Jak podają przedstawiciele platformy, ponad milion nowych klientów dołączyło do Zalando podczas Cyber Week. W godzinach szczytu na platformie składano około 7500 zamówień na minutę.
- Naszym celem numer jeden na tegoroczny Cyber Week było zagwarantowanie bezpieczeństwa i zadbanie o zdrowie naszych pracowników, przy jednoczesnym zapewnieniu jak najlepszej oferty dla klientów, zarówno pod względem asortymentu, jak i pozytywnych doświadczeń zakupowych - komentuje David Schneider, współzałożyciel Zalando.
Ponad 2300 sklepów stacjonarnych uczestniczyło w Cyber Week za pośrednictwem programu Connected Retail.
- Cyber Week 2020 był kolejnym kamieniem milowym w naszej strategii i pokazał znaczny wzrost udziału programu partnerskiego. Ponieważ stacjonarny handel detaliczny został szczególnie dotknięty restrykcjami w szczycie sezonu, chcieliśmy jak najbardziej pomóc nowym i obecnym partnerom prowadzącym sklepy stacjonarne za pośrednictwem naszego programu Connected Retail. Z niecierpliwością czekamy na dalsze rozszerzenie projektu w 2021 roku - dodaje David Schneider.
Udział GMV generowanego w ramach programu partnerskiego, w tym również Connected Retail, wynosił średnio 30 proc., co stanowi znaczny wzrost w porównaniu z 20 proc. w 2019 roku. Ponad 2300 sklepów stacjonarnych wzięło udział w Cyber Week Zalando za pośrednictwem Connected Retail, natomiast tylko w listopadzie 250 nowych sklepów dołączyło do programu. W Niemczech udział Connected Retail wynosił średnio około 11 proc. GMV.