Firma poinformowała, że wyciek „był wynikiem błędu ludzkiego a nie następstwem zamierzonych działań ze strony osób trzecich np. cyberataku zmierzającego do wykradzenia danych osobowych z naszej bazy danych. Dostęp do danych znajdujących się na koncie użytkownika przez osobę nieuprawnioną był krótkotrwały i możliwy jedynie w czasie od 13:27 do 13:45 w dniu 28.04.2020 r. Awaria w momencie wykrycia została natychmiast usunięta.”
„W wyniku zaistniałej sytuacji nie zostały ujawnione, jak również nie wyciekły na zewnątrz hasła do kont użytkownika, hasła nie zostały zresetowane ani osoby nieupoważnione nie uzyskały dostępu do tych haseł.”
Gemini wskazało też, że ujawnione dane obejmują następujące informacje takie jak: Imię i nazwisko, NIP, dane kontaktowe – nr telefonu, e-mail, adres kontaktowy, dane adresowe oraz historia zakupów w aptece internetowej.
Apteka uspokaja: “Dołożymy wszelkich starań, aby podobna sytuacja nie miała miejsca w przyszłości. W ramach przeprosin proszę przyjąć upominek w postaci produktów marki..." I za to Gemini jest chwalone przez ekspertów - drobny gest, a może spowodować zupełnie inny odbiór przez poszkodowanych. Uspakajające powinno być też to, że operator szybko - w 20 minut - uporał się z problemem.
Apteki Gemini obecne są na polskim rynku od 1990 roku. Dziś pod marką Gemini działają 172 apteki stacjonarne zlokalizowane na terenie całego kraju. Od kilkunastu lat firma prowadzi również aptekę internetową aptekagemini.pl.
Źródło: niebezpiecznik.pl