StoryEditor
E-commerce
16.03.2021 00:00

Zalando: Chcemy być punktem wyjścia dla mody w Europie

Współzałożyciele giganta e-commerce mody i urody, Rubin Ritter, Robert Gentz i David Schneider przedstawili wyniki firmy za 2020 rok oraz strategię na 2021. To był mocny rok finansowy dla Zalando - z 30,4 proc. wzrostem GMV, 5,3 proc. skorygowaną marżą EBIT. Prognoza na 2021 to wzrost GMV o 27-32 proc. przy 350-425 mln euro skorygowanego EBIT. W planach wejście na 8 nowych rynków.

We wtorek 16 marca Zalando było gospodarzem konferencji prasowej w formie cyfrowej. Z prezentacji całorocznych wyników i perspektyw strategicznych przez współzarządzających platformą, Roberta Gentza, Davida Schneidera i Rubina Rittera wynika, że Zalando zwiększa swoje długoterminowe ambicje wzrostu i objęcia ponad 10 proc. europejskiego rynku mody. 

 - Silna potrzeba cyfryzacji w całej branży jest zgodna z naszymi wysiłkami na rzecz przyspieszenia przejścia na naszą platformę - powiedział Robert Gentz, współzałożyciel Zalando.

Po dobrym roku finansowym 2020, platforma e-commerce znacząco podnosi swoje ambicje dotyczące wzrostu i dąży do zwiększenia wolumenu sprzedaży brutto (GMV) do ponad 30 miliardów euro do 2025 roku. Firma aspiruje do obsługi ponad 10 proc. rynku branży modowej w Europie w perspektywie długoterminowej na łączną kwotę 450 miliardów euro.

W 2020 roku Zalando osiągnęło 10,7 mld euro GMV, przyspieszając swój wzrost do 30,4 proc. rok do roku dzięki nowym klientom i wydajności programu partnerskiego. Przychody w tym samym okresie wzrosły o 23,1 proc. do 8,0 mld euro. Firma odnotowała skorygowany EBIT w wysokości 420,8 mln euro, co odpowiada marży w wysokości 5,3 proc., wynikającej z rosnącej dźwigni operacyjnej i znacznego spadku stóp zwrotu rok do roku.

Po niezwykle mocnym początku roku 2021 z oczekiwanym wzrostem GMV o około 50 proc. w pierwszym kwartale, Zalando spodziewa się wzrostu GMV o 27-32 proc. do 13,6-14,1 miliarda euro w roku finansowym 2021. Przychody będą rosły zgodnie ze wzrostem GMV, tak jak w wyniku trwającej transformacji platformy z 24-29 proc. wzrostem lub 9,9-10,3 mld euro.

Prognozuje tez dalszy rentowny wzrost ze skorygowanym EBIT w wysokości 350-425 mln euro. Zalando będzie nadal inwestować w swoją infrastrukturę logistyczną i platformę technologiczną oraz planuje wydatki inwestycyjne w wysokości 350-400 mln euro w 2021 r.

Współzałożyciel Zalando, Robert Gentz, skomentował: - Rok 2020 był inny niż żaden inny. Nie spuszczaliśmy z oka naszej długoterminowej wizji bycia punktem wyjścia dla mody. W nadchodzących latach będziemy nadal koncentrować się na wzroście i inwestycjach długoterminowych.

Strategia Zalando: Długotrwały wzrost i bycie punktem wyjścia dla mody

Celem Zalando jest bycie miejscem docelowym, do którego konsumenci kierują się w celu zaspokojenia wszystkich swoich potrzeb związanych z modą. W 2020 roku platforma zwiększyła swoją aktywną bazę klientów o 25 proc, do 38,7 mln. Opierając się na tym silnym rozwoju, firma nadal inwestuje w innowacyjne sposoby angażowania klientów w celu budowania głębszych relacji na istniejących rynkach.

