StoryEditor
E-commerce
18.01.2022 00:00

W Holandii ruszył nowy sklep internetowy należący do jednego ze światowych gigantów

Ochama oficjalnie wystartował w Holandii. Jej chiński właściciel, czyli JD.com to trzeci co do wielkości, internetowy sprzedawca na świecie po Alibabie i Amazon. Nowy sklep online to połączenie internetowego supermarketu i domu towarowego. Oferta skierowana jest głównie do millenialsów i rodzin. Ochama to kompleksowy sklep omnichannel z szeroką gamą marek. W ofercie szeroki wybór produktów od świeżej żywności, po sprzęt gospodarstwa domowego, kosmetyki, odzież, artykuły wyposażenia wnętrz i wiele innych.

Warto zwrócić uwagę jak duży gracz wszedł właśnie na europejski rynek. JD jest trzecim co do wielkości sprzedawcą internetowym na świecie, a dla porównania warto wspomnieć, że jego wartość rynkowa to 95 miliardów euro. Firma jest więc warta ponad trzy razy więcej niż Ahold Delhaize. JD.com twierdzi, że ma 550 milionów aktywnych klientów, czyli więcej niż w całej Unii Europejskiej!

Na początek w Holandii będą funkcjonowały cztery punkty odbiory: Rotterdam i Leiden są już otwarte, Utrecht i Amsterdam-Diemen ruszą w ciągu kilku tygodni. Firma obiecuje, że zamówiona do godziny 11:00 będą gotowe do odbioru w punkcie jeszcze tego samego dnia po godzinie 15:00. Ochama będzie starała się zatrzymać klientów również dzięki „kredytowi sklepowemu”. Zawsze po zakupach udzielana jest zniżka 10 proc. do wykorzystania na kolejne zamówienie. JD.com intensywnie inwestuje w zaawansowane technologie.

Roboty specjalnie opracowane przez naszą firmę macierzystą JD.com, w tym wózki samojezdne i ramiona robotyczne, wybierają, sortują i pakują zamówienie. Przygotują je w ciągu kilku godzin. Jesteśmy gotowi podbić Holandię dzięki tej zupełnie nowej formule – mówi Mark den Butter, chief operations officer w JD.com.

Butter dodaje również, że Ochama zapewni zupełnie nowe wrażenia zakupowe.

– Klient może łatwo złożyć zamówienie w naszej aplikacji lub na naszej stronie internetowej. Może je odebrać tego samego dnia w jednym z naszych pickupów lub zamówić produkty z dostawą do domu następnego dnia. Dotyczy to zarówno produktów spożywczych, jak i niespożywczych – dodaje Mark den Butter.

Przeczytaj również: Czeka nas przyspieszenie wzrostu B2B e-commerce w sektorze kosmetycznym

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Handel
13.02.2025 12:44
Shein przenosi część produkcji do Wietnamu, chce złagodzić konsekwencje ceł Trumpa
Shein ma nadzieję, że ekspansja w Wietnamie pomoże złagodzić wpływ amerykańskich ceł na obecny model biznesowyShutterstock

Chińska platforma internetowa zwiększa swoją bazę produkcyjną w Wietnamie, aby złagodzić spodziewane skutki rosnących amerykańskich ceł na swój łańcuch dostaw.

Gigant fast fashion, chcąc zminimalizować skutki zapowiedzi Donalda Trumpa, przenosi część swojej produkcji poza Chiny. To efekt usunięcia przez amerykańskiego prezydenta zasady „de minimis”, która zezwalała na bezcłowy import towarów o niskiej wartości. 

Shein ma nadzieję, że ekspansja w Wietnamie pomoże złagodzić wpływ amerykańskich ceł na swój model biznesowy, który w znacznym stopniu opiera się na produkcji w Chinach. Konkurencyjne koszty pracy i obecna infrastruktura produkcyjna Wietnamu sprawiają, że jest to dla chińskiego giganta opłacalna alternatywa.

Obecne umowy o wolnym handlu, takie jak funkcjonujące porozumienie między Wietnamem a krajami UE, dają na razie Shein możliwość ominięcia kosztownych ceł przy jednoczesnym zachowaniu dostępu do rynków zachodnich i azjatyckich.

