StoryEditor
Hurt i dystrybucja
10.04.2020 00:00

Będą kolejne dostawy tanich maseczek do aptek. Problemy mogą być z rękawiczkami

Od poświątecznego czwartku obowiązywać będzie nakaz zasłaniania ust i nosa w miejscach publicznych. Choć można to robić za pomocą chusty lub szalika, to najwygodniejsze są maseczki. Z ich dostępnością wciąż jeszcze jest problem. Jednak Neuca, ich dostawca do aptek, zapowiada kolejne dostawy tych produktów w niskich cenach.  

Neuca poinformowała, że w porównaniu z sytuacją sprzed dwóch tygodni obserwuje spadek zapotrzebowania i wielkości zamówień z aptek. Jednak równocześnie oznajmia, że nadal niezaspokojone pozostaje zapotrzebowanie na produkty bezpośrednio związane z zagrożeniem koronawirusem, czyli środki ochrony osobistej i płyny/żele dezynfekcyjne.

Jednym z najbardziej poszukiwanych produktów wciąż są maseczki ochronne. Neuca zapewnia jednak, że realizuje interwencyjne zakupy i sprowadza certyfikowane trójwarstwowe maseczki drogą lotniczą.

– Ograniczając marżę, oferujemy te maseczki aptekom w cenie umożliwiającej ich sprzedaż pacjentom w najniższej na rynku polskim cenie – czytamy w komunikacie firmy.

Równocześnie hurtownia informuje, że ma świadomość, że wcześniejsze komunikaty o rekomendowanej cenie wzbudziły duże zainteresowanie pacjentów.

– Oczekiwali oni niskiej ceny już kolejnego dnia, podczas gdy w aptekach były jeszcze maseczki kupowane od innych hurtowni w znacznie wyższych cenach – wyjaśnia Paweł Bernat, dyrektor Departamentu Komunikacji Neuca.

Przeprasza też aptekarzy za nieporozumienia powstałe w relacji z pacjentami, którzy oczekują ciągłego dostępu do maseczek w cenie 2,50 zł.

Dotychczas Neuca sprowadziła do Polski 13 mln maseczek, które jednak nie zapewniły całego zapotrzebowania z aptek i szpitali. Przedstawiciel firmy zapewnia, że dostawy będą kontynuowane. Każdego tygodnia hurtownik spodziewa się kolejnych wielomilionowych dostaw.

– Wierzymy, że naszym działaniem, wspólnie z aptekarzami, jesteśmy w stanie wpłynąć na obniżenie cen maseczek także przez innych dostawców. Ten trend jest już zauważalny. Zależy nam, aby niższa cena  zapewniła szerszy dostęp do maseczek jak największej grupie pacjentów, przez co wspólnie możemy wpłynąć na ograniczanie szerzenia się epidemii – mówi Paweł Bernat.

Neuca ogranicza marże przy dystrybucji środków wykorzystywanych w walce z pandemią, np. maseczek, rękawiczek czy płynów odkażających.

– Od początku roku nie podnosimy naszych marż na żadne leki. W ten sposób wspieramy społeczeństwo w okresie walki z epidemią. Ewentualne podwyżki mogą wynikać jedynie ze wzrostu cen u dostawców. Jak informują media, nasze postępowanie nie jest niestety standardem rynkowym – chcemy jednak dawać przykład – zapewnia przedstawiciel firmy.

Neuca poinformowała także, że sytuacja w kwestii płynów dezynfekcyjnych uległa znaczącej poprawie. Do magazynów Neuca dociera coraz więcej płynów do dezynfekcji od Polfy Tarchomin i innych dostawców. Według zapewnień dostawcy powinny one być już stale dostępne.

Natomiast wciąż dużym wyzwaniem jest zapewnienie dostępności rękawiczek jednorazowych. Ich ceny u dostawców stale rosną.

– Zakupy interwencyjne są w tym przypadku utrudnione ze względu na bardzo wysokie koszty transportu tak ciężkich produktów drogą lotniczą. Dlatego utrzymanie niskiej ceny stało się niemożliwe. Jeśli ceny u naszych dostawców nadal będą rosnąć, przewidujemy możliwość ograniczenia dystrybucji tych produktów – wyjaśnia Paweł Bernat.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Hurt i dystrybucja
02.07.2024 16:37
Magdalena Ostrowska z L’Oréal Warsaw Plant nagrodzona tytułem „Kobieta w Logistyce 2024”
Kobieta w Logistyce 2024 Od lewej: Magdalena Ostrowska, Beata Trochymiak, Sylwia Michael, która odebrała statuetkę w im. Emilii Górskiej-Mytykfot. Tomek Dyczewski

Wyróżnienie „Kobieta roku w Logistyce” przyznawane jest od 13 lat przez Forum Kobiet w Logistyce, które skupia społeczność menedżerek pracujących zarówno po stronie dostawcy, jak i odbiorcy usług logistycznych. Jak informuje Beata Trochymiak, pomysłodawczyni rankingu i organizatorka Forum Kobiet w Logistyce, nagroda ma promować różnorodność oraz zaangażowania kobiet w rozwój branży logistycznej i uhonorować ich sukcesy i działalność.  

