StoryEditor
E-commerce
31.08.2023 15:11

Wojciech Tomaszewski został nowym wiceprezesem Morele.net

Jednym z najważniejszych zadań Tomaszewskiego będzie ekspansja zagraniczna. / Morele.net
Rozpoczynając od 1 września 2023 roku, Wojciech Tomaszewski obejmuje nowo utworzoną rolę wiceprezesa w krakowskiej firmie Morele.net, wiodącym graczem na polskim rynku e-commerce. Przez poprzednie 11 lat pełnił funkcje w ANSWEAR.com, początkowo jako Dyrektor ds. Marketingu i E-commerce, a później jako Członek Zarządu, gdzie kierował różnymi działami oraz zespołem składającym się z ponad 150 pracowników, w tym ponad 20 dyrektorów i menedżerów, a także strukturami firmy działającymi za granicą.

Od 1 września 2023 roku, Wojciech Tomaszewski przyjmuje nowe stanowisko w krakowskiej firmie Morele.net, w roli wiceprezesa. Morele.net jest czołowym graczem na polskim rynku e-commerce. Przez ostatnich 11 lat, Wojciech Tomaszewski związany był z ANSWEAR.com, gdzie na początku pełnił funkcję Dyrektora ds. Marketingu i E-commerce, a później awansował na Członka Zarządu.

Wojciech Tomaszewski to absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, posiada również tytuły podyplomowe z Uniwersytetu Południowej Danii oraz Executive MBA uzyskany na Politechnice Krakowskiej i Central Connecticut State University. Posiada imponujące ponad dwudziestoletnie doświadczenie jako menedżer w obszarach takich jak marketing, sprzedaż, e-commerce, zakupy i ekspansja zagraniczna. Jako nowy wiceprezes firmy w pierwszej kolejności przyjrzy się przyspieszeniu ekspansji zagranicznej, dotychczas prowadzonej głównie za pośrednictwem zewnętrznych platform, rozwijaniu strategii dla marek własnych (takich jak Zipro, Peme, Blackwheels, Sense7 i Preyon) oraz poszukiwaniu nowych innowacyjnych rozwiązań w obszarze marketingu.

Założone w 2005 roku Morele.net to będący w czołówce gracz na polskim rynku e-commerce, osiągając roczny wolumen sprzedaży w modelu hybrydowego marketplace przekraczający 1,6 miliarda GMV. Spółka aktywnie rozwija swoje działania w obszarze międzynarodowej sprzedaży, a także dysponuje rozbudowaną infrastrukturą technologiczną oraz logistyczną. W ramach swoich planów na bieżący rok fiskalny, firma zamierza pozyskać od 1 do 4 wyspecjalizowanych podmiotów e-commerce lub marek cyfrowych, które osiągają roczny obrót wynoszący co najmniej 40 milionów złotych.

Czytaj także: Marzena Rybicka z Empik Group do Drogerii Natura. Jest nowym wiceprezesem i dyrektorem handlowym spółki

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
23.12.2024 13:11
Wielka Brytania: branża kosmetyczna przeżywa boom, konsumenci nie żałują pieniędzy na urodę
W ciągu ostatnich trzech lat można było zaobserwować zmianę priorytetów konsumentów, jeśli chodzi o wydatkifot. La Prairie mat.pras.

Uroda jest dla konsumentów istotną wartością, a mijający rok pokazał wzrost tego trendu – wynika z badania Barclays Consumer Spend. Brytyjski przemysł kosmetyczny w 2024 roku przeżywa prawdziwy boom, a konsumenci zmieniają swoje zwyczaje zakupowe i coraz chętniej kupują luksus online.

Dane Barclays, zebrane w lipcu i sierpniu bieżącego roku wskazują, że branża produktów kosmetycznych i zdrowotnych jest w rozkwicie. W sierpniu wydatki konsumentów wzrosły o 7,3 proc. rok do roku.

Blisko połowa (46 proc.) konsumentów jest przekonanych, że produkty kosmetyczne i zdrowotne są dla nich niezbędne, w związku z tym są gotowi na wydatki na te cele. 

Karen Johnson, szefowa ds. sprzedaży detalicznej w Barclays UK potwierdziła, że dane wskazują jednoznacznie na kluczową rolę mediów społecznościowych. Mają one duży wpływ na decyzje konsumentów podczas zakupów dokonywanych online, co jest dowodem na ciągle rosnące znaczenie tych platform w aspekcie handlu. 

