W październiku 2017 roku informowaliśmy, że Zalando prowadzi negocjacje z markami kosmetycznymi i planuje rozpoczęcie sprzedaży kosmetyków wiosną 2018 roku. Tak też się stało. Obecnie asortyment Zalando Beauty składa się z ponad 120 marek takich jak L'Oréal Paris i Maybelline, a także naturalnych, jak L:A Bruket czy Weleda. – Podążając za koreańskimi trendami Zalando, oferuje również brandy Missha oraz It’s Skin. A klienci poszukujący nowości mogą kupić kosmetyki od Hylamide lub Nugg, które wcześniej nie były dostępne w Niemczech – opowiada Claudia Reth, VP category specialities w Zalando. Przypomina także, że tak jak w przypadku innych kategorii produktowych, kosmetyki oferowane przez Zalando są objęte bezpłatną dostawą i zwrotem.
W sumie w kategorii Beauty w ramach platformy Zalando klienci znajdą ponad 4 tys. produktów kosmetycznych. Na razie są to jedynie artykuły dla kobiet. Kosmetyki dla mężczyzn będą dostępne jesienią 2018 roku. Natomiast jeszcze w czerwcu br. Zalando otworzy w Berlinie tzw. „Beauty Station”, gdzie klienci będą mieli możliwość przetestowania produktów oraz skorzystania z porad specjalistów kosmetycznych.
Wprowadzenie oferty na kolejne rynki jest planowane po fazie pilotażowej.