Platforma zakupowa wszystko.pl po dwóch latach prac i półrocznym okresie testowania ruszyła 29 czerwca 2023 r. W dniu startu było na niej aktywnych kilka milionów ofert i zarejestrowało się ponad 15 tys. sklepów internetowych.
– Rozmowy z przedsiębiorcami e-commerce poskutkowały nie tylko dotarciem do dużej liczby firm, które zarejestrowały się w serwisie i zintegrowały sprzedaż, ale też atrakcyjnym wolumenem produktów z różnych kategorii – skomentował Zbigniew Rymarczyk, wiceprezes Comarchu i prezes wszystko.pl
W kategorii Zdrowie i Uroda dostępnych było ponad 100 tys. aukcji.
Czytaj więcej: Ruszyła platforma wszystko.pl. Ponad 100 tys. produktów w sekcji Uroda
Comarch – właściciel platformy – zapowiada uruchamianie jej kolejnych funkcjonalności.
– Aktualny serwis nie jest jeszcze idealny, chcieliśmy jednak już teraz udostępnić kupującym działający portal. Z czasem wszystko.pl będzie miało coraz więcej nowych opcji. W niedługim czasie planujemy udostępnić klientom dedykowaną aplikację mobilną do robienia zakupów – mówi Mariola Barzyk-Libura, dyrektor wszystko.pl.
Wszystko.pl wchodzi w konkurencję z największymi marketplace’ami i zamierza zmierzyć się z najsilniejszym w Polsce – allegro.
– Dominację gigantów mogą zakłócić kolejni duzi giganci. Wszystko.pl jest częścią grupy Comarch, czyli największej firmy technologicznej w Polsce, która dostarcza najnowszej technologii, a my używamy jej przy tworzeniu platformy – podkreśliła Mariola Barzyk-Libura w rozmowie z wiadomoscikosmetyczne.pl przed startem platformy.
– Już dwóch na trzech Polaków deklaruje, że robi zakupy na platformach marketplace. Na polskim rynku mamy obecnie aż 150 tys. firm, które deklarują sprzedaż w e-commerce. Zakłada się, że 2027 r. ta liczba wzrośnie o 102 tys. W Wielkiej Brytanii udział e-commerce w sprzedaży wynosi 28 proc., a w Polsce tylko 11 proc. Wielkie możliwości są przed nami i chcemy ten czas wykorzystać – dodała.
Czytaj także:
Jest tanio i łatwo – największe mity w myśleniu o sprzedaży kosmetyków w e-commerce