StoryEditor
E-commerce
23.08.2023 10:13

Właściciel Bee.pl trzykrotnie zwiększył liczbę miejsc odbioru przesyłek internetowych

Spółka Glosel z Białegostoku specjalizuje się w biznesie e-commerce. Jest właścicielem sklepu internetowego sprzedającego żywność, kosmetyki, chemię gospodarczą, artykuły do domu i inne przemysłowe oraz jednej z najpopularniejszych księgarni internetowych TaniaKsiazka.pl / Glosel
Glosel, właściciel m.in. internetowego sklepu Bee.pl nawiązał współpracę z serwisami usług kurierskich Meest Post i epaka.pl Dzięki temu ma trzy razy więcej punktów, w których klienci mogą odebrać zakupy zrobione online.

Glosel – właściciel sklepu z ofertą spożywczo-przemysłową Bee.pl oraz  księgarni internetowej TaniaKsiazka.pl – powiększa sieć punktów odbioru osobistego. Od sierpnia kupujący online mają do dyspozycji 3 razy więcej miejsc, w których mogą odebrać przesyłki niż dotychczas. Na mapie znalazły się 23 nowe miejsca w całej Polsce. To wynik współpracy Glosela z serwisami usług kurierskich – Meest Post i epaka.pl.

– Wprowadzenie większej liczby punktów odbioru osobistego to kolejny krok w naszej strategii rozwoju i dbałości o jakość obsługi klienta. Nasi klienci chętnie wybierają odbiór osobisty i wielokrotnie dawali nam znać, że przydałoby się więcej takich miejsc. Wierzymy, że dzięki temu będziemy mogli zwiększyć nasz udział w rynku i utrzymać pozycję jednego z liderów w branży, a jednocześnie być bliżej klienta – skomentował Łukasz Kierus, prezes spółki Glosel.

11 punktów w galeriach handlowych to partnerstwo z serwisem usług pocztowych Meest Post. Np. mieszkańcy Warszawy zyskają aż 5 miejsc odbioru osobistego - Atrium Targówek, Westfield Mokotów, Westfield Arkadia oraz galerie Wileńska i Północna. W popularnych galeriach będą też mogli odbierać zakupy mieszkańcy Wrocławia, Kielc, Gdańska, Krakowa i Łodzi. 12 miejsc odbioru zlokalizowanych jest w punktach epaka.pl, zazwyczaj na osiedlach mieszkaniowych, gdzie sąsiadują z innymi punktami handlowymi czy usługowymi.

Wysyłka do punktu partnerskiego kosztuje 3,99, a darmowa dostawa będzie obowiązywać od zamówień powyżej 99 zł.

Od sierpnia zamówienia z księgarni TaniaKsiazka.pl i sklepu Bee.pl można odbierać w 33 punktach odbioru i 12 księgarniach stacjonarnych.

Glosel to jeden z liderów e-commerce w województwie podlaskim. Pod jego parasolem działają marki takie jak TaniaKsiazka.pl i Bee.pl. W 2022 roku firma zrealizowała ponad 300 tysięcy zamówień z samego sklepu Bee.pl. W bazie NL ma około 160 tys. klientów. W centrum logistycznym Panattoni Park w Białymstoku firma wynajmuje  niemal 10 tys. mkw. powierzchni magazynu klasy A. Ponad 10 tysięcy SKU utrzymywanych jest na stockach magazynowych, co daje Bee.pl od 90 do 95 procent pokrycia zamawianych produktów przez klientów.

Sklep Bee.pl to około 250 tys. produktów. Główny asortyment stanowią produkty spożywcze od sprawdzonych producentów. Mocną pozycją oferty są produkty naturalne. W sklepie dostępne są także artykuły dziecięce, zabawki, akcesoria do domu i ogrodu, środki czystości, kosmetyki (również naturalne) oraz wszystko, co potrzebne jest dla domowych zwierząt. Towar dostarcza ok. 250 dostawców.

Glosel chce rozwijać asortyment kosmetyków i chemii domowej. Firma podejmuje współpracę z producentami produktów naturalnych, które wpisują się w jej biznes, a także z mocnymi markami koncernowymi. Na wszystkie kategorie, które są dołączane do oferty sklepu, spółka patrzy pod kątem komplementarności oferty.