Shein nadal bazuje produkcyjnie w głównym stopniu na Chinach, a jego ekspansja do Wietnamu jest przykładem szerszego trendu w branży modowej w kierunku dywersyfikacji łańcuchów dostaw w celu zmniejszenia ryzyka, związanego ze wzrostem taryf i niestabilnością geopolityczną - ocenia portal retailgazette.com.uk.

Działania Shein, mające na celu dywersyfikację łańcucha dostaw, odbywają się w trakcie  rosnącej presji na wycenę. Shein prawdopodobnie rozważa obniżenie wyceny przed planowanym IPO w Londynie, a szacunki wskazują na możliwość redukcji z 90 do 50 mld dolarów.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
10.02.2025 14:56
Mastercard: Produkty kosmetyczne i zdrowotne w topie zakupów online Polaków
Polscy respondenci poświęcają na zakupy w sieci średnio 2 godziny tygodniowo - wynika z badania Mastercardshutterstock

Polscy konsumenci na tle 12 krajów europejskich znaleźli się w czołówce, jeśli chodzi o zakupy przez internet - wynika z badania Mastercard. Online najczęściej kupowane są książki, odzież, elektronika i kosmetyki.

Przeciętny ankietowany Polak kupuje w e-commerce ponad pięć pozycji miesięcznie (średnia wynosi 5,4). Jednocześnie (częściej niż respondenci z innych krajów) irytuje się, gdy jest proszony o podanie zbyt wielu danych podczas finalizowania zakupów (69 proc. vs 62 proc. średnia). Aż co trzeci porzuca z tego powodu koszyk.

Polscy respondenci poświęcają na zakupy w sieci średnio 2 godziny tygodniowo, wyprzedzając średni czas dla europejskich badanych (1,7 godziny). 

Wśród najpopularniejszych kategorii zakupów online nad Wisłą znalazły się: 

  • książki (58 proc.), 
  • elektronika i technologie (49 proc.), 
  • ubrania (43 proc.), 
  • zdrowie i produkty kosmetyczne (35 proc.). 

Przez internet kupujemy również usługi turystyczne (64 proc.) czy ubezpieczenia (53 proc.). Co ciekawe, polscy konsumenci wciąż rzadko robią zakupy spożywcze online (5 proc.), w porównaniu np. do 22 proc. mieszkańców Wielkiej Brytanii.

Respondenci z Polski są też najbardziej otwarci na zakupy w różnych sklepach internetowych. W ubiegłym roku kupili średnio u 7,6 różnych detalistów – najwięcej spośród wszystkich krajów objętych badaniem (6,6 średnia). Może wynikać to z rosnącej różnorodności oferty i zaufania do nowych e-sklepów w Polsce. 

image
Marta Życińska, dyrektorka generalna polskiego oddziału Mastercard Europe
mat.pras.

Nasze dane pokazują, że Polska jest jednym z najbardziej dynamicznych rynków zakupów online w Europie, zarówno pod względem aktywności, jak i wykorzystania nowoczesnych technologii. Mimo wyzwań, takich jak potrzeba zapewnienia wyższego bezpieczeństwa i uproszczenia procesów zakupowych, polscy konsumenci wykazują się innowacyjnością i otwartością na zmiany. Te trendy prognozują dalszy rozwój e-commerce w Polsce oraz potrzebę dostarczania jeszcze bardziej zaawansowanych i bezpiecznych rozwiązań zakupowych – komentuje Marta Życińska, dyrektorka generalna polskiego oddziału Mastercard Europe. 

Połowa ankietowanych (50 proc.) w Polsce twierdzi, że zapisuje dane swojej karty tylko u sprzedawców, u których kupuje często, podczas gdy dwóch na pięciu kupujących (39 proc.) przyznaje, że zachowuje je tylko u dużych firm. Polscy ankietowani częściej niż pozostali Europejczycy korzystają też z limitów transakcji kartą, jako środka ochrony przed oszustami (41 vs 23 proc. średnia).

Wprowadzanie szeregu danych osobowych, w tym wpisywanie adresu zamieszkania i numeru kart płatniczych, to czynności, które respondenci wskazują jako najbardziej irytujące podczas zakupów internetowych. W efekcie 31 proc. rezygnuje z zakupu, gdy proces jego finalizacji wymaga zbyt wielu danych (23 proc. średnia europejska). Polscy badani jako jedyni wskazywali to jako główny powód porzucania koszyka, z kolei większość europejskich ankietowanych wybrała nieoczekiwane koszty dostawy (29 proc.).

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 07:36