StoryEditor
E-commerce
03.06.2020 00:00

Zalando mobilizuje swoich partnerów do działań na rzecz ochrony środowiska

Do 2025 r. Zalando wyeliminuje 80 procent emisji dwutlenku węgla z działalności własnej i 40 procent z produkcji marek własnych – zadeklarowała firma zarządzająca wiodąca europejska platforma modową i lifestyle’ową, oferującą także kosmetyki.

Do 2025 r. Zalando wyeliminuje 80 procent emisji dwutlenku węgla z działalności własnej i 40 procent z produkcji marek własnych – zadeklarowała firma.

Zalando SE, wiodąca europejska platforma modowa i lifestyle’owa, ogłasza swoje cele SBT w ramach działań na rzecz zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych zgodnie z granicą 1,5 stopnia Celsjusza wyznaczoną w Porozumieniu Paryskim. Do 2025 r. firma planuje zmniejszyć operacyjną emisję dwutlenku węgla z działalności własnej o 80 proc. i o 40 proc. z produkcji marek własnych.

Aby wyjść poza własną działalność i pozytywnie wpłynąć na cały łańcuch wartości, Zalando zobowiązuje się do tego, aby 90 proc. jego kluczowych partnerów wyznaczyło sobie cele SBT dla osiągnięcia niższej emisji dwutlenku węgla.

Zalando jest pierwszą platformą na świecie, która wyznaczyła cele w oparciu o badania naukowe zatwierdzone przez niezależną organizację Science Based Targets, która ocenia cele firm i zapewnia ich zgodność z Porozumieniem Paryskim. Ze względu na model i skalę platformy firmy, wyznaczenie celów może potencjalnie wpłynąć na znaczną część branży modowej i większość partnerów Zalando.

Ze względu na model i skalę platformy firmy, wyznaczenie celów może potencjalnie wpłynąć na znaczną część branży modowej i większość partnerów Zalando.

„Zatwierdzenie naszych celów SBT jest ważnym kamieniem milowym dla naszej strategii zrównoważonego rozwoju. Uważamy, że istnieje wyraźny związek między zrównoważonym rozwojem, a dalszym sukcesem komercyjnym w sprzedaży internetowej artykułów modowych - mówi Kate Heiny, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju Zalando SE. „Globalna pandemia koronawirusa pokazała nam, jak elastyczna i szybka może być gospodarka, gdy potrzebne są zmiany, i powinniśmy wykorzystać tę lekcję w kwestii zrównoważonego rozwoju. To dobry czas na stworzenie jasnej strategii zrównoważonego rozwoju i wyznaczenie ambitnych celów. Jako platforma chcemy robić więcej, dlatego nie ograniczyliśmy naszych celów do własnego biznesu, ale połączymy siły z naszymi partnerami.

Zalando jest wiodącą w Europie platformą modową i lifestyle’ową. Założona w Berlinie w 2008 roku dostarcza pełen asortyment modowy do ponad 32 milionów klientów na 17 rynkach, oferując odzież, obuwie, akcesoria oraz produkty kosmetyczne. 

Zalando sprzedaje kosmetyki od 2018 r.  Od 2019 r. platforma beauty jest dostępna na polskim rynku. Firma zadowolona z efektów sprzedaży rozszerza ją na kolejne kraje.

Czytaj więcej: Zalando zadowolone ze sprzedaży kosmetyków w Polsce.  

W Berlinie Zalando prowadzi swój stacjonarny sklep, gdzie klienci mogą testować kosmetyki i korzystać z porad specjalistów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Handel
13.02.2025 12:44
Shein przenosi część produkcji do Wietnamu, chce złagodzić konsekwencje ceł Trumpa
Shein ma nadzieję, że ekspansja w Wietnamie pomoże złagodzić wpływ amerykańskich ceł na obecny model biznesowyShutterstock

Chińska platforma internetowa zwiększa swoją bazę produkcyjną w Wietnamie, aby złagodzić spodziewane skutki rosnących amerykańskich ceł na swój łańcuch dostaw.

Gigant fast fashion, chcąc zminimalizować skutki zapowiedzi Donalda Trumpa, przenosi część swojej produkcji poza Chiny. To efekt usunięcia przez amerykańskiego prezydenta zasady „de minimis”, która zezwalała na bezcłowy import towarów o niskiej wartości. 

Shein ma nadzieję, że ekspansja w Wietnamie pomoże złagodzić wpływ amerykańskich ceł na swój model biznesowy, który w znacznym stopniu opiera się na produkcji w Chinach. Konkurencyjne koszty pracy i obecna infrastruktura produkcyjna Wietnamu sprawiają, że jest to dla chińskiego giganta opłacalna alternatywa.

