W raporcie czytamy, że w związku z pandemią Covid-19 grupa Eurocash odnotowała wzrost sprzedaży w segmencie detalicznym oraz w segmentach hurtowych, które współpracują z niezależnymi i franczyzowymi sklepami. Jednak spadki nie ominęły segmentu horeca oraz formatów Kontigo i Inmedio.
Równocześnie bardzo dynamicznie, bo aż o 140 proc. r/r wzrosła w pierwszej połowie 2020 r. sprzedaż sklepu internetowego Kontigo – czytamy w raporcie.
Kontigo to sieć sklepów kosmetycznych, liczącą ponad 30 placówek. Jeszcze w ubiegłym roku zapowiedziała podwojenie tej liczby do końca 2020 r. Na razie udało jej się otworzyć nowe sklepy w Warszawie i Łodzi (po dwa) oraz w Toruniu, Bydgoszczy, Tarnowie i we Wrocławiu.
Bardzo dużą rolę w asortymencie Kontigo odgrywają marki własne i na wyłączność. Przy produkcji marek własnych sieć współpracuje z polskimi producentami. Cienie Mystik i lakiery Moove produkuje krakowska firma Hean, szminki Moove – Dars Cosmetics z Radomia, pielęgnacyjne olejki, musy i masła Biolove – firma Kamil, producent marki Nacomi.
Właścicielem Kontigo jest grupa Eurocash, największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów spożywczych, chemii gospodarczej, alkoholi i wyrobów tytoniowych. W swoich sieciach handlowych zrzesza około 16 tysięcy sklepów działających pod takimi szyldami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben, a także Kontigo oraz Koliber. Jest też właścicielem Frisco. W ramach tej sieci również oferowany jest asortyment Kontigo.