Coraz większe umiejętności cyfrowe społeczeństwa oraz szybki rozwój technologii mobilnych sprawiły, że już 20 mln Polaków kupuje przez internet, a ponad połowa transakcji jest dokonywana z poziomu telefonu komórkowego – wynika z raportu The Next Frontier, opracowanego przez PayU.
Okazuje się też, że jednym z najbardziej obiecujących sektorów dla handlu elektronicznego jest rynek urody i kosmetyków. Polscy internauci wydają coraz więcej na produkty oferowane przez e-drogerie. Oczekuje się, że do końca 2021 r. wydatki na kosmetyki i inne produkty związane z dbałością o urodę sięgną 720 mln dolarów, co stanowi wzrost o 34 proc. w porównaniu do wyników za rok 2019 oraz o 13 proc. w porównaniu do 2020 r.
Prognozowany wzrost wydatków online w Polsce w analizowanej kategorii zakupowej w latach 2019-2021 jest wyższy niż w Rosji (32 proc.) i Czechach (23 proc.), ustępując w regionie jedynie Rumunii (47 proc.).
Raport „The Next Frontier” przygotowany przez PayU jest analizą wydatków konsumenckich online w 19 krajach na pięciu kontynentach. W raporcie przeanalizowano cztery najszybciej rozwijające się sektory konsumenckie, w których PayU widzi największy potencjał wzrostu w nadchodzących latach: uroda i kosmetyki, treści cyfrowe, moda i akcesoria oraz edukacja.