Zalando pozyskało rekordową liczbę około 840 tys. nowych klientów w czasie swojego piątego Cyber Week. Tegoroczne wydarzenie sprzedażowe, włączając w nie Black Friday i Cyber Monday, pozwoliło osiągnąć wzrost wartości sprzedaży o 32 proc. w stosunku do zeszłorocznego Cyber Week. Ponadto udział programu partnerskiego w wartości sprzedaży wyniósł średnio 20 proc.
– Po sukcesie zeszłorocznego Black Friday wykorzystaliśmy cały Cyber Week, aby wzmocnić Zalando jako platformę. Z dumą ogłaszamy, że zdecydowanie przekroczyliśmy nasze ambitne cele, szczególnie w odniesieniu do programu partnerskiego. Sukces tegorocznego Cyber Week to kamień milowy w realizacji celu, jakim jest pozycja pierwszego punktu wyboru, jeżeli chodzi o zakupy modowe – skomentował David Schneider, Co-CEO w Zalando SE.
Najczęściej kupowanymi artykułami w czasie Cyber Week były na Zalando czarne legginsy, t-shirty z logo oraz czarne trampki. W trakcie samego Black Friday, klienci składali w szczytowych momentach 7 200 zamówień na minutę, pobijając zeszłoroczny rekord wynoszący 4 200 zamówień na minutę.
Zalando jest wiodącą w Europie platformą modową i lifestyle’ową. Założona w Berlinie w 2008 roku dostarcza pełen asortyment modowy do ponad 29 milionów klientów na 17 rynkach, oferując odzież, obuwie, akcesoria oraz produkty kosmetyczne. Asortyment obejmuje marki międzynarodowe, jak i lokalne.