Jak pisaliśmy w artykule Hebe ma problemy z obsługą wysyłek online. Klienci wściekli, sieć drogeryjna przeprasza internetowy sklep sieci Hebe miał problemy z obsługą zamówień składanych przez klientów. Szczególnie nasiliły się one w listopadzie i grudniu 2023 r., co – jak poinformowała firma – było spowodowane wdrożeniem nowego systemu do zamówień e-commerce.
– zapewniło nas Hebe.Jednak klienci zaalarmowali media w miniony piątek 26 stycznia 2024 r. Zarzucają Hebe m.in. brak realizacji zamówień online (zarówno jeśli chodzi o wysyłki do domu, jak i z odbiorem w sklepie); czas oczekiwania na przesyłki sięgający kilku tygodni; anulowanie zamówień po opłaceniu zakupów z powodu braku produktów wystawionych w e-sklepie; celowe wprowadzanie w błąd co do dostępności towaru; brak zwrotu w terminie pieniędzy za niezrealizowaną przesyłkę oraz utrudnioną komunikację z firmą w sprawie reklamacji dotyczących przesyłek.
Dziś otrzymaliśmy informację, że na skutek skarg nadsyłanych przez klientów hebe.pl UOKiK wszczął postępowanie wyjaśniające.
– poinformowała nas Kamila Guzowska z Departamentu Komunikacji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Hebe prowadzi 343 drogerie w Polsce oraz 2 drogerie w Czechach. Sprzedaż realizuje także przez e-sklepy w Polsce, Czechach i Słowacji. E-commerce jest istotnym kierunkiem rozwoju dla retailera. Sprzedaż internetowa Hebe wzrosła w 2023 r. o 47,5 proc., co stanowi ok. 17 proc. całkowitej sprzedaży za rok 2023. W 2022 r. było to ok. 14 proc.
Całkowita sprzedaż Hebe w 2023 r. wyniosła 469 mln euro, 30,9 proc. powyżej 2022 r.