StoryEditor
Hurt i dystrybucja
12.03.2024 16:41

Błysk wdraża system automatycznej kompletacji zamówień

Teresa Jonas, prezes zarządu spółki Błysk i sieci DP Drogerie Polskie / fot. Błysk
Firma dystrybucyjna Błysk, już od maja tego roku, będzie kompletować zamówienia w swoich magazynach przy pomocy robotów. Pozwoli to na szybsze przygotowywanie produktów dla sklepów, wyeliminowanie pomyłek oraz optymalizację kosztów całego procesu. Teresa Jonas, prezes sieci DP Drogerie Polskie i firmy Błysk uważa, że rozwiązanie zapewni dystrybutorowi niezwykłą konkurencyjność przez kolejne lata. Firma wprowadza bowiem to innowacyjne rozwiązanie, jako pierwsza w branży.

O inwestycji firmy Błysk w nowoczesne rozwiązanie do kompletacji zamówień poinformowała Teresa Jonas, jej prezes, podczas wiosennych targów handlowych DP Drogerii Polskich.

Czytaj też: W wiosennych targach DP Drogerii Polskich wzięło udział ponad 40 firm (wiadomoscikosmetyczne.pl)

Wszyscy widzimy, jak zmienia się rynek i jak ważne jest aby za tymi zmianami nadążać. Dlatego zdecydowaliśmy się na inwestycję w najnowocześniejszy system magazynowania produktów, który ruszy już w maju tego roku

– zdradziła Teresa Jonas, prezes sieci DP Drogerie Polskie i firmy Błysk.

Wyjaśniła, że w tej chwili trwa etap wdrażania systemu AutoStore. Po jego zakończeniu magazynowanie produktów i ich kompletacja dla sklepów odbywać się będzie automatycznie z udziałem robotów.

System nie jest tani, ale pozwoli nam na optymalizację. Koszty pracy rosną i będą rosnąć. Na to nie mamy wpływu. Możemy je jednak optymalizować, stosując najnowocześniejsze rozwiązania. Dodatkowo system pozwoli szybciej kompletować towar, a wszelkie pojawiające się dotychczas pomyłki zostaną wyeliminowane

– dodała.

Takich systemów w Europie jest kilkanaście, w Polsce zaledwie kilka. W branży kosmetycznej, Błysk będzie pierwszą firmą, która go wprowadzi.

Jesteśmy przekonani, że to rozwiązanie pozwoli nam na niezwykłą konkurencyjność przez kolejne lata

– zapewniła prezes Błysku.

Przypomniała, że w tym roku firma będzie obchodzić 33 lata funkcjonowania na polskim rynku. Obecnie jest jednym z czołowych dystrybutorów chemii gospodarczej i kosmetyków w Polsce. Oferuje produkty ponad 60 firm – zarówno międzynarodowych koncernów, jak i polskich producentów. Na jej asortyment składa się 12 tysięcy produktów rozmieszczonych na 10 tys. powierzchni magazynowej.  

image
Teresa Jonas, prezes sieci DP Drogerie Polskie i firmy dystrybucyjnej Błysk zaprezentowała sytem AutoStore podczas wiosennych targów handlowych zorganizowanych przez obie firmy. Na zdjęciu także Leszek Szwajcowski, wiceprezes sieci DP Drogerie Polskie
wiadomoscikosmetyczne.pl

Jednak Błysk to nie tylko dystrybutor, ale także producent. Jego flagowe marki to pielęgnacyjna Yumi, Provocater z lakierami hybrydowymi oraz perfumeryjna Made in Lab.