Obecne umowy o wolnym handlu, takie jak funkcjonujące porozumienie między Wietnamem a krajami UE, dają na razie Shein możliwość ominięcia kosztownych ceł przy jednoczesnym zachowaniu dostępu do rynków zachodnich i azjatyckich.

Shein nadal bazuje produkcyjnie w głównym stopniu na Chinach, a jego ekspansja do Wietnamu jest przykładem szerszego trendu w branży modowej w kierunku dywersyfikacji łańcuchów dostaw w celu zmniejszenia ryzyka, związanego ze wzrostem taryf i niestabilnością geopolityczną - ocenia portal retailgazette.com.uk.

Działania Shein, mające na celu dywersyfikację łańcucha dostaw, odbywają się w trakcie  rosnącej presji na wycenę. Shein prawdopodobnie rozważa obniżenie wyceny przed planowanym IPO w Londynie, a szacunki wskazują na możliwość redukcji z 90 do 50 mld dolarów.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
10.02.2025 14:56
Mastercard: Produkty kosmetyczne i zdrowotne w topie zakupów online Polaków
Polscy respondenci poświęcają na zakupy w sieci średnio 2 godziny tygodniowo - wynika z badania Mastercardshutterstock

Polscy konsumenci na tle 12 krajów europejskich znaleźli się w czołówce, jeśli chodzi o zakupy przez internet - wynika z badania Mastercard. Online najczęściej kupowane są książki, odzież, elektronika i kosmetyki.

Przeciętny ankietowany Polak kupuje w e-commerce ponad pięć pozycji miesięcznie (średnia wynosi 5,4). Jednocześnie (częściej niż respondenci z innych krajów) irytuje się, gdy jest proszony o podanie zbyt wielu danych podczas finalizowania zakupów (69 proc. vs 62 proc. średnia). Aż co trzeci porzuca z tego powodu koszyk.

Polscy respondenci poświęcają na zakupy w sieci średnio 2 godziny tygodniowo, wyprzedzając średni czas dla europejskich badanych (1,7 godziny). 

Wśród najpopularniejszych kategorii zakupów online nad Wisłą znalazły się: 

  • książki (58 proc.), 
  • elektronika i technologie (49 proc.), 
  • ubrania (43 proc.), 
  • zdrowie i produkty kosmetyczne (35 proc.). 

Przez internet kupujemy również usługi turystyczne (64 proc.) czy ubezpieczenia (53 proc.). Co ciekawe, polscy konsumenci wciąż rzadko robią zakupy spożywcze online (5 proc.), w porównaniu np. do 22 proc. mieszkańców Wielkiej Brytanii.

Respondenci z Polski są też najbardziej otwarci na zakupy w różnych sklepach internetowych. W ubiegłym roku kupili średnio u 7,6 różnych detalistów – najwięcej spośród wszystkich krajów objętych badaniem (6,6 średnia). Może wynikać to z rosnącej różnorodności oferty i zaufania do nowych e-sklepów w Polsce. 

image
Marta Życińska, dyrektorka generalna polskiego oddziału Mastercard Europe
mat.pras.

Nasze dane pokazują, że Polska jest jednym z najbardziej dynamicznych rynków zakupów online w Europie, zarówno pod względem aktywności, jak i wykorzystania nowoczesnych technologii. Mimo wyzwań, takich jak potrzeba zapewnienia wyższego bezpieczeństwa i uproszczenia procesów zakupowych, polscy konsumenci wykazują się innowacyjnością i otwartością na zmiany. Te trendy prognozują dalszy rozwój e-commerce w Polsce oraz potrzebę dostarczania jeszcze bardziej zaawansowanych i bezpiecznych rozwiązań zakupowych – komentuje Marta Życińska, dyrektorka generalna polskiego oddziału Mastercard Europe. 

Połowa ankietowanych (50 proc.) w Polsce twierdzi, że zapisuje dane swojej karty tylko u sprzedawców, u których kupuje często, podczas gdy dwóch na pięciu kupujących (39 proc.) przyznaje, że zachowuje je tylko u dużych firm. Polscy ankietowani częściej niż pozostali Europejczycy korzystają też z limitów transakcji kartą, jako środka ochrony przed oszustami (41 vs 23 proc. średnia).

Wprowadzanie szeregu danych osobowych, w tym wpisywanie adresu zamieszkania i numeru kart płatniczych, to czynności, które respondenci wskazują jako najbardziej irytujące podczas zakupów internetowych. W efekcie 31 proc. rezygnuje z zakupu, gdy proces jego finalizacji wymaga zbyt wielu danych (23 proc. średnia europejska). Polscy badani jako jedyni wskazywali to jako główny powód porzucania koszyka, z kolei większość europejskich ankietowanych wybrała nieoczekiwane koszty dostawy (29 proc.).

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 21:40