StoryEditor
Hurt i dystrybucja
17.11.2020 00:00

Delko działa bez zakłóceń, ale wstrzymuje inwestycje

Grupa Delko prowadzi swoją działalność bez zakłóceń, choć w centrali i spółach zależnych zostały wprowadzone zmiany organizacyjne minimalizujących ryzyko związane z COVID-19. Sklepy których firma jest właścicielem, w tym drogerie Blue Stop, a także hurtownie produktów spożywczych i kosmetycznych prowadzą normalną sprzedaż. Zarząd przyznaje jednak, że są zachorowania na COVID wśród pracowników Grupy. Ich poziom jest zbliżony do danych statystycznych dotyczących całości Polski.

Grupa Delko, jak spółka akcyjna, zgodnie z zaleceniem Europejskiego Urzędu Nadzoru Giełd i Papierów Wartościowych oraz Komisji Nadzoru Finansowego jest zobowiązana do informowania o sytuacji bieżącej w kontekście zagrożenia epidemiologicznego COVID-19.

W raporcie beżącym poinformowała, że prowadzi normalną działalność gospodarczą. – Nie wystąpiły dotychczas żadne wydarzenia, które by w sposób istotny oddziaływały na wielkość sprzedaży lub wyniki finansowe grupy – informuje zarząd Delko.

Dalej czytamy, że wszystkie sklepy spożywcze i drogeryjne oraz hurtownie chemii gospodarczej, kosmetyków oraz artykułów spożywczych prowadzą normalną sprzedaż.

Obszar, w którym funkcjonuje Grupa Delko, nie jest obecnie objęty restrykcjami i ograniczeniami dotyczącymi możliwości prowadzenia sprzedaży wyznaczonymi przez Rząd RP.

– W sklepach i hurtowniach grupy zaopatrzenie jest prawidłowe. Nie brakuje podstawowych produktów higienicznych i spożywczych. Dostępne są też w ciągłej sprzedaży podstawowe środki dezynfekcyjne i ochronne – czytamy w raporcie.

Zarząd grupy i zarządy spółek zależnych wprowadziły – zgodnie z zaleceniami epidemiologów i obowiązującymi przepisami – szereg zmian organizacyjnych minimalizujących ryzyko związane z COVID.

Firma poinformowała, że poziom zachorowań na COVID wśród pracowników Delko jest zbliżony do danych statystycznych dotyczących całości Polski. Zastrzegła równocześnie, że lokalizacje, w których Delko prowadzi działalność, są rozproszone w całej Polsce, wobec czego ryzyko wyłączenia działalności całej grupy z powodu COVID jest minimalne.

Zarząd zaznaczył, że płynność finansowa firmy nie jest zagrożona. – Grupa posiada rezerwy finansowe na wypadek kryzysu – czytamy w raporcie.

Z informacji przekazanych przez firmę wynika, że wydatki związane z epidemią COVID podrażają koszty prowadzenia działalności. Jednak według szacunków, wynik finansowy na koniec 2020 roku będzie dobry.

Zarząd przyznał równocześnie, że prace rozwojowe i inwestycyjne – ze względu na COVID – zostały obecnie mocno ograniczone, ale po ustąpieniu epidemii będą wznowione.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Hurt i dystrybucja
02.07.2024 16:37
Magdalena Ostrowska z L’Oréal Warsaw Plant nagrodzona tytułem „Kobieta w Logistyce 2024”
Kobieta w Logistyce 2024 Od lewej: Magdalena Ostrowska, Beata Trochymiak, Sylwia Michael, która odebrała statuetkę w im. Emilii Górskiej-Mytykfot. Tomek Dyczewski

Wyróżnienie „Kobieta roku w Logistyce” przyznawane jest od 13 lat przez Forum Kobiet w Logistyce, które skupia społeczność menedżerek pracujących zarówno po stronie dostawcy, jak i odbiorcy usług logistycznych. Jak informuje Beata Trochymiak, pomysłodawczyni rankingu i organizatorka Forum Kobiet w Logistyce, nagroda ma promować różnorodność oraz zaangażowania kobiet w rozwój branży logistycznej i uhonorować ich sukcesy i działalność.  

Podczas 12. edycji Forum, które odbyło się w czerwcu br. w Warszawie pod hasłem „Improvisus – czyli witajcie w nieprzewidywalnym, niespotykanym i nagłym świecie”, w dniach 03-04 czerwca 2024 r. wręczone zostały statuetki tegorocznym laureatkom rankingu.