To są produkty wyjątkowo dobrze ratujące i wciąż rozwijane. Od kilku lat pokazujemy je też na różnych targach, między innymi na największym tego typu branżowym wydarzeniu w Europie – bolońskim Cosmoprof. W planach mamy też kolejne brandy, które poszerzą naszą ofertę marek własnych

– zdradziła Teresa Jonas.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Hurt i dystrybucja
05.11.2024 09:34
Jacek Ledwoń, GXO: Wielokanałowa sprzedaż przyniosła szereg wyzwań w obszarze logistyki
Jacek Ledwoń, Senior Operations Director Poland and Czech Republic w GXO fot. GXO

Kluczowe wyzwania w obszarze logistyki, w najbliższych latach, będą wiązać się z wielokanałową sprzedażą, zarządzaniem zakłóceniami w łańcuchu dostaw i spełnianiem wysokich standardów środowiskowych oczekiwanych przez konsumentów już nie tylko z pokolenia Z – mówi Jacek Ledwoń, Senior Operations Director Poland and Czech Republic w GXO.

Jakie czynniki, zjawiska zachodzące na rynku wpływają na zmiany w branży logistycznej i rozwój tego sektora?

Rozmawiając z naszymi klientami w Polsce widzimy trzy główne trendy napędzające wzrost i zmiany w logistyce, którymi są: efektywność kosztowa, dostępność pracowników oraz gospodarka o obiegu zamkniętym. W przypadku branży kosmetycznej, która szczególnie interesuje czytelników Wiadomości Kosmetycznych, oznacza to konieczność zapewnienia operacji logistycznych do realizacji zamówień sprzedaży wielokanałowej i elastyczność w zarządzaniu sezonowymi szczytami oraz promocjami, usługami wartości dodanej, a także logistyką zwrotów.   

image
fot. Dave Green greenimaging.co.uk
GXO zapewnia logistykę dla marek kosmetycznych w 46 lokalizacjach w 8 krajach w Europie, oferuje dostosowane rozwiązania, które umożliwiają markom radzenie sobie z inflacją i rosnącymi kosztami, zapewniając wydajność operacyjną i rozwój.

Tematy związane z pokoleniem Z i sztuczną inteligencją, były motywem przewodnim tegorocznego Forum Branży Kosmetycznej, którego GXO było strategicznym partnerem. Według niedawnego raportu McKinsey, blisko 50 proc. konsumentów z pokolenia Z twierdzi, że dokładnie sprawdza produkty kosmetyczne przed ich zakupem, stawiając na ich wartość i autentyczność. Dlatego też marki muszą dostosować się do oczekiwań pokolenia, które żyje w świecie nowych technologii i jest świadome wyzwań środowiskowych. Warto też pamiętać, że według tego samego raportu rozwój branży kosmetycznej ma rosnąć w tempie 6 proc. rocznie, osiągając w 2027 roku wartość 580 mld dolarów. 

Jak na branżę i na Waszą firmę wpływają wyzwania środowiskowe? Co pod ich presją się zmienia w działalności i zasobach firmy?   

Branża logistyczna ma szczególny wpływ na kwestie środowiskowe, a poprzez wspieranie gospodarki o obiegu zamkniętym może przenieść ją na wyższy poziom. 

Dobre praktyki związane z promowaniem obiegu zamkniętego w branży dóbr konsumpcyjnych zyskują coraz większą uwagę ze względu na ostatnie przepisy UE, które zakazują niszczenia niesprzedanych ubrań i butów oraz określają wymagania dotyczące ekologicznego projektowania trwałych produktów z możliwością ich ponownego użycia lub naprawy. Dzięki specjalistycznej wiedzy na temat logistyki zwrotów, GXO pomaga klientom odsprzedać do 96 proc. towarów zwróconych w handlu e-commerce, przekazując 3 proc. na cele charytatywne i pozostawiając zaledwie 1 proc. na wysypiskach śmieci. Trendy związane z rozwojem logistyki zwrotów mogą pozytywnie wpływać na branżę kosmetyczną. Nasze centra logistyczne w Europie i Stanach Zjednoczonych zapewniają już taką obsługę wielu markom luksusowym.

Zrównoważony rozwój jest integralną częścią naszej działalności. Staramy się mieć pozytywny wpływ na naszych pracowników, partnerów i planetę. Nasze liczne lokalizacje posiadają certyfikaty ISO i BREEAM, które są wiodącym na świecie źródłem walidacji zrównoważonych budynków. Działania środowiskowe obejmują także odzyskiwanie szarej wody, prowadzenie oczyszczalni ścieków, 100 proc. oświetlenie LED, stacje ładowania samochodów elektrycznych oraz systemy paneli słonecznych na dachu do podgrzewania wody.

