StoryEditor
Hurt i dystrybucja
29.11.2017 00:00

An-Mar wchodzi na teren zachodniopomorskiego

Firma An-Mar wchodzi na teren zachodniopomorskiego Hurtownia An-Mar specjalizująca się w dostawach kosmetyków do detalu rozszerza zasięg swojego zadania o województwo zachodniopomorskie.

Firma An-Mar ze Swarzędza pod Poznaniem zwiększyła zatrudnienie w siłach sprzedaży i od 1 grudnia br. jej przedstawiciel handlowy będzie docierał do sklepów w województwie zachodniopomorskim. Do tej pory zamówienia z tego terenu zbierali przedstawiciele liniowi producentów, a An-Mar dostarczał towar.

Wejście An-Maru na teren zachodniopomorskiego jest podyktowane m.in. ogłoszeniem upadłości przez hurtownię Duo z Koszalina.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Hurt i dystrybucja
31.01.2025 14:40
Przychody Puig wzrosły dzięki dwucyfrowym wzrostom w segmencie perfum i kosmetyków pielęgnacyjnych
Hiszpański koncern Puig posiada w swoim portfolio m.in. markę Paco RabanneIG puig_official

Koncern Puig, właściciel właściciel takich marek jak Byredo, Charlotte Tilbury i Dr Barbara Sturm, osiągnął w 2024 roku przychód netto w wysokości 4,79 mld euro. Wzrost w segmentach perfum i kosmetyków do pielęgnacji ciała został nieznacznie zrównoważony przez spadki w segmencie makijażu.

Hiszpański koncern, posiadający w swoim obszernym portfolio takie marki, jak Carolina Herrera, Paco Rabanne, Jean Paul Gaultier, Penhaligon‘s, L‘Artisan Parfumeur, Dries Van Noten czy Byredo, odnotował roczny wzrost przychodów netto o 10,9 proc. W ostatnim, czwartym kwartale 2024 sprzedaż wzrosła o 14,3 proc. w ujęciu rok do roku.

W regionie EMEA roczny wzrost Puig wzrósł o 12,8 proc., stanowiąc 55 proc. przychodów netto. Natomiast regiony Ameryki oraz Azji i Pacyfiku wyniosły odpowiednio 36 i 10 proc. całkowitych przychodów koncernu.

Perfumy i moda, stanowiące największy segment, odnotowały wzrost o 13,6 proc., stanowiąc aż 73 proc. całkowitych przychodów. Bardzo dobre wyniki odnotowały marki Jean Paul Gaultier oraz Carolina Herrera.

Imponującymi wzrostami wykazały się również marki perfum niszowych: dwucyfrowymi wzrostami mogą pochwalić się chociażby L’Artisan Parfumeur, Penhaligon‘s i Dries Van Noten.

Tymczasem segment makijażu odnotował przychód netto w wysokości 763 mln euro, co oznacza spadek o 1,3 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem. Najlepiej sprzedająca się marka makijażowa w ramach Puig, czyli Charlotte Tilbury, odnotowała wynik bez zmian w stosunku do poprzedniego okresu. Jak tłumaczy Puig, było to efektem kilku czynników, w tym wyjątkowo dobrego, dynamicznego pod kątem sprzedaży dla tej marki roku 2023.  

Mimo tego, marka Charlotte Tilbury zaliczyła w ubiegłym roku wiele udanych premier produktowych, a ponadto rozszerzyła swoją współpracę biznesową z Puig. 

Czytaj też: Puig przedłuża współpracę z Charlotte Tilbury - sprzedaż kosmetyków tej marki wzrosła trzykrotnie

Segment kosmetyków do pielęgnacji ciała przyniósł 516 mln euro przychodu netto, co stanowi 11 proc. przychodu netto Puig i wzrost o 19,8 proc. w porównaniu z rokiem 2023. Należące do Puig marki dermokosmetyków osiągały dobre wyniki, a Uriage odnotowało dwucyfrowy wzrost.

Puig wzmocnił ten segment również dzięki przejęciu marki Dr. Barbara Sturm w styczniu 2024 roku, wzmacniając swoje portfolio o firmę z półki “ultra premium”.

Rok 2024 był historyczny dla Puig. Obchodziliśmy bowiem swoją 110. rocznicę i staliśmy się spółką notowaną na giełdzie – skomentował Marc Puig, prezes i dyrektor generalny Puig. – Po raz kolejny osiągnęliśmy rekordowe przychody, napędzane wyjątkowymi wynikami naszej podstawowej działalności perfumeryjnej i w naszych głównych obszarach geograficznych, czyli EMEA i Ameryce. Kontynuowaliśmy również nasz rozwój w segmentach makijażu i pielęgnacji ciała, osiągając znaczące kamienie milowe, takie jak przejęcie Dr. Barbary Sturm i przedłużenie naszej umowy partnerskiej z Charlotte Tilbury – dodał Marc Puig.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
30.01.2025 15:01
Centrala Notino w Brnie w nowej odsłonie

“To nowy rozdział Notino, i nasz nowy dom” – poinformowała firma za pośrednictwem social mediów o oddaniu do użytku swojego nowego, nowoczesnego budynku biurowego w Brnie.

Biurowiec mieści się Brnie przy ulicy Londýnské náměstí. Jak podkreśla Notino w swoim krótkim komunikacie, jest to zarazem jedna z największych inwestycji biurowych w Czechach.

Nowy rozdział Notino. I nasz nowy dom. Tym wszystkim i o wiele więcej jest nasz nowy office space, który jest nie tylko nowoczesny i piękny, ale także funkcjonalny i dopasowany do potrzeb pracowników Notino” – napisała firma, dziękując wszystkim osobom zaangażowanym w ten ogromny projekt.

Ich zaangażowanie pozwoliło nam terminowo przenieść się do funkcjonalnego i pięknego budynku. Wielkie podziękowania dla zespołu facility, zespołu ds. infrastruktury i IT” – podkreśliła firma. 

Projekt został zrealizowany dzięki współpracy z pracownią architektoniczną Kyzlink Architects.

Jak skomentował Bartosz Kliś, chief commercial officer w Notino, po dwóch tygodniach pracy w home office mógł powrócić do biura - już w nowym miejscu.

Jako ktoś, kto czerpie energię z osobistej współpracy, naprawdę doceniam przestrzeń zaprojektowaną tak, aby inspirować do pracy zespołowej, kreatywności i rozwoju. Te nowe biura są odzwierciedleniem naszej podróży i ambicji na przyszłość. Ogromne podziękowania dla wszystkich, którzy zrealizowali tę wizję – teraz nadszedł czas, aby jak najlepiej ją wykorzystać i wspólnie kształtować kolejne rozdziały naszego sukcesu!” – podsumował Bartosz Kliś.

Notino prowadzi obecnie działalność e-commerce w 27 krajach Europy, a w siedmiu z nich ma również sklepy stacjonarne (w tym m.in. w Polsce).  Firma obsługuje blisko 30 mln klientów. W 2024 roku Notino świętowało 20-lecie działalności.

Czytaj też: Bartosz Kliś, Notino: Dla nas nie ma granicy między online a offline

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
31. styczeń 2025 22:53