StoryEditor
E-commerce
24.10.2018 00:00

Zalando stopniowo będzie wprowadzać polskie marki

Jak dowiedziały się „Wiadomości Kosmetyczne” Zalando rozpoczęło przegląd polskich marek kosmetycznych i stopniowo będzie je wprowadzać do sprzedaży. Platforma jest zainteresowana nie tylko kosmetykami masowymi, ale także naturalnymi, organicznymi i certyfikowanymi.

Zalando – niemiecki gigant działający w sektorze handlu internetowego – ogłosił na początku tego roku, że uruchamia nową spółkę Zalando Beauty. Początkowo na platformie specjalizującej się szczególnie w sprzedaży odzieży i obuwia, pojawiły się kosmetyki dla kobiet i były dostępne tylko dla konsumentów w Niemczech. W październiku pojawiła się informacja, że Zalando wprowadza także asortyment dla mężczyzn, oraz że rozpoczyna  sprzedaż kosmetyków online na rynku międzynarodowym, w pierwszej kolejności w Polsce i w Austrii. Firma poinformowała także, że kosmetyki mają się pojawić w ofercie przed świętami Bożego Narodzenia i będą dystrybuowane z centrum logistycznego w Erfurcie w Niemczech.

Polscy producenci zaalarmowali nas, że choć do świąt został miesiąc nie są w stanie dowiedzieć się, czy Zalando jest zainteresowane polskimi markami, ani na jakich zasadach można podjąć współpracę z tą platformą internetową. Udało nam się uzyskać od firmy odpowiedzi na te pytania.

Tak jak w przypadku oferty modowej, zawsze celujemy w lokalny asortyment i najpopularniejsze marki danego rynku. Rozpoczęliśmy już rozpoznanie polskich brandów kosmetycznych i krok po kroku będziemy wprowadzać je do sprzedaży – zapewniła nas Barbara Dębowska, rzecznik prasowy marki Zalando.

W kategorii beauty Zalando oferuje już wybór ponad 150 marek i ponad 7 tys. produktów we wszystkich przedziałach cenowych, z wielu różnych kategorii – od kosmetyków do pielęgnacji skóry i włosów, po zapachy, narzędzia i akcesoria kosmetyczne. – Wśród nich znajdują się duże, popularne marki, jak na przykład L'Oréal Paris czy Maybelline, a także marki premium, takie jak Sachajuan, Juliette Has a Gun czy Rodial. Ponadto, uruchomiliśmy w Niemczech linię asortymentową „Care for Men” z 25 markami i 1500 artykułami do pielęgnacji skóry, ciała, włosów i zarostu. Oferta dla mężczyzn dostępna będzie również w Polsce przed świętami Bożego Narodzenia – dodaje Barbara Dębowska.

Zalando jest zainteresowane nie tylko produktami masowymi, ale także niszowymi, odpowiadającymi na silne trendy – kosmetykami naturalnymi, organicznymi, certyfikowanymi. W ofercie ma już takie marki jak, L:A Bruket, Weleda lub Hej Organic. Ważną kategorią są również marki koreańskie, takie jak It's Skin czy Missha.

Zalando będzie kupować produkty od producentów kosmetyków i przechowywać je w swoich magazynach. – Na początku nasz asortyment będzie w większości rozprowadzony hurtowo, co oznacza, że będziemy kupować produkty i przechowywać je w naszych magazynach. Oczywiście składowanie i wysyłka produktów kosmetycznych różni się od dystrybucji artykułów modowych, musimy np. brać pod uwagę szybko upływający termin przydatności do użycia niektórych kosmetyków. Stawiamy na rozwiązanie „box-in-box”: produkty kosmetyczne będą zapakowane dodatkowo w specjalne pudełko i worek podróżny oraz wysyłane razem z zamówionymi ubraniami – mówi Barbara Dębowska.

Poza rynkiem niemieckim kosmetyki będą na razie dostępne także na platformach Zalando w Austrii i w Polsce. Decyzje o wprowadzeniu asortymentu w kolejnych krajach będą podejmowane na bieżąco. – Kiedy wprowadzamy do sprzedaży lokalną markę modową, zastanawiamy się, w jakich jeszcze krajach właściwe będzie wprowadzenie podobnego asortymentu. Tak samo będziemy postępować w przypadku marek kosmetycznych – informuje Beata Dębowska.

Polskie firmy zainteresowane wejściem na platformę Zalando powinny kierować swoje pytania i oferty na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Zasady współpracy z platformą są ustalane indywidualnie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
16.12.2024 00:00
TikTok Shop podbija rynek: 45 proc. Amerykanów i Amerykanek robi zakupy na platformie
MART PRODUCTION

Nowe badanie przeprowadzone przez Coefficient Capital i The New Consumer ujawnia, że niemal połowa amerykańskich konsumentów dokonała zakupów za pośrednictwem TikTok Shop. Największą popularnością cieszą się kategorie mody i urody, co wskazuje na rosnące znaczenie handlu społecznościowego w USA.

Raport dotyczący trendów konsumenckich na 2025 rok, opracowany przez Coefficient Capital i The New Consumer, pokazuje, że aż 45 proc. ankietowanych Amerykanów korzystało z TikTok Shop do zakupu produktów. W badaniu uwzględniono 11 ankiet przeprowadzonych wśród ponad 3 tysięcy konsumentów z USA. Najnowszy etap badań zrealizowano w grudniu tego roku.

