StoryEditor
E-commerce
16.03.2021 00:00

Zalando wprowadza zmiany personalne. Odchodzi jeden z współzałożycieli platformy

Po rezygnacji Rubina Rittera ze stanowiska współzarządzającego Zalando, gigant mody i urody wprowadza nowy skład zarządu od 1 kwietnia 2021 r. Dwaj pozostali CEO Zalando, Robert Gentz ​​i David Schneider nadal będą kierować firmą. Firma stworzyła też nowe stanowisko i powołała Astrid Arndt jako Chief People Officer.

Robert Gentz ​​będzie odpowiedzialny za kierowanie długoterminową strategią, a także nadzorowanie spraw korporacyjnych i rozwoju korporacji. David Schneider będzie nadal definiować i kierować strategią związaną z partnerai marki oraz działaniami Zalando w zakresie zrównoważonego rozwoju, a także różnorodności i integracji.

W grudniu 2020 roku, trzeci z szefów Zalando, Rubin Ritter ogłosił odejście z zarządu firmy. Oświadczył, że robi to, ponieważ jego rodzina i praca jego żony powinny mieć teraz priorytet. Ritter ustępuje z zarządu internetowego sklepu odzieżowego Zalando po 11 latach pracy.

Informacja wywołała poruszenie, bo to on był najbardziej widoczną i znaną publicznie twarzą berlińskiej firmy i miał decydujący wpływ na jej rozwój i strategię. Obecnie będzie zaangażowany w transformację firmy i wspierał zespół aż do swojego odejścia po walnym zgromadzeniu.

Na posiedzeniu zarządu firmy w poniedziałek 15 marca 2021 roku, Rada Nadzorcza powołała też Astrid Arndt na nowo utworzone stanowisko Chief People Officer. Astrid Arndt kieruje i buduje zespoły People & Organization w Zalando od 2019 roku, a dołączyła do niego w 2018 roku.

Obecny dyrektor ds. technologii, Jim Freeman, będzie rozwijał, wprowadzał na rynek i rozwijał ofertę konsumencką Zalando w nowo utworzonej roli Chief Business and Product Officer. David Schröder nadal nadzoruje rozwój finansowy grupy jako dyrektor finansowy i wspiera ambicje rozwoju Zalando.

Cristina Stenbeck, przewodnicząca rady nadzorczej, komentuje: - Rola pracy w społeczeństwie się zmienia, a miniony rok pokazał, że wyjątkowa kultura i przedsiębiorczość Zalando są kluczowymi zasobami firmy. Dbanie o to, aby cała organizacja Zalando nadal ujawniała swój pełny potencjał, będzie ważnym obszarem zainteresowania zarządu.

- W związku z tym Rada Nadzorcza z przyjemnością wita w zarządzie Astrid Arndt jako Chief People Officer w zarządzie z odpowiednimi umiejętnościami, które wnosi do strategicznych priorytetów Zalando. Jesteśmy przekonani, że zespół zarządu jest idealnie przygotowany do realizacji swoich ambicji rozwojowych i osiągnięcia swojej wizji - zostania punktem wyjścia dla mody w Europie - dodaje. 

Joanna Rokicka
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Handel
13.02.2025 12:44
Shein przenosi część produkcji do Wietnamu, chce złagodzić konsekwencje ceł Trumpa
Shein ma nadzieję, że ekspansja w Wietnamie pomoże złagodzić wpływ amerykańskich ceł na obecny model biznesowyShutterstock

Chińska platforma internetowa zwiększa swoją bazę produkcyjną w Wietnamie, aby złagodzić spodziewane skutki rosnących amerykańskich ceł na swój łańcuch dostaw.

Gigant fast fashion, chcąc zminimalizować skutki zapowiedzi Donalda Trumpa, przenosi część swojej produkcji poza Chiny. To efekt usunięcia przez amerykańskiego prezydenta zasady „de minimis”, która zezwalała na bezcłowy import towarów o niskiej wartości. 

Shein ma nadzieję, że ekspansja w Wietnamie pomoże złagodzić wpływ amerykańskich ceł na swój model biznesowy, który w znacznym stopniu opiera się na produkcji w Chinach. Konkurencyjne koszty pracy i obecna infrastruktura produkcyjna Wietnamu sprawiają, że jest to dla chińskiego giganta opłacalna alternatywa.

Obecne umowy o wolnym handlu, takie jak funkcjonujące porozumienie między Wietnamem a krajami UE, dają na razie Shein możliwość ominięcia kosztownych ceł przy jednoczesnym zachowaniu dostępu do rynków zachodnich i azjatyckich.