Ponadto planuje rozszerzyć swoją obecność w Europie na osiem kolejnych rynków europejskich: Chorwację, Estonię, Łotwę, Litwę, Słowację i Słowenię w 2021 r . oraz Węgry i Rumunię w 2022 roku.

Zalando jest też częścią strategii cyfrowej dla marek modowych, detalistów i sklepów. W czwartym kwartale 2020 r. program partnerski Zalando stanowił 24 proc. wartości sklepu modowego Zalando GMV. Do końca 2020 roku ponad 2400 sklepów zostało podłączonych do platformy Zalando za pośrednictwem programu Connected Retail. Program nadal szybko się rozwija w 2021 r., a do końca lutego 2021 r. włączono  do niego ponad 3400 sklepów.

- Rozwój Connected Retail podkreśla wartość, jaką połączenie offline i online może odblokować dla sprzedawców detalicznych - mówi współzałożyciel Zalando, David Schneider. - W ubiegłym roku branża stanęła przed wieloma wyzwaniami i widzieliśmy, jak partnerzy angażują się w Zalando głębiej niż kiedykolwiek. Jesteśmy zobowiązani do bycia częścią rozwiązania i wspieramy naszych partnerów, którzy szukają sposobów na przeniesienie swojej działalności do internetu.

Joanna Rokicka
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
18.11.2024 10:27
Tesco w Wielkiej Brytanii rozszerza ofertę kosmetyków online. Największe zainteresowanie budzi Maybelline
Logo Tesco (Shutterstock)Shutterstock

Ponad 450 produktów kosmetycznych trafiło do oferty Tesco.com. Znajdziemy wśród nich marki takie jak Maybelline, L’Oréal Paris i Essie. Decyzja o poszerzeniu asortymentu online wynikała z rosnącego zainteresowania klientek tym segmentem rynku.

Najczęściej wyszukiwaną marką kosmetyczną na Tesco.com było Maybelline. Zapotrzebowanie na produkty tego brandu zaowocowało wzbogaceniem oferty o ponad 260 produktów Maybelline, w tym tusz do rzęs Maybelline Sensational Sky High Mascara, korektor Maybelline Eraser Eye Concealer i błyszczyk Maybelline Lifter Lip Gloss.

Czytaj też: Maybelline powraca z kultowym hasłem „Może to Maybelline” w nowoczesnej odsłonie

Łącznie w ofercie Tesco.com znalazło się ponad 450 nowych produktów, w tym ponad 170 produktów L’Oréal Paris oraz ponad 70 produktów Essie. Klientki mogą zamówić m.in. tusz L’Oréal Paris Paradise Waterproof Mascara, podkład L‘Oréal True Match Foundation czy lakiery do paznokci Essie Good as New Nail Perfector oraz Essie Original Nail Polish.

Rozszerzona oferta kosmetyczna obejmuje usługi Tesco Home Delivery (dostawę do domu) oraz Tesco Click+Collect (odbiór zamówień w określonym punkcie).

– Po dodaniu w zeszłym roku do oferty Tesco Home Delivery oraz Click+Collect produktów kosmetycznych Rimmel i Sally Hansen, klientki wciąż wyszukiwały na naszej stronie i w aplikacji kolejnych czołowych marek, a najczęściej wyszukiwaną z nich było Maybelline. Dostarczanie produktów kosmetycznych Maybelline, L’Oréal Paris i Essie bezpośrednio do klientek lub umożliwienie wygodnego odbioru w większości naszych dużych sklepów oznacza, że możemy zaoszczędzić klientkom czasu poświęcanego na dojazd i pomóc im w uzyskaniu jeszcze większego wyboru produktów świetnej wartości w Tesco – oświadczyła dyrektorka ds. kategorii kosmetyków i pielęgnacji osobistej w Tesco, Marianne Aitken.

Na platformie Tesco Marketplace dostępny jest także szeroki wybór artykułów z kategorii „zdrowie i uroda” pochodzących od zewnętrznych sprzedawców.

