Michael, która odebrała statuetkę w im. Emilii Górskiej-Mytykfot. Tomek Dyczewski

Wyróżnienie „Kobieta roku w Logistyce” przyznawane jest od 13 lat przez Forum Kobiet w Logistyce, które skupia społeczność menedżerek pracujących zarówno po stronie dostawcy, jak i odbiorcy usług logistycznych. Jak informuje Beata Trochymiak, pomysłodawczyni rankingu i organizatorka Forum Kobiet w Logistyce, nagroda ma promować różnorodność oraz zaangażowania kobiet w rozwój branży logistycznej i uhonorować ich sukcesy i działalność.  

Podczas 12. edycji Forum, które odbyło się w czerwcu br. w Warszawie pod hasłem „Improvisus – czyli witajcie w nieprzewidywalnym, niespotykanym i nagłym świecie”, w dniach 03-04 czerwca 2024 r. wręczone zostały statuetki tegorocznym laureatkom rankingu.

Trafiły one do dwóch menedżerek. Tytuł Kobieta w Logistyce 2024 otrzymały: Magdalena Ostrowska, Customer Service Manager w L’Oréal Warsaw Plant – Kobieta w Logistyce 2024 (w kategorii odbiorca usług logistycznych) oraz Emilia Górska-Mytyk, dyrektorka zarządzająca w Kuehne+Nagel – Kobieta w Logistyce 2024 (w kategorii dostawca usług logistycznych).

Magdalena Ostrowska z branżą logistyczną związana jest od ponad 20 lat. Od 2006 r. pracuje w podwarszawskiej fabryce L’Oréal, gdzie zarządza Działem Obsługi Klienta. Odpowiada za organizacje dostaw kosmetyków do 29 Centrali Dystrybucyjnych na świecie, analizę i optymalizacje kosztów transportu oraz współpracę z magazynami zewnętrznymi.  

Emilia Górska-Mytyk również od ponad 20 lat jest związana z branżą kosmetyczną. W 2016 r. dołączyła do Kuehne + Nagel jako Head of Business Development Management. Rok później awansowała na stanowisko dyrektorki sprzedaży i marketingu. Od lutego 2024 r. pełni funkcję dyrektorki zarządzającej i prezeski zarządu Kuehne + Nagel.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
08.05.2024 16:36
Clarins optymalizuje łańcuchy dostaw i podpisuje strategiczną umowę z FM Logistic
Clarins wraz z FM Logistic pracują nad optymalizacją i zarządzaniem łańcuchem dostaw kosmetycznej marki w Europie FM Logistic
Clarins – globalna grupa kosmetyczna oraz FM Logistic będą współpracować nad wdrożeniem elastycznej sieci dystrybucji produktów marki w dziesięciu krajach europejskich. Po dwóch latach pilotażowego projektu firmy podpisały umowę o strategicznym partnerstwie.

FM Logistic nawiązało współpracę z Clarins, globalną rodzinną grupą kosmetyczną. Jej celem jest wdrożenie sprawnie działającej i elastycznej sieci dystrybucji w dziesięciu krajach europejskich. Sieć będzie obsługiwana z trzech strategicznych lokalizacji logistycznych Clarins we Francji, Hiszpanii i Włoszech.

image
Clarins to luksusowa marka kosmetyczna
fot. Shutterstock
Spersonalizowane rozwiązanie z zakresu „Control Tower”, czyli pełnej integracji danych i zarządzania łańcuchem dostaw, zostało zaprojektowane w celu sprostania wyzwaniom związanym z rozwojem Grupy Clarins w Europie. Zapewnia ono widoczność przepływów w czasie rzeczywistym, planowanie zamówień, zarządzanie ryzykiem, zoptymalizowany wpływ na CSR i transport. Ponadto system ten optymalizuje kompleksowy przepływ logistyczny, aby znacznie zmniejszyć ślad węglowy. Monitorowanie danych w czasie rzeczywistym umożliwia identyfikację obszarów wymagających poprawy i alertów dotyczących łańcucha dostaw.

Po przeprowadzeniu dwuletniego projektu pilotażowego FM Logistic i Clarins podpisały umowę o strategicznym partnerstwie. Ma ono na celu wsparcie europejskiej sieci dystrybucji, która obejmuje dziesięć krajów, a wysyłki odbywają się z trzech kluczowych lokalizacji we Francji (magazyn Clarins w Amiens), Włoszech (magazyn FM Logistic w Vellezzo Bellini) i Hiszpanii (magazyn FM Logistic w Illescas).

– To partnerstwo stanowi ważny kamień milowy w naszych wysiłkach na rzecz optymalizacji operacji logistycznych z naszych 3 centrów w Europie, dzięki konkretnemu i innowacyjnemu rozwiązaniu, które umożliwia precyzyjne śledzenie naszego łańcucha dystrybucji w czasie zbliżonym do rzeczywistego. Wpisuje się to w nasze zobowiązania dotyczące coraz bardziej wydajnej obsługi klienta, zapewniając szybkie, niezawodne i sprawne dostawy, przy jednoczesnym zmniejszeniu wpływu na środowisko poprzez lokalizację centrów bliżej naszych klientów i wykorzystanie „czystszego” transportu – stwierdził Denis Martin, specjalista ds. transformacji wsparcia biznesowego w Clarins.

FM Logistic Central Europe jest częścią międzynarodowej firmy logistycznej FM Logistic i zajmuje się obsługą rynków w Europie Środkowej. Oddziały firmy w Polsce, Czechach, Słowacji i na Węgrzech umożliwiają obsługę klientów w regionie.

Firma dysponuje łącznie ponad 1 mln mkw. powierzchni magazynowej, a także flotą ok. 2 500 pojazdów. Posiada 17 platform logistycznych, 30 magazynów przeładunkowych i zatrudnia ponad 5 tys. pracowników.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. lipiec 2024 03:17