W myśl podpisanej umowy Delko przeprowadzi audyt prawno-finansowy w spółce Waldi. Aby transakcja doszła do skutku UOKiK musi jeszcze wydać zgodę na koncentrację przedsiębiorców objętą umową lub wydać decyzję, że taka zgoda nie jest potrzebna.
Waldi jest dystrybutorem artykułów chemii gospodarczej, kosmetyków i artykułów higienicznych na terenie województwa wielkopolskiego i ościennych. Obsługuje ponad 25 proc. terenu Polski. Dostarcza towar głównie dla sieci sklepów (75 proc.), takich jak: Chata Polska, Lewiatan, Spar, Słoneczko, Piotr i Paweł, Eko-Natura. W 2012 roku podpisała umowę masterfranczyzy z DP Drogerie Polskie, na organizację sieci drogerii na terenie zachodniej Polski.
Spółka akcyjna Delko powstała w 1995 roku. Jej założycielami byli właściciele kilkunastu hurtowni chemii gospodarczej i kosmetyków z całej Polski. Obecnie dystrybucja produktów prowadzona jest za pośrednictwem 13 dystrybutorów – hurtowni zlokalizowanych w różnych regionach kraju. Delko jest też jednym z głównych dostawców przedsiębiorstwa Waldi. Prowadzi własną sieć drogerii Blue Stop (439 placówek). Ostatnio Delko nabyło za 3 mln zł od Bać-Polu sieć Słoneczko (24 sklepy własne i 177 sklepów franczyzowych). Kupiło też krakowską Avitę oraz połowę udziałów w A&K Hurt-Market. Na działalność detaliczną Delko składają się także spółki RHS (23 sklepy spożywcze Sedal) i Lavende (trzy drogerie: w Warce, Szydłowcu i Kielcach).
Negocjacje w sprawie przejęcie hurtowni Waldi spółka rozpoczęła w październiku 2017 roku. Zdaniem zarządu Delko, nabycie udziałów w firmie Waldi wpłynie pozytywnie na dalszy rozwój grupy kapitałowej Delko, jej przychody i wyniki finansowe
W pierwszym półrocze 2019 r. spółka Delko zwiększyła przychody do niemal 365,2 mln zł w porównaniu z 321,9 mln zł w analogicznym okresie roku ubiegłego. Zwiększył się także zysk netto. W okresie styczeń-czerwiec br. wyniósł on 7,14 mln zł. Rok wcześniej ukształtował się na poziomie 6,87 mln zł. Zauważalnie podskoczył wynik EBITDA, z ok. 11,1 mln zł przed rokiem do 14,9 mln zł obecnie.