W ciągu ostatnich trzech lat można było zaobserwować zmianę priorytetów konsumentów, jeśli chodzi o wydatki, co jest wynikiem ogólnego wzrostu cen i kosztów utrzymania. Konsumenci skupiają się na produktach, mających poprawić ich samopoczucie (wellness, self-care). Nie zamierzają też oszczędzać na artykułach farmaceutycznych, perfumach oraz produktach do pielęgnacji włosów oraz ciała.

Analizując ten boom na rynku kosmetycznym, firma konsultingowa McKinsey przewiduje, że sektory produktów luksusowych z najwyższych półek cenowych (np. La Mer i Byredo) oraz super luksusowych (Guerlain, La Prairie) mogą wzrosnąć z ok. 15,7 mld funtów (20 mld dolarów) w 2023 roku do ok. 31,4 mld funtów (40 mld dolarów) do 2027 roku.

Sklepy online, oferujące kosmetyki luksusowe, potwierdzają ciągły wzrost konsumentów, którzy szukają produktów wyższej jakości i przystępnych cenowo do użycia w zaciszu domowym. Klienci uważają, że kosmetyki kupowane przez internet są dla nich bardziej przystępne, niż w przypadku tradycyjnych sklepów detalicznych.

Media społecznościowe odgrywają coraz większą rolę w kształtowaniu zwyczajów zakupowych konsumentów w sektorze kosmetycznym. Dzięki social mediom wzrosła sprzedaż tańszych, “alternatywnych” odpowiedników drogich kosmetyków (tzw. dupes) dzięki konsumentom, którzy chcą zaoszczędzić. 

Zakupy dokonywane bezpośrednio z platform społecznościowych rosną. Wg Barclays, 27 proc. respondentów kupiło już w ten sposób produkty kosmetyczne i pielęgnacyjne, a 17 proc. zakupiło perfumy na platformach takich jak Facebook czy Instagram.

Z badania wynika, że zmieniające się potrzeby konsumentów mają wpływ na przeobrażenia w branży kosmetycznej. Zdaniem ekspertów, marki będą musiały odpowiednio zareagować i dostosowywać się do tych zmian. Wg Barclays, marki kosmetyczne powinny maksymalnie wykorzystywać platformy internetowe i oferować kupującym różne możliwości dokonywania zakupów. Te zachodzące w branży zmiany powinny być uwzględniane również przez sprzedawców detalicznych, którzy chcą nadążać za nowymi potrzebami i zachowaniami konsumentów. 

Czytaj też: Kosmetyki i szampan – luksus w przystępnej cenie przyciąga klientów w czasach kryzysu

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
16.12.2024 00:00
TikTok Shop podbija rynek: 45 proc. Amerykanów i Amerykanek robi zakupy na platformie
MART PRODUCTION

Nowe badanie przeprowadzone przez Coefficient Capital i The New Consumer ujawnia, że niemal połowa amerykańskich konsumentów dokonała zakupów za pośrednictwem TikTok Shop. Największą popularnością cieszą się kategorie mody i urody, co wskazuje na rosnące znaczenie handlu społecznościowego w USA.

Raport dotyczący trendów konsumenckich na 2025 rok, opracowany przez Coefficient Capital i The New Consumer, pokazuje, że aż 45 proc. ankietowanych Amerykanów korzystało z TikTok Shop do zakupu produktów. W badaniu uwzględniono 11 ankiet przeprowadzonych wśród ponad 3 tysięcy konsumentów z USA. Najnowszy etap badań zrealizowano w grudniu tego roku.

Według raportu największym zainteresowaniem w TikTok Shop cieszą się produkty z kategorii mody i urody. Dominacja tych segmentów podkreśla kluczową rolę platformy w promowaniu trendów i wyznaczaniu kierunków zakupowych, szczególnie wśród młodszych pokoleń, takich jak Generacja Z i Millenialsi. Popularność zakupów na TikTok Shop jest kolejnym dowodem na zmianę preferencji konsumentów w kierunku tzw. handlu społecznościowego.

Wzrost popularności TikTok Shop odzwierciedla globalny trend integracji mediów społecznościowych z platformami zakupowymi. Badanie Coefficient Capital potwierdza, że social commerce staje się jednym z głównych motorów rozwoju handlu online. W 2025 roku można się spodziewać dalszego wzrostu znaczenia tego kanału sprzedaży, szczególnie w kontekście intensywnej aktywności młodych użytkowników platformy.

Czytaj także: TikTok wprowadza zakaz beauty filtrów dla niepełnoletnich: ochrona młodzieży czy początek nowej ery w social media?

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
24. grudzień 2024 01:15