W analizach powtarzają się stwierdzenia, że efektywność jest obecnie kluczowa dla branży logistycznej i dla konkurencyjności działających na niej firm. Jest mowa o inwestycjach w automatyzację, optymalizację procesów, innowacje. W jakie obszary inwestuje GXO?

Obecnie około 40 proc. naszych przychodów pochodzi ze zautomatyzowanych operacji, podczas gdy średnia branżowa wynosi mniej niż 8 proc. Testujemy dziesiątki nowych technologii, a w 2023 r. zwiększyliśmy łączną liczbę wdrożenia technologii typu towar do człowieka, cobotów, technologii wizyjnych oraz zautomatyzowanych systemów o ok. 50 proc. rok do roku. GXO oferuje w swych rozwiązaniach trzy główne kategorie technologii: automatyzację na dużą skalę, technologie adaptacyjne oraz oprogramowanie i analitykę opartą na sztucznej inteligencji. 

Nasze inwestycje przynoszą korzyści różnym branżom, w tym również markom kosmetycznym i luksusowym. Wśród naszych

image
fot. Dave Green greenimaging.co.uk
aktualnych wdrożeń w Europie, z duma ogłosiliśmy ostatnio wprowadzenie systemu sortowania 3D opartym na zautomatyzowanym, modułowym i skalowalnym rozwiązaniu, które zmniejszyło liczbę błędów sortowania, zwiększyło przepustowość 3x oraz poprawiło wydajność i identyfikowalność zamówień. Z sukcesem wdrożyliśmy również pierwsze w swoim rodzaju rozwiązanie robotyki na dużą skalę z technologią „tote-to-person”, zintegrowane z magazynem o dużej gęstości, umożliwiające kompletację na dużą skalę, przechowywanie i wydajność operacyjną.

I wreszcie, co nie mniej ważne, przyspieszamy wdrażanie rozwiązań sztucznej inteligencji do optymalizacji naszej pracy.  Zmniejszyliśmy odległości pokonywane w naszych magazynach ograniczając wykorzystanie wózków widłowych, a co za tym idzie zużycie energii elektrycznej do ich ładowania, jednocześnie oferując naszym pracownikom zadania o wyższej wartości, poprawiając ich produktywność i satysfakcję z pracy.

Dlaczego tak wiele firm wchodzących w sprzedaż internetową ma często ogromne problemy z zapewnieniem sprawnej obsługi wysyłek? Widzieliśmy to na polskim rynku w okresach wzmożonej sprzedaży u prawdziwych gigantów, jak Rossmann czy Hebe.

Oczekiwania klientów z pokolenia Z spowodowały, że konsumenci kosmetyków chcą, aby ich zamówienia były dostarczane natychmiast. Nie chodzi już tylko o zarządzanie sezonowymi szczytami zamówień, z którymi mieliśmy do czynienia wcześniej w okresach świątecznych, wyprzedażowych lub promocyjnych. Zdolność do elastycznego dostosowywania pojemności magazynu, dostępności pracowników oraz zastosowanie odpowiedniej technologii mają tutaj kluczowe znaczenie.

image
fot. Dave Green greenimaging.co.uk
Wiele firm rozpoczynających sprzedaż online stoi przed poważnymi wyzwaniami związanymi z realizacją zamówień sprzedaży wielokanałowej, zapewnieniem spersonalizowanych usług oraz integracją widoczności zapasów w czasie rzeczywistym. GXO zapewnia wsparcie w tym obszarze poprzez wykorzystanie zaawansowanych rozwiązań logistycznych, w tym bezpieczne przechowywanie, rygorystyczną kontrolę jakości oraz dostęp do skalowalnej przestrzeni i zasobów, zapewniając płynny i wydajny proces wysyłki dla marek kosmetycznych, modowych i luksusowych. Dzięki naszej specjalistycznej wiedzy marki mogą sprostać sezonowym szczytom zamówień, utrzymać wysoką jakość obsługi, o czym świadczy nasza owocna współpraca z wieloma markami kosmetycznymi w Europie Środkowej.