– Wartość średniego koszyka zakupowego wynosi 180 zł i to jest efekt komplementarności zakupów. Widzimy pierwsze efekty wdrożenia kolejnych kategorii i ten koszyk nadal rośnie, w ostatnich miesiącach średni koszyk przekroczył już 200 zł. Jeżeli chodzi o dystrybucję bezpośrednią przez kurierów, czyli ciężkie paczki, to 50 procent zamówień przekracza próg wartości ponad 300 zł, co daje klientowi darmową dostawę. Jesteśmy miejscem na szerokie kompleksowe zakupy – mówił w wywiadzie dla wiadomoscikosmetyczne.pl Sławomir Siergiejczyk, dyrektor handlowy w spółce Glosel.

Badamy ścieżkę zakupową klienta i zależności występujące pomiędzy kupowanymi produktami. Prawie 30 proc. klientów, którzy kupują żywność, dokłada do koszyka produkty z kategorii uroda. 50 proc. kupujących produkty z kategorii mama i dziecko, dokłada do koszyka żywność, a 25 proc. produkt z kategorii uroda.

Bardzo mocno obserwujemy od czego klient zaczyna zakupy i są to głównie produkty spożywcze. Dlatego to, co wprowadzamy do sklepu, obudowujemy wokół szeroko rozumianego żywienia, szukając komplementarności. Zauważamy, na przykład, że wzrasta liczba klientów kupujących wysokojakościowe produkty dla dzieci, bez dodatku cukru, z dużą zawartością składników odżywczych. Widzę tu synergię z klientami kupującymi kosmetyki dla dzieci – ekologicznych, naturalnych marek – podkreślił Sławomir Siergiejczyk.

TaniaKsiazka.pl jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych księgarni online w Polsce. W asortymencie księgarni znajduje się niemal 400 tys. produktów – książek, gier, zabawek, produktów elektronicznych i artykułów papierniczych. Glosel wykorzystuje siłę marki i pozycję TaniaKsiazka.pl do promowania Bee.pl i pozyskiwania klientów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
18.11.2024 10:27
Tesco w Wielkiej Brytanii rozszerza ofertę kosmetyków online. Największe zainteresowanie budzi Maybelline
Logo Tesco (Shutterstock)Shutterstock

Ponad 450 produktów kosmetycznych trafiło do oferty Tesco.com. Znajdziemy wśród nich marki takie jak Maybelline, L’Oréal Paris i Essie. Decyzja o poszerzeniu asortymentu online wynikała z rosnącego zainteresowania klientek tym segmentem rynku.

Najczęściej wyszukiwaną marką kosmetyczną na Tesco.com było Maybelline. Zapotrzebowanie na produkty tego brandu zaowocowało wzbogaceniem oferty o ponad 260 produktów Maybelline, w tym tusz do rzęs Maybelline Sensational Sky High Mascara, korektor Maybelline Eraser Eye Concealer i błyszczyk Maybelline Lifter Lip Gloss.

Czytaj też: Maybelline powraca z kultowym hasłem „Może to Maybelline” w nowoczesnej odsłonie

Łącznie w ofercie Tesco.com znalazło się ponad 450 nowych produktów, w tym ponad 170 produktów L’Oréal Paris oraz ponad 70 produktów Essie. Klientki mogą zamówić m.in. tusz L’Oréal Paris Paradise Waterproof Mascara, podkład L‘Oréal True Match Foundation czy lakiery do paznokci Essie Good as New Nail Perfector oraz Essie Original Nail Polish.

Rozszerzona oferta kosmetyczna obejmuje usługi Tesco Home Delivery (dostawę do domu) oraz Tesco Click+Collect (odbiór zamówień w określonym punkcie).

– Po dodaniu w zeszłym roku do oferty Tesco Home Delivery oraz Click+Collect produktów kosmetycznych Rimmel i Sally Hansen, klientki wciąż wyszukiwały na naszej stronie i w aplikacji kolejnych czołowych marek, a najczęściej wyszukiwaną z nich było Maybelline. Dostarczanie produktów kosmetycznych Maybelline, L’Oréal Paris i Essie bezpośrednio do klientek lub umożliwienie wygodnego odbioru w większości naszych dużych sklepów oznacza, że możemy zaoszczędzić klientkom czasu poświęcanego na dojazd i pomóc im w uzyskaniu jeszcze większego wyboru produktów świetnej wartości w Tesco – oświadczyła dyrektorka ds. kategorii kosmetyków i pielęgnacji osobistej w Tesco, Marianne Aitken.

