Centrum dystrybucyjne w Teresinie ma powierzchnię ponad 10 tys. mkw. i od kilku lat w jego funkcjonowaniu wspiera sieć ID Logistics.
Nowe wdrożenia poprawią efektywność operacji magazynowych, zwłaszcza dla obszaru online. Między innymi wprowadzono rozwiązanie obsługujące sortowanie zamówień e-commerce, które składa się z nowej konfiguracji do szybkiego rejestrowania wagi i wymiarów każdego towaru. Dodano do systemu "zamówienie na zamówienie". Pozwoliło to na poszerzenie asortymentu i portfolio produktowego. Zmieniono także sposób pakowania zamówień, a samą powierzchnię półek powiększono o 30 proc.
Rynek e-commerce rośnie w zawrotnym tempie. Według PMR, sumaryczna wartość tego rynku wyniosła w 2021 r. ponad 111 mld zł. Za większą część rynku odpowiada sprzedaż produktów – w 2021 r. 56 proc., pozostałe 44 proc. na zakup usług – tak wynika z danych raportu PMR „Handel internetowy usługami w Polsce 2022. Analiza rynku e-commerce i prognozy rozwoju na lata 2022-2027”. Prognozy PMR wskazują, że w scenariuszu bazowym rynek będzie rósł w tempie dwucyfrowym – w latach 2022-2027 średnioroczna stopa wzrostu rynku wyniesie 12 proc.
Sieć Super-Pharm prowadzi obecnie w Polsce 78 placówek. To sieć, której placówki są połączeniem drogerii, perfumerii i apteki. W niektórych lokalizacjach działają także salony optyczne (format 4w1). Super-Pharm intensywnie rozwija także biznes digital i prowadzi e-sklep superpharm.pl.
Przeczytaj również: Super-Pharm uruchomiło nową aplikację mobilną. Klienci zrealizowali już za jej pośrednictwem 10 tys. zamówień