Jakim zapleczem w Polsce dysponuje GXO, dla klientów z jakich branży kosmetycznej obecnie pracujecie i czy jest to branża, w które chcecie inwestować?

W Polsce GXO działa od blisko 20 lat w kilku lokalizacjach, obsługując klientów z branży e-commerce, modowej, FMCG i DIY. Specjalizujemy się w zaawansowanych rozwiązaniach logistycznych i usługach obejmujących magazynowanie, przygotowanie zamówień, e-fulfilment, co-packing, zarządzanie zwrotami oraz przywracaniem pełnej wartości produktów w magazynach dedykowanych i współdzielonych.

Współpracujemy między innymi z marką Avon, z którą w ubiegłym roku świętowaliśmy 15-lecie naszego partnerstwa. Nasze usługi obejmują wsparcie produkcji, magazynowanie, usługi wartości dodanej, takie jak pakowanie prezentów i spersonalizowane wiadomości świąteczne. GXO zapewnia również rozwiązania współdzielone dla Avon i jego dostawców, zapewniając natychmiastowy dostęp do wysokiej jakości powierzchni i wspierając rozwój przy jednoczesnym zmniejszeniu kosztów operacyjnych.

Cieszymy się, że możemy rozszerzyć i stale ulepszać tę współpracę, która wykracza poza rolę dostawcy usług logistycznych. Wspólnie wywieramy pozytywny wpływ na lokalne społeczności biorące udział w biegu Avon przeciwko przemocy i innych inicjatywach ESG.

W branży kosmetycznej dostarczamy również rozwiązania logistyczne dla Harry‘s w naszym współdzielonym centrum logistycznym w Poznaniu, gdzie zapewniamy usługi wartości dodanej, takie jak: grawerowanie, czy spersonalizowane opakowania. Jesteśmy zaangażowani w dalsze inwestycje dla tej branży, aby zwiększyć nasze możliwości operacyjne i wyprzedzać szczególne wymagania marek kosmetycznych i luksusowych.

Jakie są cele GXO na najbliższe lata i przed jakimi najważniejszymi wyzwaniami, Pana zdaniem, będą stały w najbliższej przyszłości firmy logistyczne?

W najbliższych latach chcemy zwiększyć nasze możliwości w zakresie realizacji zamówień wielokanałowych, rozszerzania spersonalizowanych usług wartości dodanej i logistyki zwrotów, odpowiadając na rosnący popyt w branży kosmetycznej. Kluczowe wyzwania będą wiązać się z zarządzaniem zakłóceniami w łańcuchu dostaw i spełnianiem wysokich standardów środowiskowych oczekiwanych przez konsumentów już nie tylko z pokolenia Z. Naszym celem jest wykorzystanie zaawansowanej technologii i skalowalnych rozwiązań do zapewnienia wydajności operacyjnej i zrównoważonego rozwoju.

Mamy ambicję uczynić branżę kosmetyczną bardziej zrównoważoną dzięki naszej logistyce i przyczyniać się do rozwijania gospodarki o obiegu zamkniętym, realizując nasze własne cele ESG oraz wspierając w tym również naszych klientów z branży kosmetycznej.