Na platformie Tesco Marketplace dostępny jest także szeroki wybór artykułów z kategorii „zdrowie i uroda” pochodzących od zewnętrznych sprzedawców.

Czytaj też: Które kosmetyki kupują użytkownicy BLIXa? Najchętniej te od Eveline, L’Oréal i Maybelline

W Polsce możliwość zakupów online w Tesco została zlikwidowana w 2020 roku. Usługa była dostępna przez 8 lat i zaowocowała zrealizowaniem 8 milionów zamówień, co przełożyło się na 400 milionów dostarczonych produktów. Ostatnie markety Tesco w Polsce zostały zamknięte pod koniec 2021 roku. Polski oddział Tesco został sprzedany spółce Salling Group będącej właścicielem sieci Netto za 819 milionów złotych.

Anna Tess Gołębiowska

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
15.11.2024 14:46
Allegro odnotowuje dynamiczny wzrost w trzecim kwartale 2024
Zielony automat paczkowy Allegro.Allegro

Grupa Allegro zanotowała imponujące wyniki finansowe w trzecim kwartale 2024 roku. Wzrost wartości sprzedanych towarów brutto (GMV) wyniósł prawie 10 proc. rok do roku, a liczba aktywnych kupujących przekroczyła 20,5 miliona. Znaczące przychody oraz ekspansja na nowe rynki potwierdzają silną pozycję Allegro w regionie.

W trzecim kwartale 2024 roku Grupa Allegro zdołała zwiększyć wartość sprzedanych towarów brutto (GMV) o prawie 10 proc. w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej, osiągając w Polsce wzrost o 10,8 proc. r/r. Wartość GMV w kraju wyniosła 14,7 mld zł, co oznacza, że Allegro rośnie w tempie pięciokrotnie szybszym niż krajowa sprzedaż detaliczna. Skorygowany zysk EBITDA w Polsce wzrósł o 13,5 proc. r/r, osiągając 883 mln zł, co przełożyło się na marżę na poziomie 6 proc., przewyższając średnioterminowe prognozy firmy.

Liczba aktywnych kupujących na platformach Allegro w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wzrosła do 20,5 miliona, z czego ponad 5,5 miliona to użytkownicy spoza Polski. Ekspansja międzynarodowa nabiera tempa, czego dowodem jest uruchomienie platformy Allegro.hu na Węgrzech, która zwiększyła liczbę potencjalnych klientów o prawie 10 milionów. Nowe platformy, takie jak Allegro.cz i Allegro.sk, zyskały łącznie 2,8 miliona aktywnych kupujących w trzecim kwartale, a sprzedaż sprzedających z Czech i Słowacji wzrosła o 40 proc. kwartał do kwartału.

Allegro kontynuuje swoją strategię wzrostu poprzez innowacje w e-commerce, w tym program Allegro Smart! oraz Allegro Pay. Program Smart! pozwolił użytkownikom zaoszczędzić łącznie ponad 13 miliardów złotych na dostawach, przyczyniając się do wzrostu sprzedaży na platformie. Allegro Pay z kolei odpowiadało za sfinansowanie 14,2 proc. całkowitej wartości GMV w trzecim kwartale. Nowe produkty, takie jak karta płatnicza Visa od Allegro Pay oraz usługa Allegro Delivery, wspierają wygodę klientów, oferując szeroki zakres opcji dostawy i płatności.

Tworząc strategię na czwarty kwartał, Allegro planuje dalszy wzrost GMV na poziomie do 13 proc. r/r, nawet przy zwiększonych wydatkach marketingowych. Pomimo oczekiwanego spowolnienia tempa wzrostu skorygowanego zysku EBITDA w końcówce roku, całoroczna marża ma utrzymać się powyżej średnioterminowych oczekiwań na poziomie 5,3–5,7 proc. GMV. Silna pozycja finansowa Allegro, z dźwignią finansową poniżej 1x skorygowanego zysku EBITDA, pozwala firmie na kontynuowanie inwestycji w rozwój oraz poszerzanie swojej oferty.

Czytaj także: Rossmann na 7. miejscu w rankingu e-commerce MediaPanel — kto uplasował się wyżej?

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2024 06:45