Trafiły one do dwóch menedżerek. Tytuł Kobieta w Logistyce 2024 otrzymały: Magdalena Ostrowska, Customer Service Manager w L’Oréal Warsaw Plant – Kobieta w Logistyce 2024 (w kategorii odbiorca usług logistycznych) oraz Emilia Górska-Mytyk, dyrektorka zarządzająca w Kuehne+Nagel – Kobieta w Logistyce 2024 (w kategorii dostawca usług logistycznych).

Magdalena Ostrowska z branżą logistyczną związana jest od ponad 20 lat. Od 2006 r. pracuje w podwarszawskiej fabryce L’Oréal, gdzie zarządza Działem Obsługi Klienta. Odpowiada za organizacje dostaw kosmetyków do 29 Centrali Dystrybucyjnych na świecie, analizę i optymalizacje kosztów transportu oraz współpracę z magazynami zewnętrznymi.  

Emilia Górska-Mytyk również od ponad 20 lat jest związana z branżą kosmetyczną. W 2016 r. dołączyła do Kuehne + Nagel jako Head of Business Development Management. Rok później awansowała na stanowisko dyrektorki sprzedaży i marketingu. Od lutego 2024 r. pełni funkcję dyrektorki zarządzającej i prezeski zarządu Kuehne + Nagel.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
08.05.2024 16:36
Clarins optymalizuje łańcuchy dostaw i podpisuje strategiczną umowę z FM Logistic
Clarins wraz z FM Logistic pracują nad optymalizacją i zarządzaniem łańcuchem dostaw kosmetycznej marki w Europie FM Logistic
Clarins – globalna grupa kosmetyczna oraz FM Logistic będą współpracować nad wdrożeniem elastycznej sieci dystrybucji produktów marki w dziesięciu krajach europejskich. Po dwóch latach pilotażowego projektu firmy podpisały umowę o strategicznym partnerstwie.

FM Logistic nawiązało współpracę z Clarins, globalną rodzinną grupą kosmetyczną. Jej celem jest wdrożenie sprawnie działającej i elastycznej sieci dystrybucji w dziesięciu krajach europejskich. Sieć będzie obsługiwana z trzech strategicznych lokalizacji logistycznych Clarins we Francji, Hiszpanii i Włoszech.

image
Clarins to luksusowa marka kosmetyczna
fot. Shutterstock
Spersonalizowane rozwiązanie z zakresu „Control Tower”, czyli pełnej integracji danych i zarządzania łańcuchem dostaw, zostało zaprojektowane w celu sprostania wyzwaniom związanym z rozwojem Grupy Clarins w Europie. Zapewnia ono widoczność przepływów w czasie rzeczywistym, planowanie zamówień, zarządzanie ryzykiem, zoptymalizowany wpływ na CSR i transport. Ponadto system ten optymalizuje kompleksowy przepływ logistyczny, aby znacznie zmniejszyć ślad węglowy. Monitorowanie danych w czasie rzeczywistym umożliwia identyfikację obszarów wymagających poprawy i alertów dotyczących łańcucha dostaw.

Po przeprowadzeniu dwuletniego projektu pilotażowego FM Logistic i Clarins podpisały umowę o strategicznym partnerstwie. Ma ono na celu wsparcie europejskiej sieci dystrybucji, która obejmuje dziesięć krajów, a wysyłki odbywają się z trzech kluczowych lokalizacji we Francji (magazyn Clarins w Amiens), Włoszech (magazyn FM Logistic w Vellezzo Bellini) i Hiszpanii (magazyn FM Logistic w Illescas).

– To partnerstwo stanowi ważny kamień milowy w naszych wysiłkach na rzecz optymalizacji operacji logistycznych z naszych 3 centrów w Europie, dzięki konkretnemu i innowacyjnemu rozwiązaniu, które umożliwia precyzyjne śledzenie naszego łańcucha dystrybucji w czasie zbliżonym do rzeczywistego. Wpisuje się to w nasze zobowiązania dotyczące coraz bardziej wydajnej obsługi klienta, zapewniając szybkie, niezawodne i sprawne dostawy, przy jednoczesnym zmniejszeniu wpływu na środowisko poprzez lokalizację centrów bliżej naszych klientów i wykorzystanie „czystszego” transportu – stwierdził Denis Martin, specjalista ds. transformacji wsparcia biznesowego w Clarins.

FM Logistic Central Europe jest częścią międzynarodowej firmy logistycznej FM Logistic i zajmuje się obsługą rynków w Europie Środkowej. Oddziały firmy w Polsce, Czechach, Słowacji i na Węgrzech umożliwiają obsługę klientów w regionie.

Firma dysponuje łącznie ponad 1 mln mkw. powierzchni magazynowej, a także flotą ok. 2 500 pojazdów. Posiada 17 platform logistycznych, 30 magazynów przeładunkowych i zatrudnia ponad 5 tys. pracowników.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. lipiec 2024 05:22