StoryEditor
Hurt i dystrybucja
30.05.2022 00:00

Delko po I kwartale roku ma rekordowe wyniki. Wzrosty mają się utrzymać do końca roku

Sprzedaż Delko w I kwartale 2002 roku przekroczyła 208,6 mln zł. To wynik lepszy niż w ubiegłym roku, kiedy I kwartał zamknął się kwotą nieznacznie ponad 191 mln zł. Rosną też zyski i rentowność. Zarząd obiecuje utrzymanie dynamiki co najmniej do końca roku.

Sprzedaż Delko w I kwartale 2002 roku przekroczyła 208,6 mln zł. To prawie 9 proc. więcej niż w tym samym okresie rok wczesnej, kiedy to wartość sprzedaży osiągnęła nieco ponad 191 mln zł. EBITDA spółki urosła z 7,9 mln w I kw. 2021 do 8,2 ml w tym roku, a zysk brutto z 5,6 do 8,2 mln zł. Natomiast zysk netto zwiększył się do 6,8 mln zł z 4,4 mln rok temu.  Rentowność EBITDA to obecnie 5,2 proc. Po I kwartale 2021 było to 4,1 proc.

– Przewiduję, że ten duży wzrost utrzyma się co najmniej do końca roku. Pozwoli to na inwestycje w rozwój i możliwość wypłaty sowitej dywidendy akcjonariuszom w przyszłym roku – skomentował Dariusz Kawecki, prezes Delko.

Przy okazji zachęcił do inwestycji w akcje Delko.

A że kurs akcji na giełdzie mocno poniżej rzeczywistej wartości księgowej – prawdziwa okazja – kto ma gotówkę – zapraszam, niechaj pewnie inwestuje w nasze akcje, jako bezpieczna przystań w czasach inflacji – czytamy w liście do akcjonariuszy załączonym do raportu finansowego za I Q’2022 r.

 

Delko poinformowało w raporcie, że przed wojną w Ukrainie nie zaopatrywało sklepów w Ukrainie ani w Rosji. Sprzedaży do tych państw nie prowadzi także teraz. Spółki grupy prowadzą natomiast sprzedaż w ramach przetargów pomocowych, poprzez swoich odbiorców. Jest to jednak sprzedaż niezagrożona pod kątem otrzymania należności za towar.

Do dnia publikacji raportu Delko nie odczuło też braków związanych z ciągłością dostaw. Jednym z odczuwalnych negatywnych czynników, jest natomiast gwałtowny wzrost cen paliw, co bezpośrednio przełoży się niekorzystnie na koszty operacyjne grupy.

Jednocześnie Delko informuje w raporcie, ze napływ uchodźców może pozytywnie wpłynąć na branżę handlową w sektorze artykułów zaspokajających podstawowe potrzeby ludności, jakimi są artykuły spożywcze, środki czystości i produkty higieniczne.

– Liczba potencjalnych klientów wzrosła o około 2-2,5 mln osób. Może to spowodować większą konsumpcję, wzrost sprzedaży w sklepach współpracujących i franczyzowych – czytamy w raporcie Delko.

Grupa przewiduje też, że niedobór siły roboczej w branży handlowej może w znaczny sposób ulec poprawie.

Delko prowadzi sprzedaż hurtową m.in. wyrobów chemicznych, gospodarczych, kosmetyków i artykułów toaletowych, a także detaliczną sprzedaż kosmetyków i artykułów chemii gospodarczej (jest właścicielem sieci Blue Stop) oraz artykułów spożywczych.  

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Hurt i dystrybucja
02.07.2024 16:37
Magdalena Ostrowska z L’Oréal Warsaw Plant nagrodzona tytułem „Kobieta w Logistyce 2024”
Kobieta w Logistyce 2024 Od lewej: Magdalena Ostrowska, Beata Trochymiak, Sylwia Michael, która odebrała statuetkę w im. Emilii Górskiej-Mytykfot. Tomek Dyczewski

Wyróżnienie „Kobieta roku w Logistyce” przyznawane jest od 13 lat przez Forum Kobiet w Logistyce, które skupia społeczność menedżerek pracujących zarówno po stronie dostawcy, jak i odbiorcy usług logistycznych. Jak informuje Beata Trochymiak, pomysłodawczyni rankingu i organizatorka Forum Kobiet w Logistyce, nagroda ma promować różnorodność oraz zaangażowania kobiet w rozwój branży logistycznej i uhonorować ich sukcesy i działalność.  

Podczas 12. edycji Forum, które odbyło się w czerwcu br. w Warszawie pod hasłem „Improvisus – czyli witajcie w nieprzewidywalnym, niespotykanym i nagłym świecie”, w dniach 03-04 czerwca 2024 r. wręczone zostały statuetki tegorocznym laureatkom rankingu.