Czytaj także: GXO wprowadza humanoidalne roboty do swoich magazynów

Artykuł Sponsorowany
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Hurt i dystrybucja
17.10.2024 16:05
GXO i Henkel rozszerzają współpracę o logistykę dla produktów kosmetycznych
GXO Logistics i Henkel rozszerzyły swoją współpracę we Francjifot. Claudia ROUX

GXO Logistics i Henkel rozszerzyły swoją współpracę we Francji. Do tej pory GXO zarządzało magazynowaniem, dystrybucją, zwrotami sezonowymi i usługami dla marek koncernuw segmentach prania i pielęgnacji domowej, a teraz rozszerza swoje usługi o logistykę dla kultowych marek kosmetycznych Henkla

Firma GXO Logistics, największy na świecie operator logistyki kontraktowej ogłosił dzisiaj przedłużenie i rozszerzenie współpracy we Francji z koncernem Henkel. GXO zarządza magazynowaniem, dystrybucją, zwrotami sezonowymi i usługami o wartości dodanej dla szeregu marek Henkel w segmentach prania i pielęgnacji domowej, a teraz rozszerza swoje usługi o logistykę dla kultowych marek kosmetycznych koncernu.

GXO zarządza logistyką dla firmy Henkel w magazynie o powierzchni 60 tys. mkw. w okolicy Orleanu w środkowej Francji. Wraz z rozszerzeniem współpracy o logistykę dla produktów kosmetycznych, GXO będzie wdrażać kolejne nowoczesne technologie zapewniające stałą konkurencyjność na miejscu, takie jak rozwiązanie zapewniające widoczność zapasów oraz pick to light wspierające transformację procesów kompletacji i zwiększające wydajność.

GXO świadczy również usługi wartości dodanej w zakresie co-packingu i kontroli jakości transportu dla klientów Henkel we Francji i za granicą. Marki Henkel obsługiwane w tym magazynie to: Super Croix, Xtra, Le Chat, Persil, Mir, Maison Verte, Decolor Stop, K2r, Catch, Fa, Taft, Palette i Schwarzkopf.

Czytaj także: GXO wprowadza humanoidalne roboty do swoich magazynów

Stephane Pujol, szef operacji łańcucha dostaw, Henkel marki konsumenckie we Francji, powiedział: „Od początku naszej współpracy GXO jest naszym zaufanym partnerem. Wspólnie wdrażamy najnowsze technologie, aby jeszcze bardziej usprawnić nasz łańcuch dostaw, oferując naszym klientom najlepsze usługi”.

Henkel i GXO mają wspólne cele zrównoważonego rozwoju i redukcji emisji CO2 w całej swojej działalności. Dlatego GXO zainstalowało na terenie magazynu oświetlenie LED, z systemem wykrywania zmierzchu i ruchu, a nawet posiada stado owiec, aby utrzymać okoliczne tereny zielone w sposób zrównoważony. Aby pójść o krok dalej, Henkel i GXO planują zainstalować panele słoneczne, które mogą pokryć do 50 proc. energii elektrycznej zużywanej przez operacje.

Według Supply Chain Magazine, GXO zajmuje obecnie 2. miejsce wśród najlepszych dostawców usług logistycznych we Francji, zarządzając w 70 centrach logistyką dla klientów z różnych sektorów, w tym e-commerce, handlu detalicznego, FMCG i technologii. We Francji GXO zatrudnia blisko 10 tys. pracowników, a w samym 2023 roku przyjęło ok. tysiąc nowych osób.  

GXO Logistics, Inc. jest największym na świecie operatorem logistyki kontraktowej. Siedziba GXO znajduje się w Greenwich, Conn, USA. GXO zatrudnia ok. 130 tys. pracowników w ponad 970 centrach logistycznych o łącznej powierzchni 20 mln mkw. W regionie Europy Środkowej  (Niemcy, Polska, Czechy i Rumunia) GXO działa od ponad 20 lat, obsługując klientów z branży e-commerce, mody, FMCG i DIY. Specjalizuje się w zaawansowanych rozwiązaniach i usługach logistycznych, takich jak: magazynowanie, przygotowanie zamówień, e-fulfilment, co-packing, zarządzanie zwrotami, zarządzanie naprawami oraz logistyka w kontrolowanej temperaturze, zarówno w obiektach dedykowanych, jak i współdzielonych. W regionie Europy Środkowej.GXO zatrudnia obecnie około 4 tys. pracowników w ponad 30 lokalizacjach o łącznej powierzchni 800 tys. mkw. 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
24. listopad 2024 07:17