Czytaj też: Które kosmetyki kupują użytkownicy BLIXa? Najchętniej te od Eveline, L’Oréal i Maybelline

W Polsce możliwość zakupów online w Tesco została zlikwidowana w 2020 roku. Usługa była dostępna przez 8 lat i zaowocowała zrealizowaniem 8 milionów zamówień, co przełożyło się na 400 milionów dostarczonych produktów. Ostatnie markety Tesco w Polsce zostały zamknięte pod koniec 2021 roku. Polski oddział Tesco został sprzedany spółce Salling Group będącej właścicielem sieci Netto za 819 milionów złotych.

Anna Tess Gołębiowska

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
15.11.2024 14:46
Allegro odnotowuje dynamiczny wzrost w trzecim kwartale 2024
Zielony automat paczkowy Allegro.Allegro

Grupa Allegro zanotowała imponujące wyniki finansowe w trzecim kwartale 2024 roku. Wzrost wartości sprzedanych towarów brutto (GMV) wyniósł prawie 10 proc. rok do roku, a liczba aktywnych kupujących przekroczyła 20,5 miliona. Znaczące przychody oraz ekspansja na nowe rynki potwierdzają silną pozycję Allegro w regionie.

W trzecim kwartale 2024 roku Grupa Allegro zdołała zwiększyć wartość sprzedanych towarów brutto (GMV) o prawie 10 proc. w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej, osiągając w Polsce wzrost o 10,8 proc. r/r. Wartość GMV w kraju wyniosła 14,7 mld zł, co oznacza, że Allegro rośnie w tempie pięciokrotnie szybszym niż krajowa sprzedaż detaliczna. Skorygowany zysk EBITDA w Polsce wzrósł o 13,5 proc. r/r, osiągając 883 mln zł, co przełożyło się na marżę na poziomie 6 proc., przewyższając średnioterminowe prognozy firmy.

Liczba aktywnych kupujących na platformach Allegro w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wzrosła do 20,5 miliona, z czego ponad 5,5 miliona to użytkownicy spoza Polski. Ekspansja międzynarodowa nabiera tempa, czego dowodem jest uruchomienie platformy Allegro.hu na Węgrzech, która zwiększyła liczbę potencjalnych klientów o prawie 10 milionów. Nowe platformy, takie jak Allegro.cz i Allegro.sk, zyskały łącznie 2,8 miliona aktywnych kupujących w trzecim kwartale, a sprzedaż sprzedających z Czech i Słowacji wzrosła o 40 proc. kwartał do kwartału.

Allegro kontynuuje swoją strategię wzrostu poprzez innowacje w e-commerce, w tym program Allegro Smart! oraz Allegro Pay. Program Smart! pozwolił użytkownikom zaoszczędzić łącznie ponad 13 miliardów złotych na dostawach, przyczyniając się do wzrostu sprzedaży na platformie. Allegro Pay z kolei odpowiadało za sfinansowanie 14,2 proc. całkowitej wartości GMV w trzecim kwartale. Nowe produkty, takie jak karta płatnicza Visa od Allegro Pay oraz usługa Allegro Delivery, wspierają wygodę klientów, oferując szeroki zakres opcji dostawy i płatności.

Tworząc strategię na czwarty kwartał, Allegro planuje dalszy wzrost GMV na poziomie do 13 proc. r/r, nawet przy zwiększonych wydatkach marketingowych. Pomimo oczekiwanego spowolnienia tempa wzrostu skorygowanego zysku EBITDA w końcówce roku, całoroczna marża ma utrzymać się powyżej średnioterminowych oczekiwań na poziomie 5,3–5,7 proc. GMV. Silna pozycja finansowa Allegro, z dźwignią finansową poniżej 1x skorygowanego zysku EBITDA, pozwala firmie na kontynuowanie inwestycji w rozwój oraz poszerzanie swojej oferty.

Czytaj także: Rossmann na 7. miejscu w rankingu e-commerce MediaPanel — kto uplasował się wyżej?

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
21. listopad 2024 20:18