Trafiły one do dwóch menedżerek. Tytuł Kobieta w Logistyce 2024 otrzymały: Magdalena Ostrowska, Customer Service Manager w L’Oréal Warsaw Plant – Kobieta w Logistyce 2024 (w kategorii odbiorca usług logistycznych) oraz Emilia Górska-Mytyk, dyrektorka zarządzająca w Kuehne+Nagel – Kobieta w Logistyce 2024 (w kategorii dostawca usług logistycznych).

Magdalena Ostrowska z branżą logistyczną związana jest od ponad 20 lat. Od 2006 r. pracuje w podwarszawskiej fabryce L’Oréal, gdzie zarządza Działem Obsługi Klienta. Odpowiada za organizacje dostaw kosmetyków do 29 Centrali Dystrybucyjnych na świecie, analizę i optymalizacje kosztów transportu oraz współpracę z magazynami zewnętrznymi.  

Emilia Górska-Mytyk również od ponad 20 lat jest związana z branżą kosmetyczną. W 2016 r. dołączyła do Kuehne + Nagel jako Head of Business Development Management. Rok później awansowała na stanowisko dyrektorki sprzedaży i marketingu. Od lutego 2024 r. pełni funkcję dyrektorki zarządzającej i prezeski zarządu Kuehne + Nagel.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
08.05.2024 16:36
Clarins optymalizuje łańcuchy dostaw i podpisuje strategiczną umowę z FM Logistic
Clarins wraz z FM Logistic pracują nad optymalizacją i zarządzaniem łańcuchem dostaw kosmetycznej marki w Europie FM Logistic
Clarins – globalna grupa kosmetyczna oraz FM Logistic będą współpracować nad wdrożeniem elastycznej sieci dystrybucji produktów marki w dziesięciu krajach europejskich. Po dwóch latach pilotażowego projektu firmy podpisały umowę o strategicznym partnerstwie.

FM Logistic nawiązało współpracę z Clarins, globalną rodzinną grupą kosmetyczną. Jej celem jest wdrożenie sprawnie działającej i elastycznej sieci dystrybucji w dziesięciu krajach europejskich. Sieć będzie obsługiwana z trzech strategicznych lokalizacji logistycznych Clarins we Francji, Hiszpanii i Włoszech.

image
Clarins to luksusowa marka kosmetyczna
fot. Shutterstock
Spersonalizowane rozwiązanie z zakresu „Control Tower”, czyli pełnej integracji danych i zarządzania łańcuchem dostaw, zostało zaprojektowane w celu sprostania wyzwaniom związanym z rozwojem Grupy Clarins w Europie. Zapewnia ono widoczność przepływów w czasie rzeczywistym, planowanie zamówień, zarządzanie ryzykiem, zoptymalizowany wpływ na CSR i transport. Ponadto system ten optymalizuje kompleksowy przepływ logistyczny, aby znacznie zmniejszyć ślad węglowy. Monitorowanie danych w czasie rzeczywistym umożliwia identyfikację obszarów wymagających poprawy i alertów dotyczących łańcucha dostaw.

Po przeprowadzeniu dwuletniego projektu pilotażowego FM Logistic i Clarins podpisały umowę o strategicznym partnerstwie. Ma ono na celu wsparcie europejskiej sieci dystrybucji, która obejmuje dziesięć krajów, a wysyłki odbywają się z trzech kluczowych lokalizacji we Francji (magazyn Clarins w Amiens), Włoszech (magazyn FM Logistic w Vellezzo Bellini) i Hiszpanii (magazyn FM Logistic w Illescas).

– To partnerstwo stanowi ważny kamień milowy w naszych wysiłkach na rzecz optymalizacji operacji logistycznych z naszych 3 centrów w Europie, dzięki konkretnemu i innowacyjnemu rozwiązaniu, które umożliwia precyzyjne śledzenie naszego łańcucha dystrybucji w czasie zbliżonym do rzeczywistego. Wpisuje się to w nasze zobowiązania dotyczące coraz bardziej wydajnej obsługi klienta, zapewniając szybkie, niezawodne i sprawne dostawy, przy jednoczesnym zmniejszeniu wpływu na środowisko poprzez lokalizację centrów bliżej naszych klientów i wykorzystanie „czystszego” transportu – stwierdził Denis Martin, specjalista ds. transformacji wsparcia biznesowego w Clarins.

FM Logistic Central Europe jest częścią międzynarodowej firmy logistycznej FM Logistic i zajmuje się obsługą rynków w Europie Środkowej. Oddziały firmy w Polsce, Czechach, Słowacji i na Węgrzech umożliwiają obsługę klientów w regionie.

Firma dysponuje łącznie ponad 1 mln mkw. powierzchni magazynowej, a także flotą ok. 2 500 pojazdów. Posiada 17 platform logistycznych, 30 magazynów przeładunkowych i zatrudnia ponad 5 tys. pracowników.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. lipiec 2024 05:30