Aplikacja głosowa, wspierana przez technologię AI, ma rozszerzyć funkcjonalność usługi płatności dwustronnych peer-to-peer, uruchomionej przez Facebooka w 2017 r.
– Zakupy w mediach społecznościowych odgrywają dość ograniczoną rolę na rynkach zachodnich, w porównaniu z popularnością tej formy zakupów w Azji, gdzie platformy takie jak WeChat mają ogromne udziały w potężnym rynku płatności mobilnych. Z Facebooka ludzie coraz częściej korzystają mobilnie, a takie platformy jak Messenger czy WhatsApp zdominowały przestrzeń natychmiastowej komunikacji. Facebook chce zwiększyć wygodę ich użytkowania, a dzięki takim technologiom jak rozszerzona rzeczywistość pragnie zachęcić użytkowników do częstszego korzystania z serwisu do dokonywania transakcji kupna-sprzedaży – wyjaśnia Howard Lake, Senior Editor w firmie PlanetRetail.
Ludzie tak bardzo pragną wygody i personalizacji zakupów, że mniej przejmują się udostępnianiem danych i zachowaniem prywatności. Dzięki temu trendowi Facebook może się stać ważnym miejscem robienia zakupów. Dzięki rosnącemu zainteresowaniu modelami D2C (direct to consumer – bezpośrednio do konsumenta) producenci paczkowanych artykułów konsumpcyjnych muszą poszukiwać sposobów wykorzystania serwisów społecznościowych i wyszukiwarek w celu dotarcia do określonej grupy konsumentów – zarówno z przekazem marketingowym, jak ofertą handlową.