Shein nadal bazuje produkcyjnie w głównym stopniu na Chinach, a jego ekspansja do Wietnamu jest przykładem szerszego trendu w branży modowej w kierunku dywersyfikacji łańcuchów dostaw w celu zmniejszenia ryzyka, związanego ze wzrostem taryf i niestabilnością geopolityczną - ocenia portal retailgazette.com.uk.

Działania Shein, mające na celu dywersyfikację łańcucha dostaw, odbywają się w trakcie  rosnącej presji na wycenę. Shein prawdopodobnie rozważa obniżenie wyceny przed planowanym IPO w Londynie, a szacunki wskazują na możliwość redukcji z 90 do 50 mld dolarów.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
10.02.2025 14:56
Mastercard: Produkty kosmetyczne i zdrowotne w topie zakupów online Polaków
Polscy respondenci poświęcają na zakupy w sieci średnio 2 godziny tygodniowo - wynika z badania Mastercardshutterstock

Polscy konsumenci na tle 12 krajów europejskich znaleźli się w czołówce, jeśli chodzi o zakupy przez internet - wynika z badania Mastercard. Online najczęściej kupowane są książki, odzież, elektronika i kosmetyki.

Przeciętny ankietowany Polak kupuje w e-commerce ponad pięć pozycji miesięcznie (średnia wynosi 5,4). Jednocześnie (częściej niż respondenci z innych krajów) irytuje się, gdy jest proszony o podanie zbyt wielu danych podczas finalizowania zakupów (69 proc. vs 62 proc. średnia). Aż co trzeci porzuca z tego powodu koszyk.

Polscy respondenci poświęcają na zakupy w sieci średnio 2 godziny tygodniowo, wyprzedzając średni czas dla europejskich badanych (1,7 godziny). 

Wśród najpopularniejszych kategorii zakupów online nad Wisłą znalazły się: 

  • książki (58 proc.), 
  • elektronika i technologie (49 proc.), 
  • ubrania (43 proc.), 
  • zdrowie i produkty kosmetyczne (35 proc.). 

Przez internet kupujemy również usługi turystyczne (64 proc.) czy ubezpieczenia (53 proc.). Co ciekawe, polscy konsumenci wciąż rzadko robią zakupy spożywcze online (5 proc.), w porównaniu np. do 22 proc. mieszkańców Wielkiej Brytanii.

Respondenci z Polski są też najbardziej otwarci na zakupy w różnych sklepach internetowych. W ubiegłym roku kupili średnio u 7,6 różnych detalistów – najwięcej spośród wszystkich krajów objętych badaniem (6,6 średnia). Może wynikać to z rosnącej różnorodności oferty i zaufania do nowych e-sklepów w Polsce. 

image
Marta Życińska, dyrektorka generalna polskiego oddziału Mastercard Europe
mat.pras.

Nasze dane pokazują, że Polska jest jednym z najbardziej dynamicznych rynków zakupów online w Europie, zarówno pod względem aktywności, jak i wykorzystania nowoczesnych technologii. Mimo wyzwań, takich jak potrzeba zapewnienia wyższego bezpieczeństwa i uproszczenia procesów zakupowych, polscy konsumenci wykazują się innowacyjnością i otwartością na zmiany. Te trendy prognozują dalszy rozwój e-commerce w Polsce oraz potrzebę dostarczania jeszcze bardziej zaawansowanych i bezpiecznych rozwiązań zakupowych – komentuje Marta Życińska, dyrektorka generalna polskiego oddziału Mastercard Europe. 

Połowa ankietowanych (50 proc.) w Polsce twierdzi, że zapisuje dane swojej karty tylko u sprzedawców, u których kupuje często, podczas gdy dwóch na pięciu kupujących (39 proc.) przyznaje, że zachowuje je tylko u dużych firm. Polscy ankietowani częściej niż pozostali Europejczycy korzystają też z limitów transakcji kartą, jako środka ochrony przed oszustami (41 vs 23 proc. średnia).

Wprowadzanie szeregu danych osobowych, w tym wpisywanie adresu zamieszkania i numeru kart płatniczych, to czynności, które respondenci wskazują jako najbardziej irytujące podczas zakupów internetowych. W efekcie 31 proc. rezygnuje z zakupu, gdy proces jego finalizacji wymaga zbyt wielu danych (23 proc. średnia europejska). Polscy badani jako jedyni wskazywali to jako główny powód porzucania koszyka, z kolei większość europejskich ankietowanych wybrała nieoczekiwane koszty dostawy (29 proc.).

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 15:09