StoryEditor
Hurt i dystrybucja
30.07.2024 16:51

InPost otworzył nowy oddział w Jeleniej Górze realizując swoje cele środowiskowe

Oddział InPost w Jeleniej Górze / fot. InPost

Grupa InPost uruchomiła nowy oddział w Jeleniej Górze. Obiekt jest wyposażony w inteligentne rozwiązania i spełnia założenia firmy w zakresie zrównoważonego rozwoju.

Grupa InPost uruchomiła swój oddział w Jeleniej Górze. Obiekt ma blisko 6 tys. mkw. powierzchni magazynowo-biurowej, 14 wiat kurierskich umożliwiających obsługę 103 kurierów jednocześnie i 4 doki do załadunku ciężarówek.

Nowoczesny obiekt jest wyposażony w inteligentne rozwiązania, m.in.: system BMS, system Smart Metering, system DALI, czujniki ruchu i odzysk wody szarej. Na terenie całego obiektu i w jego otoczeniu zainstalowane oświetlenie LED jest zasilane panelami fotowoltaicznymi, które zaspokaja potrzeby całego obiektu. Nieprzerwaną pracę oddziału zapewnia przygotowany pod standardy InPost agregat prądotwórczy z możliwością automatycznego przełączenia zasilenia w przypadku utraty zasilania z sieci miejskiej. Postawiono także zadaszone wiaty rowerowe.

Centra logistyczne i oddziały InPost obsługują w Polsce blisko 23 tys. Paczkomatów i około 600 mln przesyłek rocznie. – Takie wolumeny – przy naszych wysoko wyśrubowanych standardach dostawy D+1 – wymagają perfekcyjnej logistyki i planowania, a przede wszystkim doskonałej infrastruktury sortowniczej  – mówi Dariusz Lipiński, wiceprezes zarządu ds. operacyjnych InPost.

W ramach długofalowej strategii ESG, InPost  od 3 lat realizuje Program InPost Green City. Jego głównym celem  jest wspieranie miast w dążeniu do tworzenia zazielenionej, czystej i nowoczesnej przestrzeni miejskiej oraz realizacja potrzeb mieszkańców, których głosem są miasta partnerskie.  W programie InPost Green City uczestniczy już 68 miast, w tym Jelenia Góra.

InPost jest pierwszą firmą w Polsce z zatwierdzonymi przez SBTi celami NET-ZERO do 2040 oraz jedną z siedmiu firm na świecie, w sektorze logistycznym, która realizuje ambitną ścieżkę dekarbonizacji do 2040 roku. Grupa inwestuje także w rozwój elektromobilności w zakresie floty i ładowarek elektrycznych. InPost we współpracy z GreenWay zainstalował także ponad 200 stacji ładowania aut elektrycznych w swoich centrach logistycznych oraz publicznie dostępnych dla kierowców ładowarek DC w pobliżu Paczkomatów.

Czytaj także: KPMG Poland: Allegro generuje ok. 1 proc. polskiego PKB — co to oznacza dla rynku?

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Hurt i dystrybucja
30.07.2024 15:37
ID Logistics wyprzedza założone wzrosty przychodów
Międzynarodowa grupa ID Logistics zarządza w Polsce 39 centrami logistycznymiID Logistics

ID Logistics, międzynarodowy operator logistyki kontraktowej, publikuje dobre wyniki za drugi kwartał i drugie półrocze 2024.

ID Logistics w drugim kwartale 2024 r. osiągnął przychody w wysokości 782,3 mln euro, co oznacza wzrost o +19,7 proc. Wynik obejmuje m.in przychody przejętej w Polsce spółki Spedimex, której konsolidacja trwa od 1 czerwca 2023 r. Po uwzględnieniu korekty związanej z przejęciem oraz korzystnym kursem walutowym w minionym kwartale, wzrost w ujęciu like-for-like wyniósł +16 proc. w porównaniu z 2. kwartałem 2023 roku.

– Aktualne wyniki potwierdziły nasz bardzo dobry pierwszy kwartał 2024 roku, z tempem wzrostu, które jeszcze przyśpieszyło. Działalność spółki była szczególnie dynamiczna w Ameryce Północnej, gdzie Grupa z kwartału na kwartał umacnia swoją pozycję. Drugi kwartał odzwierciedla również naszą silną dynamikę przychodów w Europie i powrót do wzrostu działalności we Francji. Nowy rok fiskalny powinien zatem oznaczać dla ID Logistics dalszy wzrost rentowności – mówi Eric Hémar, prezes zarządu Grupy ID Logistics.