Według raportu największym zainteresowaniem w TikTok Shop cieszą się produkty z kategorii mody i urody. Dominacja tych segmentów podkreśla kluczową rolę platformy w promowaniu trendów i wyznaczaniu kierunków zakupowych, szczególnie wśród młodszych pokoleń, takich jak Generacja Z i Millenialsi. Popularność zakupów na TikTok Shop jest kolejnym dowodem na zmianę preferencji konsumentów w kierunku tzw. handlu społecznościowego.

Wzrost popularności TikTok Shop odzwierciedla globalny trend integracji mediów społecznościowych z platformami zakupowymi. Badanie Coefficient Capital potwierdza, że social commerce staje się jednym z głównych motorów rozwoju handlu online. W 2025 roku można się spodziewać dalszego wzrostu znaczenia tego kanału sprzedaży, szczególnie w kontekście intensywnej aktywności młodych użytkowników platformy.

Czytaj także: TikTok wprowadza zakaz beauty filtrów dla niepełnoletnich: ochrona młodzieży czy początek nowej ery w social media?

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
12.12.2024 13:24
BaseLinker Index: e-commerce pod znakiem Black Friday, zdrowie i uroda z największym wzrostem
W listopadzie 2024 r. (licząc r./r.) firmy uwzględnione w indeksie zwiększyły poziom sprzedaży o 2,8 procdaviles - stock.adobe.com

Wyniki 3 tys. czołowych e-commerce’ów w Polsce pokazują, że ich sprzedaż w internecie w listopadzie 2024 była wyższa od tej przed rokiem o 2,8 proc. Na ten wynik składa się blisko 7-procentowy wzrost liczby zamówień oraz spadek średniej wartości zamówienia. Zdrowie i uroda – ponownie kategorią z największym wzrostem.

W listopadzie br. wartość BaseLinker Index, czyli wskaźnika mierzącego kompleksową kondycję polskiego e-commerce, wyniosła 154 pkt. Wartość wyjściowa ze stycznia 2022 r. wynosi 100 pkt. Przed miesiącem odczyt wynosił 156 pkt, a rok temu - 150 pkt.

Analiza danych indeksu, oparta na zagregowanych wynikach 3 tys. czołowych e-commerce’ów w Polsce, pokazuje, że ich sprzedaż w internecie w listopadzie 2024 r. była wyższa od tej przed rokiem o 2,8 proc. Na ten wynik składa się 6,7 proc. wzrost liczby zamówień (r./r.) oraz spadek średniej wartości zamówienia do 190,2 zł (-3,3 proc. r./r.).

W relacji do października 2024 roku, listopadowy odczyt indeksu wyróżnia się spadkiem sprzedaży o 1,2 proc. Składa się na to wzrost liczby zamówień o 4,8 proc. przy spadku średniej wartości zamówienia o 5,7 proc.

Sprzedaż krajowa r./r. wzrosła o 2,2 proc., natomiast sprzedaż cross-border w tym samym okresie wzrosła o 5,3 proc., a jej udział w sprzedaży polskich sprzedawców wyniósł 18 proc. – nieco więcej, niż w październiku i przed rokiem.

Największe wzrosty rok do roku wykazały kategorie: zdrowie i uroda oraz supermarket.

Analitycy platformy BaseLinker – największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W listopadzie 2024 r. wskaźnik kondycji polskiego e-commerce wyniósł 154 punkty. Indeks ten bazuje na danych o sprzedaży prowadzonej przez 3 tys. firm handlujących za pośrednictwem platformy BaseLinker, odpowiadających za znaczną część obrotów polskiego e-commerce. Wartość bazowa – na poziomie 100 pkt, będąca punktem odniesienia do odczytów indeksu w kolejnych miesiącach, została ustalona na bazie danych o sprzedaży ze stycznia 2022 r. Najnowszy BaseLinker Index jest delikatnie niższy niż przed miesiącem (w październiku 2024 r. wynosił on 156 pkt).

image
Sprzedaż w listopadzie stała pod znakiem Black Friday
M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl

Czytaj też: Polski e-commerce w bardzo dobrej kondycji. Kategoria zdrowie i uroda w czołówce

Z przeanalizowanych i zagregowanych w BaseLinker Index danych wynika, że w listopadzie 2024 r. (licząc r./r.) firmy uwzględnione w indeksie zwiększyły poziom sprzedaży o 2,8 proc., powiększając w tym okresie liczbę dokonanych transakcji o 6,7 proc. Średnia wartość ich koszyka spadła jednak o 5,7 proc. (r./r.) i wyniosła 190,2 zł.

Patrząc w ujęciu rocznym, polski e-commerce urósł o 2,8 proc. Polscy sprzedawcy zanotowali więcej transakcji niż przed rokiem, choć średnia wartość koszyka była niższa 3,3 proc. Wynika to z faktu, że Cyber Monday wypadł dopiero w grudniu, a to na ten właśnie dzień przypadają zwykle największe zamówienia z kategorii elektronika, cechujące się wyższą wartością koszyka. Dla porównania: ubiegłoroczny Cyber Monday wypadł 27 listopada, dlatego był ujęty jeszcze w listopadowych statystykach. Jeśli natomiast chodzi o same kategorie, to w listopadzie, tak jak przed miesiącem, największe wzrosty rok do roku wykazały “zdrowie i uroda” oraz “supermarket” – komentuje Łukasz Juśkiewicz, head of strategy w BaseLinker.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. grudzień 2024 18:11