Podczas 12. edycji Forum, które odbyło się w czerwcu br. w Warszawie pod hasłem „Improvisus – czyli witajcie w nieprzewidywalnym, niespotykanym i nagłym świecie”, w dniach 03-04 czerwca 2024 r. wręczone zostały statuetki tegorocznym laureatkom rankingu.

Trafiły one do dwóch menedżerek. Tytuł Kobieta w Logistyce 2024 otrzymały: Magdalena Ostrowska, Customer Service Manager w L’Oréal Warsaw Plant – Kobieta w Logistyce 2024 (w kategorii odbiorca usług logistycznych) oraz Emilia Górska-Mytyk, dyrektorka zarządzająca w Kuehne+Nagel – Kobieta w Logistyce 2024 (w kategorii dostawca usług logistycznych).

Magdalena Ostrowska z branżą logistyczną związana jest od ponad 20 lat. Od 2006 r. pracuje w podwarszawskiej fabryce L’Oréal, gdzie zarządza Działem Obsługi Klienta. Odpowiada za organizacje dostaw kosmetyków do 29 Centrali Dystrybucyjnych na świecie, analizę i optymalizacje kosztów transportu oraz współpracę z magazynami zewnętrznymi.  

Emilia Górska-Mytyk również od ponad 20 lat jest związana z branżą kosmetyczną. W 2016 r. dołączyła do Kuehne + Nagel jako Head of Business Development Management. Rok później awansowała na stanowisko dyrektorki sprzedaży i marketingu. Od lutego 2024 r. pełni funkcję dyrektorki zarządzającej i prezeski zarządu Kuehne + Nagel.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
08.05.2024 16:36
Clarins optymalizuje łańcuchy dostaw i podpisuje strategiczną umowę z FM Logistic
Clarins wraz z FM Logistic pracują nad optymalizacją i zarządzaniem łańcuchem dostaw kosmetycznej marki w Europie FM Logistic
Clarins – globalna grupa kosmetyczna oraz FM Logistic będą współpracować nad wdrożeniem elastycznej sieci dystrybucji produktów marki w dziesięciu krajach europejskich. Po dwóch latach pilotażowego projektu firmy podpisały umowę o strategicznym partnerstwie.

FM Logistic nawiązało współpracę z Clarins, globalną rodzinną grupą kosmetyczną. Jej celem jest wdrożenie sprawnie działającej i elastycznej sieci dystrybucji w dziesięciu krajach europejskich. Sieć będzie obsługiwana z trzech strategicznych lokalizacji logistycznych Clarins we Francji, Hiszpanii i Włoszech.

image
Clarins to luksusowa marka kosmetyczna
fot. Shutterstock
Spersonalizowane rozwiązanie z zakresu „Control Tower”, czyli pełnej integracji danych i zarządzania łańcuchem dostaw, zostało zaprojektowane w celu sprostania wyzwaniom związanym z rozwojem Grupy Clarins w Europie. Zapewnia ono widoczność przepływów w czasie rzeczywistym, planowanie zamówień, zarządzanie ryzykiem, zoptymalizowany wpływ na CSR i transport. Ponadto system ten optymalizuje kompleksowy przepływ logistyczny, aby znacznie zmniejszyć ślad węglowy. Monitorowanie danych w czasie rzeczywistym umożliwia identyfikację obszarów wymagających poprawy i alertów dotyczących łańcucha dostaw.

Po przeprowadzeniu dwuletniego projektu pilotażowego FM Logistic i Clarins podpisały umowę o strategicznym partnerstwie. Ma ono na celu wsparcie europejskiej sieci dystrybucji, która obejmuje dziesięć krajów, a wysyłki odbywają się z trzech kluczowych lokalizacji we Francji (magazyn Clarins w Amiens), Włoszech (magazyn FM Logistic w Vellezzo Bellini) i Hiszpanii (magazyn FM Logistic w Illescas).

– To partnerstwo stanowi ważny kamień milowy w naszych wysiłkach na rzecz optymalizacji operacji logistycznych z naszych 3 centrów w Europie, dzięki konkretnemu i innowacyjnemu rozwiązaniu, które umożliwia precyzyjne śledzenie naszego łańcucha dystrybucji w czasie zbliżonym do rzeczywistego. Wpisuje się to w nasze zobowiązania dotyczące coraz bardziej wydajnej obsługi klienta, zapewniając szybkie, niezawodne i sprawne dostawy, przy jednoczesnym zmniejszeniu wpływu na środowisko poprzez lokalizację centrów bliżej naszych klientów i wykorzystanie „czystszego” transportu – stwierdził Denis Martin, specjalista ds. transformacji wsparcia biznesowego w Clarins.

FM Logistic Central Europe jest częścią międzynarodowej firmy logistycznej FM Logistic i zajmuje się obsługą rynków w Europie Środkowej. Oddziały firmy w Polsce, Czechach, Słowacji i na Węgrzech umożliwiają obsługę klientów w regionie.

Firma dysponuje łącznie ponad 1 mln mkw. powierzchni magazynowej, a także flotą ok. 2 500 pojazdów. Posiada 17 platform logistycznych, 30 magazynów przeładunkowych i zatrudnia ponad 5 tys. pracowników.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. lipiec 2024 05:51