– Wejście na rynek kosmetyczny jest naturalnym krokiem firmy, która reaguje na potrzeby konsumentów – skomentował Rubin Ritter, dyrektor generalny Zalando. – Naszym klientom z całego świata zaoferujemy pełen wachlarz produktów kosmetycznych. Będą to zarówno kosmetyki marek ekonomicznych jak i bardziej luksusowych.
Rubin Ritter, dyrektor generalny Zalando
Zalando zamierza też połączyć doświadczenie online i offline oferując produkty Beauty w salonie w Berlinie. W ten sposób firma chce zapewnić swoim klientom bezpośredni kontakt z kosmetykami, co jest szczególnie ważne w przypadku wprowadzania nowości. Tutaj konsumenci będą mieli także możliwość uzyskania indywidualnych porad od ekspertów. Firmie pozwoli to natomiast lepiej poznać potrzeby klientów zainteresowanych produktami kosmetycznymi.
W tej chwili Zalando prowadzi negocjacje z markami kosmetycznymi. Projekt ma ruszyć wiosną 2018 roku.
Zalando jest najpopularniejszym internetowym sklepem w Polsce - w sierpniu tego roku odwiedziło go przeszło 3,3 mln użytkowników. W I kwartale br. przychody firmy osiągnęły 980,2 mln euro, co oznacza wzrost rok do roku o 23,1 proc. Zysk przed opodatkowaniem zamknął się w kwocie 20,3 mln euro.