Amerykański koncern wciąż zwiększa tempo. W pierwszym kwartale br. firma odnotowała wzrost sprzedaży o 12 proc. r/r, w drugim kwartale wzrost ten wyniósł aż 16 proc. r/r. To największy wzrost sprzedaży kwartalnej od czwartego kwartału 2017 r.
Zdaniem twórcy i szefa firmy, Jeffa Bezosa, przyspieszenie wzrostu sprzedaży Amazon zawdzięcza wprowadzeniu w kwietniu br. usługi darmowej dostawy zamówień w jeden dzień, dostępnej dla abonentów programu Prime – tę opcję mogą oni wybrać przy zakupie ponad 10 mln produktów z oferty platformy marketplace giganta z Seattle.
Wcześniej firma oferowała dostawę w dwa dni. Bezos przekonywał podczas „wynikowej” konferencji prasowej, że skrócenie czasu dostawy otwiera nowe szanse na wzrost sprzedaży, ponieważ część klientów potrzebuje niektórych produktów jak najszybciej, jeśli więc mogą je otrzymać na drugi dzień po zakupie, chętniej zamówią je online, zamiast kupować w sklepie stacjonarnym.
Do wzrostu sprzedaży detalicznej online w skali globalnej w znacznym stopniu przyczyniły się świetne wyniki, odnotowane przez Amazona na rodzimym rynku – w Ameryce Północnej sprzedaż detaliczna online wzrosła w drugim kwartale 2019 r. aż o 20,2 proc. rok do roku. W poprzednim kwartale wzrost ten wyniósł 16,6 proc.