Pierwsze półrocze 2024 r. ID Logistics zakończyło z przychodami w wysokości 1 518,6 mln euro, co oznacza wzrost o +18,7 proc., z czego +14,3 proc.w ujęciu like-for-like. Od początku roku ID Logistics uruchomiło 14 nowych projektów i wyprzedza harmonogram na 2024 rok.

Grupa ID Logistics, zarządzana przez Erica Hémara, jest międzynarodowym operatorem logistyki kontraktowej, z przychodami na poziomie 2,75 mld EUR w 2023 r. Firma zarządza blisko 400 lokalizacjami w 18 krajach, dysponuje ponad 8 mln mkw. powierzchni magazynowej w Europie, Ameryce, Azji i Afryce.

ID Logistics Polska specjalizuje się w logistyce kontraktowej dla branży retail, FMCG, e-commerce, beauty, fashion i dóbr luksusowych. W 41 lokalizacjach, firma zarządza 39 centrami logistycznymi o łącznej powierzchni magazynowej ponad 1 mln mkw., przeznaczonej dla realizacji projektów: B2B, e-commerce oraz multichannel.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Hurt i dystrybucja
22.07.2024 17:56
Zmiana na stanowisku prezesa w firmie Merkury
Tadeusz Pawłowski, współwłaściciel firmy Merkury i Piotr Kucman, nowy prezesfot.: Linkedin Merkury SA

Piotr Kucman objął stanowisko prezesa firmy dystrybucyjnej Merkury. Przejął obowiązki od Tadeusza Pawłowskiego. Jak podała firma, to zdarzenie otwiera nową erę w historii organizacji.

Tadeusz Pawłowski, współwłaściciel firmy Merkury, po latach pełnienia funkcji prezesa, przekazał stery nowemu liderowi. Obowiązki prezesa objął Piotr Kucman.

"Zmiana ta nie tylko otwiera nowy rozdział w historii naszej organizacji, ale również wprowadza nas w nową erę pełną nadziei, wyzwań i możliwości" – podała firma w komunikacie na swoim oficjalnym profilu w mediach społecznościowych.

Piotr Kucman związany jest z firmą Merkury od 2021 r. Wówczas objął stanowisko dyrektora komercyjnego.

„Szybko pokazał swoje zdolności przywódcze i umiejętność budowania efektywnych zespołów. Jego zdolność do identyfikowania nowych możliwości rynkowych i wprowadzania strategii była znacząca dla wzrostu naszej firmy w tym okresie.

image
Piotr Kucman, prezes firmy Merkury
fot.: Linkedin Merkury SA
W uznaniu za swoje osiągnięcia w 2023 roku Piotr został awansowany na stanowisko dyrektora zarządzającego. Skutecznie zarządzał kluczowymi obszarami, takimi jak poprawa efektywności operacyjnej, rozwój i wdrożenie strategii biznesowej, maksymalizacja przychodów i zysków oraz optymalizacja kosztów. Jego determinacja, innowacyjne podejście i nieustanne dążenie do doskonałości były kluczowe dla osiągnięcia tego awansu” – czytamy w komunikacie firmy.

Wśród cech nowego prezesa wymieniono determinację oraz innowacyjne podejście do zarządzania.

Merkury jest dystrybutorem, importerem i producentem zdrowej żywności, naturalnych kosmetyków oraz największym dystrybutorem leków i suplementów diety na rynku pozaaptecznym. Dostarcza produkty do 35 tys. odbiorców na rynku nowoczesnym, tradycyjnym, aptecznym oraz e-commerce. Firma istnieje od 2004 r., była wówczas pierwszą w Polsce wschodniej hurtownią farmaceutyczną z zaledwie 10-osobowym zespołem. W 2012 r. do oferty firmy weszły kosmetyki. W 2017 r. Merkury uruchomił platformę e-commerce. W 2022 r. zespół firmy liczył już 410 osób. W ofercie firmy znajduje się 7 tys. produktów od ponad 200 marek.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
30. lipiec 2024 20:11